کد خبر: 614114
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
همزمان با ايام هفته دفاع مقدس همايش عملکرد 6 ماهه اول فولاد مبارکه اصفهان در سال 92 با حضور مديرعامل، معاونين، مديران و كاركنان فولاد مباركه برگزار شد و طي آن دكتر سميعي نژاد مدير عامل فولاد مباركه ضمن ابراز خرسندي از کارنامه موفقيت آميز شرکت در اين مدت، ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس را گرامي داشت .

وی گفت : بنا بر اعلام انجمن جهاني فولاد رتبه ايران در توليد فولاد جهان با صعود دوپله‌اي از 17 به 15 رسيد فلذا در اين موقعيّت حساس اهميّت و لزوم توجه به جبهه‌ي صنعت اگر بيشتر از اهميت دوران دفاع مقدس نباشد يقيناً کمتر نيست چراکه در دوران جنگ هيچگاه فرمان جهاد از سوي مقام معظم رهبري صادر نشد ولي امروز در جبهه‌ي صنعت ما اين حکم و فرمان سرنوشت‌ساز را سرلوحه فعاليتهايمان مي‌بينيم.

مدير عامل فولاد مبارکه در ادامه به روند روبه رشد شرکت فولاد مبارکه طي سالهاي اخير اشاره کرد و افزود: دست‌يابي به اهداف توليد، اجراي طرح‌هاي توسعه و بهره‌برداري از آنها و بطور کلي رسيدن شرکت به بالاترين افتخارات در اين شرايط که غرب و دشمنان کشورمان خواهان انزواي مسلمانان و بويژه مردم شريف ايران هستند، ناشي از تفکرات بسيجي و روحيه‌ جهادگري کارکنان فولاد مبارکه در جبهه‌ي توليد است که اگر چنين نبود محکوم به شکست بوديم کما اينکه امروز در بخش صنعت کشور شرکتي را سراغ نداريم که در تمام اهداف و استراتژيهاي در نظر گرفته خود با به کارگيري سياست اقتصاد مقاومتي تا به اين اندازه موفق عمل کرده و مايه افتخار و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي شده باشد.

وي تصريح کرد: افتخارات کسب شده توسط کارکنان فولاد مبارکه اکنون از حد افتخارات منطقه‌اي و استاني فراتر رفته است و به افتخارات ملي و فراملي مبدل گرديده که صميمانه از همه آنها تشکر و قدرداني مي‌نمايم.

ايشان با بيان اينکه حضور دو شهيد گمنام در فولاد مبارکه براي ما به عنوان نمادي از ايثار و مقاومت است اظهار داشت: وجود اين برکات شايسته بيش از پيش روحيه جهادگري را در کليه نواحي تقويت مي‌نمايد و ما را بر آن مي‌دارد هر روز تلاش نماييم که در برابر همه‌ي شهدا و بويژه اين دوشهيد نام آشنا سربلند‌تر باشيم.

مديرعامل فولاد مبارکه در ادامه گفت: هدف اصلي ما در فولاد مبارکه اصفهان که بزودي به يک هولدينگ مبدل مي‌گردد، کاهش هزينه‌ها و مصارف انرژي و در ادامه افزايش توليد است که البته مطالعات اين کار نيز در حال انجام است.ضمن اينکه در همين راستا با اقدامات خوبي که صورت گرفته است کليه نواحي شرکت به اهداف از پيش تعيين شده خود در توليد و کاهش مصارف و هزينه‌ها در سنوات اخير دست يافته‌‌اند و حتي در بسياري نواحي آمارها نشان مي‌دهد تحريم‌ها هيچ تأثيري بر روند توليد فولاد مبارکه نداشته است و ما در سايه الطاف الهي و تلاش کارکنان با توجه به شاخصهاي کمي و کيفي در نظر گرفته شده‌ ،فراتر از اهداف در نظر گرفته شده نيز توليد کرده‌ايم.

دکتر سميعي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم توجه هرچه بيشتر به مقوله کيفيت محصولات تاکيد کرد: و ابراز داشت با توجه به روند روبه رشد توليد در نواحي فولاد مبارکه انتظار مي‌رود خطوط توليد شرکت فولاد مبارکه تا پايان سال به فراتر از اهداف توليد خود دست يابند و انشاءا...ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا و فولاد هرمزگان هم بتوانند به اهداف مورد نظر دست‌ يابند کما اينکه در فولاد هرمزگان شاهد اين هستيم که اين شرکت با همت کارکنان خود و با ياري تمامي کارکنان شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه راه خود را پيدا کرده‌است و در ماه گذشته به ركورد توليد ماهانه 97 هزارتن فولاد خام دست يافت و اميدواريم تا پايان سال به توليد ماهانه 120 هزار تن نيز دست يابد و باکسب اين موفقيت‌ها که بدون شک افتخار بزرگي براي صنعت فولاد کشور محسوب مي‌گردد، اين شرکت با کارنامه قابل قبولي در آينده نزديک در فرابورس عرضه گردد.

وي لزوم برنامه‌ريزي هر چه دقيقتر براي كاهش هزينه‌ها، كاهش ضايعات، افزايش بهروري و همچنين كاهش قيمت تمام شده محصولات و بومي‌سازي قسم بيشتري از قطعات مورد نياز سازمان را يك ضرورت انكار ناپذير خواند و اذعان داشت: همانگونه كه با اجراي مرحله اول طرح هدفمندي يارانه‌ها در كشور هزينه‌هاي توليد بالا رفت و ما به خوبي توانستيم با به كارگيري راهكارهاي مناسب‏‏، محصول كيفي و رقابتي توليد نماييم، انتظار مي‌رود‏ با مديريت هزينه‌ها‏، آمادگي لازم براي اجراي مرحله دوم اين طرح را از هم اكنون داشته باشيم تا در ادامه كار با چالش جدي مواجه نشويم.

دكتر سميعي نژاد نياز صنايع فولاد كشور به سنگ آهن بيشتر را يكي از چالشهاي جدي پيش روي اين صنعت خواند و يادآور شد: سرمايه‌گذاري در پروژه سنگ آهن سنگان يكي از اقدامات شايسته براي تامين سنگ‌آهن موردنياز صنعت فولاد كشور بويژه فولاد مباركه بود كه اميدواريم اين طرح نيز با حمايت مسئولين به بهره‌برداري برسد.

مديرعامل فولاد مباركه با اشاره به لزوم توجه هر چه بيشتر به تامين پايدار و بومي‌سازي بخش بيشتري از قطعات مورد نياز خطوط توليد شركت گفت: بومي سازي امروز به يك فرهنگ مبدل شده است باتوجه به روند خوبي كه در حال پيگيري و نهادينه شده است نبايد اجازه بدهيم كه كالايي از خارج، وارد چرخه توليد شود، بايد شرايطي فراهم كنيم تا با توليد اين قطعات و تجهيزات در كشور اشتغال زايي بيشتري صورت گيرد. امروز فولاد مباركه در همه زمينه‌ها به يك نماد ملي مبدل گرديده و باعث به حركت درآمدن صنايع مختلفي مي باشد. بيش از 2 هزار واحد كوچك و بزرگ براي تأمين قطعات و موادمصرفي فولاد مباركه درحال كارند و بيش از سه هزار واحد صنعتي در حال مصرف محصولات توليدي فولاد مباركه هستند لذا بايد با بومي سازي هرچه بيشتر قطعات موردنياز خطوط توليد به فكر اعتلاي بيشتر كشور باشيم. ما مي توانيم قطعات كيفي و مطلوب توليد شده در ايران را جايگزين قطعات وارداتي كنيم. با اقدامات خوبي كه در زمينه بومي سازي انجام شده 35 هزار قطعه بومي سازي شده و تقريباً خريد بالغ بر 85 درصد نياز شركت را در حال تأمين داخلي هستيم كه اين يك موفقيت و افتخاري بزرگ در زمينه ساخت و اشتغال زايي در كشور است. اشتغال زايي كه مي تواند فرهنگ كشور را در مقابل تهاجمات فرهنگي بيمه نمايد ضمن اينكه بايد گفت اگر از سالهاي قبل تفكر بومي سازي در فولاد مباركه ساري و جاري نشده بود امروز نمي توانستيم به اين مرحله برسيم.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه و نقش فولاد مباركه در اقتصاد كشور اشاره و تصريح كرد: در اثر عملكرد خوب كاركنان‏، ارزش بازار فولاد مباركه در بازار بورس به 13 هزار و 400 ميليارد تومان رسيده و 5 درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده است و پيش بيني مي شود در سال جاري Eps خوبي را محقق نماييم.

وي مشاركت و تعالي سازماني را بزرگترين نقشه راه براي دست يابي به اهداف استراتژيك شركت خواند و يادآور شد، ما اگر مشاركت نداشته باشيم و در پي تعالي سازمان در همه‌ي جنبه‌ها نباشيم سازماني محكوم به شكست را پيش رو خواهيم داشت.

دكتر سميعي نژاد افزود: فولاد مباركه بعنوان يك مدل موفق صنعتي در جامعه است و اين شركت با گرفتن تنديس زرين باعث شده سازمانهاي ديگر اين شركت را بعنوان يك مدل موفق صنعتي بشناسند لذا بايد در نظر داشت هميشه دست‌يابي به سكوي نخست و اول شدن سخت است ولي در جايگاه اول ماندن به مراتب سخت‌تر از اول شدن است. فراموش نكنيم نبايد مغرور شويم و به فكر ارائه راهكارهايي باشيم تا شاگرد اول باقي بمانيم كه مي طلبد براي حصول اين امر همه كاركنان در همه رده‌ها با احساس مسئوليت در مشاركتها، بهبود روشها و فرآيندها‏، نقشه استراتژي سازمان و هدفها را با جديت دنبال كنند.

توجه ويژه فولاد مباركه به مسئوليتهاي اجتماعي بخش ديگري از سخنان مديرعامل فولاد مباركه بود كه وی در اين خصوص گفت: در سال جاري نيز در بخش مسئوليتهاي اجتماعي فولاد مباركه اقدامات خوبي انجام داده است كه از آن جمله مي‌توان به كمك به نيازمندان تحت پوشش كميته‌هاي امداد و بهزيستي، آزادي زندانيان جرائم غيرعمد و اقدامات خوب زيست محيطي اشاره كرد.

مديرعامل فولاد مباركه درخصوص نيروي انساني و اقدامات صورت گرفته براي حفظ اين سرمايه بي‌بديل گفت: مديريت سازمان همواره بهبود شرايط كار، سلامت و شادابي نيروي انساني به ويژه در مشاغل سخت را يكي از دغدغه‌هاي خود تلقي نموده است و تلاش نموده با ارايه راهكارهاي مناسب و الگوبرداري از ساير كارخانجات موفق در سطوح بين‌المللي از جمله اجراي شيفت 12 ساعته در اين راه رضايتمندي و شادابي كاركنان و خانواده‌هاي معزز ايشان را به بالاترين سطوح خود رهنمون سازد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار