کد خبر: 617686
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
در كشور

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأكيد بر نقش مشاوره در كاهش وقوع طلاق گفت: بر اساس آمارهاي موجود 20 درصد ميانگين ازدواج‌هاي كشور به طلاق مي‌انجامد.

به گزارش «جوان»، دكتر محمود گلزاري در اولين همايش ملي بخش مشاركت‌هاي اجتماعي، روانشناسان و مشاوران در ارتقاي سلامت روان جامعه گفت: در شرايط كنوني و مدرن جوامع، خانواده كاركرد چندين هزار ساله خود را از دست داده، به طوري كه خيانت همسران، كودك آزاري و همسر آزاري در زوال خانواده‌ها مؤثر هستند.

وي تأكيد كرد: در حال حاضر صدها هزار دختر مجرد به تجرد قطعي و ناخواسته رسيده‌اند كه بايد براي اين افراد چاره‌انديشي شود، به طوري كه در حال حاضر جوانان رغبتي براي ازدواج ندارند.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: بر اساس آمار ثبت احوال 35 تا 40 درصد ازدواج‌ها در تهران به طلاق مي‌انجامد، همچنين 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگي و 15 تا 20 درصد نيز در سال اول زندگي رخ مي‌دهد. همچنين استان تهران و البرز داراي بيشترين آمار طلاق هستند و استان چهارمحال بختياري و يزد نيز از سال 88 به بعد آمار طلاق در آنها هر سال يك‌ونيم تا دو برابر زياد شده است.

به گفته وي، در حال حاضر مشكل ما اين است كه خانواده به خوبي تشكيل نمي‌شود، جوانان خوب زندگي نمي‌كنند و همچنين خوب نيز از هم جدا نمي‌شوند و چنانچه بتوانيم در اين سه زمينه با كمك روانشناسان و مشاوره و همچنين توجه به اديان اين مشكلات را برطرف كنيم مي‌توانيم زندگي خود را در ميان جوانان داشته باشيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار