کد خبر: 619071
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
به مناسبت هفته بسیج دانش‎آموزی
کاروان راهیان نور دانش‎آموزی سال دوم متوسطه به مناسبت هفته بسیج دانش‎آموزی از شاهرود به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شد.
فرمانده سپاه شاهرود در حاشیه اعزام اردوی راهیان نور دانش‎آموزی غرب با اشاره به اردوی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور مسیری روشن برای یافتن حقیقت زندگی جاودانه است و دانش‏آموزان باید قدر این لحظات ناب را بدانند.

عباس مطهری افزود: راهیان نور برای دانش‏آموزان زندگی‎ساز و نشان‎دهنده مسیر حرکتی برای فردای روشن است که باید دانش‏آموزان استفاده درست را انجام دهند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش همکاران ما در سپاه و بسیج استفاده هر چه بهتر دانش‏آموزان از این اردوی معنوی است و ما باید تلاش کنیم در این اردوها برنامه‏های فرهنگی و تأثیرگذار انجام شود.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: جنگ دشمن با فرهنگ ناب انقلاب اسلامی است و تلاش می‏کنند تا این فرهنگ را کم‎رنگ کنند.

مطهری با تأکید بر انجام اردوهای راهیان نور دانش‏آموزی گفت: ما باید نسل‏های آینده را با فرهنگ ایثار و جهاد آشنا و آنها را برای دفاع برابر استکبار آماده و مهیا کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز در حاشیه این اعزام گفت: اعزام راهیان نور دانش‏آموزی کاری مهم و در جهت ترویج و تشریح فرهنگ دفاع مقدس است.

سیدحسین میرکریمی افزود: راه شهدا و فرهنگ آنها برای جامعه امروز ما که از معنویت فاصله گرفته بسیار حیاتی است و دشمنان نیز به این موضوع پی برده و تلاش می‏کنند، نسل جوان ما را از فرهنگ دفاع مقدس دور کنند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه همه ماست که در جهت هر چه اثرگذارتر شدن این فرهنگ ناب تلاش کنیم و بدانیم که بقای جامعه اسلامی به تعمیق فرهنگ دفاع مقدس است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود تأکید کرد: ما در آموزش و پرورش تلاش می‏کنیم تعلیم و تربیت را مد نظر قرار دهیم و یکی از راه‏های تربیت معرفی الگوهای ماندگار برای دانش‏آموزان است که شهدا از این الگوها هستند.

میرکریمی با بیان اینکه جبهه دشمن در تلاش است که جوانان ما را منحرف کند، گفت: باید تلاش کنیم تا با برگزاری برنامه‏های تربیتی و فرهنگی مانند اردوی راهیان نور فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و ایثار را در نسل جوان تقویت کنیم.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود نیز با بیان اینکه این کاروان متشکل از 220 نفر از دانش‎آموزان و فرهنگیان ماست، افزود: بیش از 200 نفر از دانش‏آموزان سال دوم متوسطه مدارس شاهرود و بسطام در این کاروان حضور دارند که به مدت چهار روز مناطق عملیاتی غرب در استان کردستان را بازدید می‏کنند.

حسین گرزین افزود: دانش‏آموزان در قالب شش اتوبوس از مناطق عملیاتی غرب در استان کرمانشاه شامل شهر کرمانشاه، پاوه، گیلان‎غرب، قصرشیرین و نوسود بازدید و از یادمان عملیات مرصاد و پادگان ابوذر و حرم شهدای گمنام کرمانشاه و پاوه بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این اردوها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دفاع مقدس است.

مسئول کاروان راهیان نور شاهرود خاطر نشان کرد: تلاش همه این است که نسل جوان ما بتواند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود و بهترین روش برای ادامه دادن راه شهداست.

گرزین گفت: بدون توجه به راه و فرهنگ شهدا نمی‏توان به آرمان‏های انقلاب اسلامی رسید و باید بدانیم که راه شهدا راه روشن رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اردوی راهیان نور غرب کشور برای نخستین بار برای دانش‎آموزان سال دوم متوسطه درس آمادگی دفاعی انجام شده و علاوه بر این اردو، اردوی راهیان نور جنوب کشور نیز برای دانش‏آموزان سال دوم متوسطه دختر و پسر در ادامه اردوی راهیان نور غرب برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم بدرقه دانش‎آموزان که مسئولان سپاه و بسیج و اداره آموزش و پرورش شاهرود در مدرسه قلعه شاهرود حضور داشتند، بیش از 220 نفر از دانش‎آموزان سال دوم متوسطه مدارس شاهرود و بسطام به مناطق غرب کشور استان کرمانشاه اعزام شدند.

این کاروان شامل شش اتوبوس است که به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازدید به عمل می‎آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار