کد خبر: 620312
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
شیوا نوروزی
برکناری مرتضی کریمی خبر عجیبی نبود، انگار خیلی ها منتظر بودند یا می دانستند دیر یا زود چنین اتفاقی می افتد. تیم که از کامبت گیمز روسیه برگشته و بهترین فرصت بود که تغییرات در کادرفنی اعمال شود.
دگرگون کردن کادر فنی تیم ملی تکواندو بزرگسالان آخرین تصمیم فدراسیون است. از زمانی که رضا مهماندوست از تیم ملی رفت دیگر همه عادت کرده اند که سرمربی این تیم بیش از یک سال فرصت ندارد. در این مدت هرچه در توان دارد می بایست به معرض نمایش بگذارد تا بلکه شورای فنی را برای ماندن متقاعد کند. یک سال پیش از المپیک لندن بود که اختلاف پولادگر و مهماندوست بالا گرفت، این داستان تا آنجا کش پیدا کرد که بهترین مربی تکواندوجهان که برای اولین بار تیم ملی را به مقام قهرمانی جهان رسانده بود قید حضور در تیم ملی را زد. هدایت تیم ملی به عهده فریبرز عسگری گذاشته شد. در زمان مربیگری عسگری باقری معتمد در المپیک 2012 نقره گرفت، یوسف کرمی در شرایطی که همه منتظر مدال آوری بودند در اولین مبارزه باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت و تیم ملی در جام جهانی با یک پله سقوط نایب قهرمان شد. این نتایج از سوی فدراسیون تکوندو قابل قبول نبود.
نتیجه این شد که سکان هدایت تیم ملی را از عسگری گرفند و به مرتضی کریمی سپردند. کریمی که از مربیان قدیمی تکواندو ایران به شمار می رود در بدو ورود جوانسازی و پشتوانه سازی برای تیم ملی را در دستور کار قرار داد. تا آنجا که در مسابقات جهانی مکزیک هیچ نشانی از تیمی که با هدایت مهماندوست به سلطه کره ای ها پایان داد را نداشت. با این وجود همین تیم جوان توانست سکوی دوم دنیا را در اختیار بگیرد. اگرچه پس از کسب این عنوان بسیرای از عملکرد تیم ملی انتقاد کردند اما باید پذیرفت که با آن نفرات نایب قهرمانی بهترین نتیجه برای تیم سرمربی پیشین محسوب می شود. قهرمانی در مسابقات هنرهای رزمی امیدها برای کریمی را بیشتر کرد اما انتقادهای تند و تیز این مربی باعث شد تا شورای فنی تصمیمی که به گفته کریمی از قبل گرفته شده بود را علنی کنند.
قرارداد سرمربی پیشین به پایان رسیده بود و فدراسیون تکواندو نیز مثل هر فدراسیون دیگری این حق را داشت تا در خصوص آینده کادر فنی تصمیم گیری کند. منتها سوال اصلی این است که رئیس فدراسیون و مشاورانش بر اساس چه ملاکی رای به برکناری کریمی داده اند! بررسی کارنامه کاری او نشان می دهد در مدت زمانی که در اختیار داشت و با توجه به پتانسیل تیم ملی نتایج قابل قبولی کسب کرده است. همین مسئله شک و شبهه ها در مورد برکناری سرمربی پیشین بیشتر می کند. از طرفی این اواخر اختلافات مرتضی کریمی با فدراسیون به حدی جدی شده بود که این مربی در مصحبه هایش انتقادهای زیادی را علیه پولادگر و سایرین مطرح کرد. بدون شک همین اختلافات در تغییر کادرفنی تاثیرگذار بوده و فدراسیون به جای آنکه پاسخ این انتقادها را دهد ساده ترین راه را انتخاب و صورت مسئله را پاک کرد.
در نظر گرفتن مصلحت تیم ملی نکته دیگری است که بازهم نادیده گرفته شده. همانطور که اشاره شد این سومین مربی است که در سه سال گذشته روی نیمکت تیم ملی تکواندو می نشیند. این در حالی است که تغییر زودهنگام مربیان به هیچ وجه به صلاح این تیم مدال آور نیست. در شرایطی که برای بازگشت به روزهایی که کره ای ها جرات خودنمایی در مقابل تکواندوکاران ما را نداشتند نیازمند ثبات و آرامش است. حال آنکه بیژن مقانلو تاکنون یک بار سرمربی تیم امید بوده و با این تیم نایب قهرمانی قاره را تجربه کرده. با آمدن این مربی قطعا تیم باز هم دستخوش تغییرات می شود، تغییراتی که اولین نتیجه اش سردرگمی است. شفاف سازی در خصوص این همه تغییرات کمترین انتظاری است که اهالی و دوستداران تکواندو از مسئولان فدراسیون دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار