کد خبر: 617564
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
گندم پاییزه در 158 هزار هکتار از اراضی دیمی و آبی کشاورزی شهرستان خدابنده کشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اعلام اين خبر گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گندم دیمی در 152 هزار هکتار از اراضی شهرستان خدابنده کشت می‌شود.

علی عیوضی با اشاره به اینکه 6 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده به کشت گندم آبی اختصاص یافته افزود: 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز به کشت جوی دیمی در این شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی سال‌جاری جوی آبی در 2 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده کشت می‌شود، گفت: در حال حاضر 60 درصد از اراضی تحت کشت غلات در شهرستان خدابنده مورد کشت قرار گرفته است. عیوضی با اشاره به اینکه میزان بذر توزیع شده گواهی شده برای گندم آبی در خدابنده 480 تن برآورد شده، افزود: بذر توزیع شده برای گندم دیمی نیز یک‌هزار و 800 تن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه چهار عاملیت تولید و سایت بوجاری در زمینه غلات در شهرستان خدابنده وجود دارد، گفت: 60 درصد از بذر استان زنجان توسط شهرستان خدابنده تامین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه محصول سیب‌زمینی در حال برداشت است، گفت: 3 هزار و 350 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیب زمینی بوده که تاکنون 90 درصد از آن برداشت شده است.

عیوضی با اشاره به اینکه 2هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان خدابنده زیر کشت لوبیا است، افزود: میانگین عملکرد در هر هکتار 2 هزار و 500 کیلو برآورد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار