کد خبر: 619572
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:
روان‌شناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با اشاره به این‌که اغلب بیماران کلیوی از اقشار محروم جامعه هستند، گفت: هزینه‌های بالای درمان مانع از پیگیری درمان بیماری شده و این امر باعث ایجاد مشکلات عدیده برای افراد جامعه می‌شود.

"رقیه فاضلی" مشکلات مالی برخی بیماران کلیوی را عاملی برای بر هم خوردن کانون خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی و نبود شغل برای بیماران سرپرست خانواده مشکلاتی را در خانواده آنها ایجاد می‌کند.

وی حضور بیماران و اعضای خانواده آنها را برای مشاوره ضروری دانست و تأکید کرد: به دلیل مشکلات روحی و روانی بیماران، که احتمال مختل شدن زندگی خانوادگی آنها را نیز به دنبال دارد مشاوره‌های پی در پی و طولانی را می‌طلبد.

فاضلی به تشکیل یک بار جلسه مشاوره هفتگی در انجمن کلیوی زنجان اشاره کرد و گفت: موضوع مشاوره بستگی به مشکلات بیماران در رابطه با خانواده، ازدواج و تحصیل آنها است.

روانشناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، اطلاع ناگهانی افراد از بیماری خود را ازعوامل کاهش روحیه آنان برشمرد و ادامه داد: برای افراد پذیرفتن بیماری مشکل است و به دلیل ناآگاهی دچار استرس و افسردگی شده و از کار، تحصیل و زندگی بازمی‌مانند.

فاضلی به مشکلات ازدواج دختران جوانی که دچار نارسایی کلیه می‌شوند اشاره کرد و افزود: این افراد بدون هیچ مشکلی می‌توانند تشکیل خانواده دهند و مانند سایر افراد سالم جامعه زندگی کنند.

وی با اشاره به برخورد نامناسب برخی افراد جامعه با بیماران کلیوی، اضافه کرد: بیماران کلیوی با مصرف دارو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی در کنار سایر افراد جامعه زندگی کنند.

روانشناس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان حمایت خانواده‌ها از بیماران کلیوی را مهم دانست و تصریح کرد: همراهی خانواده بیماران باعث می‌شود تا بیمار علاوه بر درد بیماری سایر مشکلات را کمتر احساس کند.

فاضلی ایجاد زمینه شناسایی و غربالگری بیماران کلیوی توسط مسوولان جامعه را خواستار شد و افزود: کاهش هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران کلیوی نیازمند، می‌تواند در تسکین دردهای بیماران مؤثر بوده و نقش مسوولان جامعه باید در این زمینه و در زمینه کمک‌ها‌ی مالی به بیماران پررنگ تر باشد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار