کد خبر: 616662
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
تعليق پروژه پرحاشيه ميلياردي
پروژه سینمایی لاله که به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است بعد از بحث‌های فراوان به حالت تعلیق درآمد.
 پروژه سينمايي لاله كه به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي است بعد از بحث‌هاي فراوان به حالت تعليق درآمد.

به دنبال انتشار خبر نادرست توقف كامل پروژه سينمايي لاله روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي طي اطلاعيه‌اي ساخت فيلم سينمايي لاله را تا تعيين تكليف مالكيت آن به حالت تعليق درآمده اعلام كرد. به دنبال انتشار اخبار نادرست در چند سايت خبري و مصاحبه اسدالله نيك‌نژاد مبني بر توقف پروژه سينمايي لاله كه با تأييد ضمني تهيه‌كننده اين فيلم سينمايي هم مواجه شد، روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اطلاعيه‌اي را صادر كرد.

در اين اطلاعيه، ضمن تكذيب خبر جعلي توقف كامل پروژه لاله آمده است: در جلسه هفته گذشته سيدمحمدمهدي طباطبايي‌نژاد (مديرعامل مركز) با اسدالله نيك‌نژاد (كارگردان) و پروانه پرتو (تهيه كننده) كه در اين مركز برگزار شد، نيك‌نژاد ادعايي مبني بر عدم مالكيت «مركز» بر اين پروژه سينمايي را مطرح كرده و صحبت از مالكيت يك كمپاني كانادايي به ميان آورد؛ لذا معاونت اداري- مالي اين مركز طي نامه‌اي كه تسليم تهيه‌كننده و كارگردان فيلم سينمايي لاله شده، ادامه توليد اين پروژه را تا تعيين تكليف نهايي مالكيت آن به حالت تعليق درآورده است؛ به اين معنا كه هرگونه هزينه‌اي تا پيش از تعيين تكليف قطعي مالكيت فيلم، از نظر اين «مركز» قابل قبول نخواهد بود.

در ادامـــه اين اطلاعيه آمده است: تاكنون بيش از 67 ميليارد ريال از بودجه سالانه مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه حكم بيت‌المال را دارد، هزينه توليد اين فيلم شده و بديهي است كه مركز خود را مدعي مالكيت اين فيلم مي‌داند و تنها به منظور بررسي ادعاي مطرح شده از سوي كارگردان فيلم، پروژه را تا تعيين مالكيت آن به حالت تعليق درآورده است.

واضح است كه تعليق پروژه سينمايي لاله هم به معناي توقف كامل آن نبوده و مسئوليت اظهارنظرهاي تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم، برعهده آنان است.

از نظر اين مركز، پيش كشيدن بحث نادرست تعطيلي پروژه سينمايي لاله كه ابتدا توسط يكي دو سايت مطرح شده و متأسفانه تهيه‌كننده و كارگردان فيلم هم در گفت‌‌‌وگو با باني فيلم آنلاين، آن را مورد تأييد ضمني قرار دادند، تعبيري از فرار به جلو و رفتاري غيرحرفه‌اي و غيرمسئولانه است، در حالي‌ كه بحث اصلي، تعليق كار تا تعيين تكليف مالكيت فيلم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار