کد خبر: 613851
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
ساکنان روستای «کردوان سفلی» از توابع استان بوشهر از روند طراحی و اجرای یادمان شهدا و بی‌حرمتی به قبور شهدای دفن شده در این روستا انتقاد دارند.
خبرگزاری ایسنا: ساکنان روستای «کردوان سفلی» از توابع استان بوشهر از روند طراحی و اجرای یادمان شهدا و بی‌حرمتی به قبور شهدای دفن شده در این روستا انتقاد دارند.

«کردوان سفلی» نام یکی از روستاهای شهرستان «دشتی»(خورموج) از توابع استان بوشهر است که هشت شهید را در دوران جنگ تحمیلی عراق، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.



با پایان یافتن جنگ تحمیلی پیکرهای پاک پنج تن از شهدا در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شدند تا اینکه چند سال پیش زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت یادمانی با زیربنای 60 مترمربع برای این پنج شهید به گوش ساکنان روستا رسید. اما بنا به دلایلی 18 متر از این متراژ کاسته شد.کاهش این میزان از زیربنای یادمان سبب شد تا مزار دو تن شهیدان با اسامی «عبدالکریم و علی زارعی» خارج از فضای یادمان قرار گیرد. به دنبال این کم توجهی، ساکنان روستای «کردوان سفلی» به بنیاد شهید شهرستان مراجعه و انتقاد خود را مبنی بر کم توجهی به مزار مطهر این دو شهید بیان کردند.



بنا به گفته علی سالمی برادر یکی از شهدایی که در این روستا دفن شده است،برای ساخت این یادمان مبلغ 40 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است به گونه‌ای که در شأن و جایگاه شهدا باشد و برای اجرای امور عمرانی این یادمان خرج شود اما با گذشت حدود دو سال و نیم از آغاز ساخت،فرآیند ساخت و ساز این یادمان نیمه کاره رها شده و هنگامی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشتی مراجعه می‌کنند، مسئولان بنیاد عنوان می‌کنند که بودجه کافی برای اتمام این پروژه موجود نیست.

البته این تنها انتقاد مردم روستا و بویژه خانواده‌های شهدای خاکسپاری شده در گلزار شهدای روستای«کردوان سفلی» نیست. آنها از بی‌حرمتی به قبور متبرک شهدا و توجه نداشتن به این که مبادا این قبور آسیب ببینند هم انتقاد دارند. علاوه بر این هیچ پرچمی بر سر مزار این شهدا تا کنون نصب نشده است و تنها خود خانواده‌های شهدا به صورت شخصی اقدام به نصب پرچم کرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
0
0
وای برما....
محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
1
در استان مازندران -شهرستان بهشهرو در روستاي يارسم براي ساخت يادمان بر روي مزار شهيد محمدي از طرف بنياد شهيد و استانداري پول تخصيص يافت ولي دهياريها پول را خرج خريد خودرو كردند .ايا روا است در مملكت امام زمان چنين حركتي شود و بودجه اي كه پس از سالها تلاش خانواده شهيد بدست آمده را خرج خريد خودرو كنند واي بر ما كه اين چنين با خانواده شهدا رفتار ميكنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار