کد خبر: 620903
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
نماینده مردم شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم خبر داد !
نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی از احداث مجتمع پتروشیمی برای حوزه ی شمالی استان بوشهر بویژه شهرستان گناوه خبر داد !

عبدالکریم جمیری در گناوه افزود: مجتمع پتروشیمی از طرح های مهم و حیاتی برای حوزه شمالی استان بوشهر بویژه شهرستان گناوه است که دراین ارتباط ازبدو حضورم درمجلس پیگیری فراوانی با وزیر و معاون وزرات نفت و شرکت سرمایه گذار برای محقق شدن آن انجام دادم.
وی یادآورشد: از زمان اجرایی شدن این طرح مکان یابی هایی درخصوص محل استقرار این تاسیسات درشهرستان گناوه انجام اما معارضانی داشت که شرکت سرمایه گذار نتواسنت با آنان به توافق برسد و این امر باعث شد تا تاخیر درعملیات اجرایی آن انجام شود.
جمیری بابیان اینکه مطالعه برای تعیین مکان جدید این طرح در شهرستان گناوه دوباره انجام شده است، گفت: اگرچه شرکت سرمایه گذار پیگیر اجرایی شدن این طرح است اما باید جدیت و توان بیشتری از خود نشان دهد و از وزارت نفت درخواست شده که اگر قادر به توانایی انجام آن نیست به کسی دیگری واگذار شود.
وی ادامه داد: یک بحثی که اخیر مطرح شده بود و شاید این تلقی حاصل شود که ممکن است به خارک انتقال داده شود،بحث تامین خوراک پتروشیمی بود که با رایزنی های انجام شده ، مکان جدید همچنان در حوزه شهرستان گناوه تعیین شده که به نسبت مکان قبلی هم بلحاظ بحث انتقال خوراک از جزیره خارک مسافت نزدیک تر و ازطرفی شرکت سرمایه گذار استقبال بیشتری کرده است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده در زمینه طرح جدایی بخشی از استان بوشهر  نیز گفت: این خبر درسایت ها مطرح شده بود و با تماسی که با نایب رییس کمیسیون امنیت ملی داشتم ایشان این موضوع را بکلی تکذیب و اعلام کردند اشتباه در رسانه بوده است.
وی درپاسخ به طرح اضافه شدن تعداد نمایندگان مجلس در دوره آینده افزود: براساس قانون اساسی هر ده سال یک بار امکان اضافه شدن 20 نماینده به شمار نمایندگان مجلس وجود دارد که در مجلس قبل دردستورکار قرارگرفت و مسکوت ماند اما بتازگی این بحث مطرح شده و در کمیسیون های مجلس درحال بررسی است که اگر این افزایش صورت گیرد، سهم استان بوشهر نیز که یک نفر است و محفوظ خواهد ماند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی در پاسخ خبرنگاران در زمینه تعلل در انتصاب استاندار بوشهر نیز گفت: برای انتخاب استانداران ، دولت یازدهم دو نگاه وجود داشت که ازسویی باید همه استانداران تغییر کنند و نگاه دوم برخی استانداران درصورت توانایی بمانند و این باعث شده تا در انتصاب استانداران تاخیر بوجود آید.
وی افزود: متعاقب این نگاهها، از یک ماه قبل تغییر همه استانداران نهایی شد و وزیرکشور درمصاحبه های مختلف اظهارکردند در انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس مشورت خواهدشد که براین اساس نظرخواهی انجام پذیرفته است.
جمیری افزود: نمایندگان استان بوشهر هم براساس مشورت هایی که با آنان انجام شده ، گزینه های خود را براساس شاخصه ها با درنظرگرفتن بومی بودن ودارا بودن توانایی وتجربه لازم، ارتباط و هماهنگی وتعامل وافر با دولت و چانه زنی برای بودجه ارایه داده و درزمان حاضر منتظرتصمیم دولت در این خصوص هستیم.
وی درخصوص وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان گناوه گفت: یکی از دغدغه های اساسی در حوزه خود بویژه گناوه ودیلم شرایط بهداشتی و درمانی که وجود دارد که به مسوولان ذی ربط اعلام شده است.
وی افزود: باتوجه به تغییرات اساسی که در مجموعه بهداشت ودرمان استان بوشهر قراراست انجام شود، امیدوداریم که با این تغییرات مشکلات و کاستی های بخش درمان و بهداشت این شهرستانها رفع شود .
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار