کد خبر: 618554
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
13 روستا در استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 378 میلیون ریال با حضور مسئولین محلی و مجری طرح برق روستایی وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید.
پروژه برق رسانی به 13 روستای استان هرمزگان ظهر چهارشنبه با حضور مهندس مصلحتی مجری برق روستایی وزارت نیرو به بهره برداری رسید.

این  پروژه شامل 20 کیلومتر شبکه فشار متوسط ، 21 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب 29 دستگاه پست هوایی است با بهره برداری این پروژه 291 خانوار از نعمت برق بهره مند می شوند.

روستاهای درآگاه، تووجن در شهرستان باشگرد، روستاهای گیاهی و امام آباد در شهرستان جاسک، روستاهای گل میخک، چاه چخور و چاه شور نسا در شهرستان حاجی آباد، فاز دوم برق رسانی روستای برکه خلف در جزیره قشم، شیب کوه بالا، مازاوی، کهنان سرنی و چاه نان در شهرستان میناب و چاه گنجوی در شهرستان رودان از جمله این پروژه ها می باشد.

در این مراسم محمد مصلحتی مجری طرح برق روستایی وزارت نیروبا بیان اینکه یکی از اهداف نظام ارائه خدمات در دوردست ترین نقاط کشور است بیان داشت: علیرغم شرایط سخت مالی و مشکلات تامین بودجه امروز این افتخار را داریم که 13 روستا در استان هرمزگان با 291 خانوار از نعمت برق بهره من می شوند. مصلحتی اظهار داشت:

شرایط آب و هوایی در استان هرمزگان موجب شد تا در برق رسانی به جای سیم از کابل برای کاهش خسارت هاو بالا بردن طول عمر خطوط استفاده کنیم.

1620 روستای هرمزگان از نعمت برق بهره مند هستند

در ادامه این مراسم عبدالصاحب ارجمند مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه صنعت برق صنعتی پیشرو و گسترده است عنوان کرد: برق به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه به حساب می آید که از این رو نیازمند است تا با اتخاذ تدابیر بیشتری از ظرفیت های بخش خصوصی در این حوزه بهره بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات آب و هوایی و اقلیمی استان هرمزگان هزینه های گزاف جهت بهسازی فرسودگی و خوردگی تجهیزات و رطوبت هوا را از جمله مشکلات عمده صنعت برق در استان هرمزگان نامید.

وی با بیان اینکه 50 درصد مشترکین خانگی شرکت برق در روستاها ساکن هستند افزود: در 34 سالی که از طول عمر انقلاب می گذرد یک هزار و 620 روستا در استان هرمزگان از نعمت برق بهره مند شده است و تعداد اندک روستاهایی که هنوز از نعمت برق بهره مند نیستند با تدابیر ویژه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و نو ، برق را به روستاها خواهیم برد.

ارجمند با اشاره به مشکلات نقدینگی و بودجه ای وزارت نیرو تصریح کرد: علیرغم مشکلات نقدینگی و تامین اعتبار توانستیم در سال جاری  13 روستا را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار