کد خبر: 613164
تعداد نظرات: ۱۸۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
گفت‌وگو با مبتكر بازپروري معتادان به شيوه قرآني
معصومه طاهري

سيدمرتضي كياني مسئول مركز درمان اعتياد سازمان بهزيستي در يكي از مناطق جنوب تهران است؛ او كه خود زماني گرفتار بلاي اعتياد بود و در شرايط بدي به ‌سر مي‌برد با عنايت الهي به مدد آيات نوراني قرآن، زندگي‌اش متحول شد و حالا شش سال است در مركز «معجزه ايرانيان» تلاش مي‌كند تا معتادان را با كمك قرآن به زندگي دوباره بازگرداند ‌زيرا معتقد است قرآن بهترين منبع شفا و سلامتي است كه خداوند ميان ما به وديعه گذاشته و نبايد نگاه محدودي به آن داشته باشيم. شيوه درماني او با قرآن در اين چند سال زمزمه خيلي‌ها در سرتاسركشور شده است. همين موضوع ما را بر آن داشت تا با ايشان گپ‌وگفتي داشته باشيم.

شما تابلونويسي داشتيد و خطاط بوديد چي شد كه وارد كار درمان معتادان و ايجاد چنين شيوه‌ درماني جديدي شديد؟

من زماني گرفتار اين بيماري بودم به ‌قدري درشرايط بدي به سرمي‌بردم كه بيان آن حالات و اوضاع قبلي زندگي اذيتم مي‌كند اما خدا كمك كرد و قرآن را سر راهم قرار داد تا بتوانم با كمك قرآن سبك زندگي‌ام را تغيير بدهم و كارم به گونه‌اي شد كه با آيات قرآني خيلي سروكار داشتم از صبح تا شب مدام با قرآن كار مي‌كردم. داستان از آنجا شروع شد كه من تابلونويسي مي‌كردم و خطاط بودم روزي آقاي طاهريان مجري طرح و نصب تابلوهاي قرآني درشهرهاي مختلف كشور سراغ من آمد و خواست تا آياتي را برايش بنويسم. اول كار تعداد تابلوها كم بود تا من را تست كند. او يك سري آيه با نشانه‌ها و تفسير آنها به من داد از همان زمان بود كه خدا خواست و قلب من با نور قرآن روشن شد؛ هرچند از شدت بيماري اعتياد خيلي رنج مي‌بردم و اصلاً شرايط جسمي وروحي خوبي نداشتم اما كار را قبول كردم خطاطي آيات قرآن را هم انجام دادم كار را دوست داشت و سفارش بيشتري به من داد كم‌كم به دليل كار مداوم، قرآن من را مجذوب خود كرد و در اين مسير افتادم دو سال طول كشيد تا تغييركردم براي همين دوست داشتم تا ديگر بيماران گرفتار به اعتياد را با كمك قرآن مثل خودم براي بهبودي كمك كنم تا به آرامش جسمي و روحي دست پيدا كنند.

جو خانوادگي شما هم با قرآن انس دارند؟

خانواده من سنتي و مذهبي هستند قرآن هم درخانه ما جايگاه دارد اما نه به آن صورت كه از طريق خانواده با قرآن مأنوس شوم. خواست خدا بود كه زمينه تحولات را در زندگي من ايجاد كرد. خط خوبي كه داشتم اين فضا را ايجاد كرد اين شرايط برايم فراهم شد و همه اينها را عنايت الهي و معجزه خداوند مي‌دانم. دوسال طول كشيد تا به‌ طور جدي كار را دنبال كنم و خدا هم نتيجه كارم را داد، با كمك قرآن زندگي‌ام را زير و رو كرد و كاملاً متحول شدم. امروز هرچه دارم از بركت قرآن است.

آيات خاصي روي شما اثر گذاشت؟

در ابتدا بله هنوزم هم برخي آيات در ذهنم تداعي مي‌شود كه در آن شرايط بيماري و فشار اجتماعي واقعاً تكان‌دهنده بودند. مثلاً آياتي كه درباره شفا و رحمت بود اينكه هيچ‌كس از رحمت خدا نااميد نمي‌شود مگر از ستمگران باشد و... كه طبعاً چنين زباني روي هركس اثر مي‌گذارد چه برسد به ما كه مسلمان و شيعه هستيم. بعد كم‌كم آيات قرآن زندگي من را متحول كرد. باوركنيد اگر بخواهم زندگي قبل از بهبودي‌ام را به شكل مصور ارائه دهم و با زندگي كنوني مقايسه كنم خواهيد ديد كه قرآن چگونه انسان را از صفر به صد مي‌رساند و اين در زندگي من كاملاً ملموس و محسوس است. امروز از لحاظ مادي و معنوي هيچ كمبودي ندارم و خدا را شاكرم.

اغلب به قرآن نگاه ابزاري داريم، براي مراسم عزاداري يا ازدواج از آن استفاده مي‌كنيم ولي شما نشان داديد كه مي‌شود از اين منبع نوراني در بطن زندگي استفاده كرد، درست است؟

حقيقتاً هم همين طور است. من لحظه لحظه نور قرآن را در زندگي ديدم و با تمام وجود حس كردم تغييراتي كه در زندگي خود من ايجاد كرد كه باور كردني نيست اميدوارم خدا همه را با قرآن محشور كند كه واقعاً نعمت بزرگي بين ما به امانت گذاشته است. اگر همه ما بدانيم قرآن يك منبع الهام بخش و نور در زندگي ماست قطعاً نگاه ابزاري و ساده به آن نخواهيم داشت. باور كنيد كليد خيلي از مشكلات و مسائل زندگي ما در قرآن است كه غافل از آنيم. همين معضل اعتياد كه دامنگير عده‌اي شده با نور قرآن به راحتي قابل حل است. قرآن بركتي مي‌دهد كه بسيار كارساز و مشكل‌گشا براي همه ماست.

شما به مدد قرآن و مفاهيم آن به درمان معتادان و بهبودي آنها مي‌پردازيد، شيوه كار به چه صورت است؟

ما تنها مركزي هستيم كه قرآن را براي درمان و تحول زندگي معتادان به‌كار گرفتيم من رئيس اتحاديه مراكز درماني جنوب تهران در شهرستان ري هستم سعي كردم در 54 مركز زير نظر اين شيوه را به‌ كار بندم. ما با كمك حجت‌الاسلام مرادي فعاليت مذهبي در مركز داريم و به تقويت بن‌مايه‌هاي مذهبي افراد مي‌پردازيم نمازجماعت، قرائت قرآن، تفسيرآيات، جلسات دعاي كميل و ادعيه مختلف با همراهي ايشان داريم. در ابتداي كار بيشتر از آياتي استفاده مي‌كنيم كه به ‌شكلي شباهت‌هايي با وضعيت فعلي آنها دارد و مي‌تواند اميد و انگيزه به آنها بدهد.

از شيوه‌هاي درماني پزشكي رايج هم استفاده مي‌كنيد؟

بله قطعاً در كنار درمان‌هاي پزشكي و روانشناسي كه همه در جاي خود لازم و مهم است و در مركز هم اجرا مي‌شود ما به تقويت مباحث معنوي مي‌پردازيم كه مانند خون تازه در رگ‌هاي آنها به جريان مي‌افتد و درصد بهبودي را بالا مي‌برد. در واقع اين دو شيوه درماني را تلفيق كرديم و نتايج خوبي هم به‌دست آورديم.

اين شيوه ابداعي از خود شماست؟

بله از روي تجربه زندگي شخصي و تأثيرات قرآن اين شيوه را اجرايي كردم و الحمدلله موفق هم شديم. اين تز جديدي است كه نشان داديم مي‌شود با نور قرآن انسان را از ورطه نابودي نجات داد؛ البته در بحث اشتغال و روان‌درماني آنها هم در تلاش هستيم ولي اصول اوليه ما آيات قرآني است كه باعث تمايز با ساير مراكز درماني و كمپ‌ها شده است.

برخورد سايركارشناسان مجرب در اين عرصه چطور بوده است؟

خوشبختانه استقبال خوبي از كار شده است از زماني كه فعال شديم كارشناسان مختلفي به مراكز ما آمده‌اند حتي به صورت سرزده و افراد را تست كرده‌اند تا در مورد تأثير كار يقين پيدا كنند و از نزديك شاهد كار ما بوده‌اند. با توجه به آماري كه گرفتند متوجه شدند كه درصد بهبودي خيلي بالاست و اين به بركت قرآن است. با حجت‌الاسلام مرادي كارشناس مذهبي‌مان به هرجايي كه مي‌رويم شايد كمك مالي چنداني به ما نشود اما با اقبال خوبي روبه‌رو هستيم زيرا مي‌دانند و ديده‌اند كه نتايج خوبي از كار داريم.

مسئولان بهزيستي چه حمايت‌هايي از شما كرده‌اند؟

يكي از بانيان ما از مسئولان بهزيستي بوده است كه عمدتاً در حد مكاتبات ما را معرفي مي‌كنند. جا دارد از دوستان سازمان بهزيستي براي كمك‌هايي كه به ما داشته‌اند تشكر كنم اما به هرحال ما نياز به حمايت قوي مالي براي كار داريم.

مراكز شما به غير از شهرستان ري در ساير نقاط كشور هم داير است؟

نه فعلاً فقط در شهرستان ري اتحاديه تشكيل شده است كه مسئوليت اين مراكز را به عهده دارم اما اين اتحاديه در مناطق ديگر هم در حال شكل‌گيري است.

از شهرهاي ديگر هم مراجعه‌كننده داريد؟

خيلي زياد از همه جاي ايران اعم از شمال، ‌غرب، ‌جنوب و... متقاضي داريم مثلاً از بندرعباس يا ‌بوشهر راغب هستند تا با شيوه‌هاي قرآني بهبود شوند. ما كار تبليغي نداريم اما هركس اينجا بهبودي پيدا مي‌كند خودش يك مبلغ شفاهي براي ما مي‌شود.

چه خانواده‌هايي بيشتر جذب مركز شما هستند؟

فرقي نمي‌كند از هر طيف به اينجا رجوع مي‌كنند اما بيشتر خانواده‌هايي كه بنيه مذهبي و اعتقادي ندارند وقتي فرزندانشان را اينجا مي‌آورند و با شيوه كار آشنا مي‌شوند خيلي علاقه نشان مي‌دهند و خودشان پيگير كار هستند. از اين موارد زياد داريم آنها خودشان اولين الگوهاي ما مي‌شوند.

شما آيات خاصي را براي مددجويان استفاده مي‌كنيد؟

البته امروز تمام قرآن را برايشان ارائه مي‌كنيم اما اوايل كارمان به شيوه تابلوهاي قرآني سطح شهر بود كه به اقتضاي فضا و مكان تابلوها نصب مي‌شود، ما هم به فراخور موقعيت و شرايط افراد از گلچين آيات قرآن استفاده مي‌كرديم تا روي آنها اثر بگذارد.

اين تفسير و تبيين آيات براي همه قابل درك است؟

افراد در موقعيت‌هاي سني و اجتماعي مختلف هستند براي همين گروه‌هاي همخوان را در يك دسته قرار مي‌دهيم تا با توجه به ميزان درك و فهم و تحصيلات برايشان با شيوه قرآني عمل كنيم.

چه طيف سني عمدتاً به مراكز شما مراجعه مي‌كنند؟

معمولاً گروه سني 20 تا30 سال؛ البته برخي افراد هم هستند كه داراي موقعيت ‌اجتماعي خوبي در اجتماع هستند، براي بهبودي اينجا مي‌آيند حتي با وجود مشغله كاري با ما همكاري هم دارند.

چقدر مطمئن هستيد با اين شيوه افراد به اعتياد بازگشتي ندارند؟

ما فقط درصد بهبودي را بالا مي‌بريم مدعي بهبودي صددرصد نيستيم اما وقتي كسي از 5 درصد بهبودي 35 تا40 درصد مي‌رسد و از طرفي اعتقادات ديني او هم تقويت مي‌شود رضايتبخش است.

وقتي اين درصد بالاي بهبودي را مي‌بينيد چه احساسي به شما دست مي‌دهد؟

هركس كه با نور آيات قرآن بهبودي كسب مي‌كند، يك معجزه آشكار اتفاق افتاده است. هر روز شاهد آن هستم و برايم شيرين و دلچسب است وقتي فرد بهبود يافته به ما سرمي‌زند، ‌وقتي نماز خواندن و قرآن خواندن افراد را مي‌بينم كه نه از روي جبر و تظاهر، ‌بلكه از روي اختيار و رغبت قرآن برداشته و مي‌خوانند؛ بهترين حس وحال را به من مي‌دهد كه خستگي شش ساله‌ام را برطرف مي‌كند و به‌كار اميدوارتر مي‌شوم.

در اين شش سال قطعاً خاطرات تلخ و شيرين زيادي داريد؟

بله تمام زندگي من از قبل و بعد از تحول قرآني خاطره است البته بيان زندگي قبل برايم ناراحت‌كننده است و معذورم بداريد خوشايند نبود اما وقتي به مسئوليت براي بهبودي معتادان رسيدم اتفاقات زيادي افتاده است. برخورد اوليه معتادان جالب است زيرا تصور مي‌كنند ما حرف‌ها و رفتارهاي تكراري داريم و باورشان نمي‌شود، ‌قرآن براي بهبودي آنها در نظرگرفته شده است. چهره ابتدايي آنها لاغر و نحيف و از بين رفته كه مضاف بر آن برخوردهاي اجتماعي اميد و انگيزه آنها را از بين برده است اما بعد از طي دوره به لحاظ ظاهري و معنوي فرد ديگري مي‌شوند. خودشان قرآن را برمي‌دارند يا نماز مي‌خوانند بدون اينكه اجباري داشته باشند خيلي خوشحال مي‌شوم.

اين شيوه را مراكز ديگر هم به ‌كار مي‌بندند؟

در حال حاضر اين شيوه را اشاعه دادم ولي اينكه به ‌طوركامل دنبال كنند اطلاعي ندارم؛ البته يك‌سري جلسات در آينده نزديك براي معرفي بيشتر خواهيم داشت.

خارج از كشور هم بازخوردي داشته است؟

چند نفر ازخارج از كشور رجوع كردند ازجمله يك ايراني‌الاصل سوئدي بود كه براي بهبود اينجا آمده بود و هنوز اقرار مي‌كند كه قرآن باعث نجات او از اعتياد شده و خوشحال است. از يك كشور عربي خواستند شيوه كار را برايشان تشريح كنيم اما قبول نكردم زيرا هدفم اين است تا اول درداخل كشور پايه‌هاي كار تثبيت شود و به ‌صورت ريشه‌اي نهادينه شويم تا به يك نتيجه‌گيري مطلوب برسيم و چارچوب منطقي به‌دست بياوريم بعد به خارج ازكشور تسري بدهيم سپس آن را اشاعه بدهيم.

در پايان اگر صحبت خاصي داريد بفرماييد.

بياييم قرآن را در همه حوزه‌هاي زندگي استفاده كنيم و چنگ به ريسمان الهي بزنيم تا رستگار شويم اين شعارنيست حقيقت مسلمي است كه در قرآن مي‌توان پيدا كرد. من آن را به عينه تجربه كرده‌ام و نتيجه آن را هم در زندگي خودم ديده‌ام. قرآن بزرگ‌ترين و بهترين ناجي بشر است كه نبايد از آن غافل باشيم.

غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
20
43
ادرسش کجاست
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شماره تماس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
توروخدا شمارش برام بفرس
محسن رضائی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
باسلام برا رهایی از اعتیاد خواستم کمکم کنید لطفا ادرس و شماره تلفن رابفرستید با تشکر
حلیمه
| United States of America
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
سلام لطفاً شماره تماس و آدرس را بفرمایید
محبوب.
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ادرسشون.سید
آ ق هستم
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
سلام من ۱۶ ساله عروسی کردم بچه ای هم ندارم شوهرم از ۱۳ سالگی معتاد بوده ۱۱ساله سفید مصرف میکنهخواهشن کمکش کنید
سلام لطفا آدرس و شماره تلفن بدهید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
سلام
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
منم مثل بقیه کمک میخوام عاشق شوهرم هستم دوتادختر دارم ویه پسرمو ازدست دادم بخاطر نداشتن پول پسرم فوت کرد الانم خیلی فقرم شوهرم مصرف به شیشه هستش خیلی ناراحتی دارم من واسه شما اولین شب ماه خدا هستش دعا میکنم شماهم دعا کنید
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
11
42
سلام خسته نباشید ایا فرد معتاد باید حتما حضوری دیده شود یا از طریق تماس تلفنی هم بهش جواب میدید؟؟
ممنون میشم جواب بدید...
پاسخ ها
یسرا تاجیک
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
شوهرن معتاد تریاک است راهنمای از شما میخوام ممنونم
شعزام
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
شماره تلفنودارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
سلام لطفا شماره تلفن بدهید تل تماس بگیریم ممنون میشیم
ناشناس
| United States of America
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
گروه درمان گران هوشمند جمعیت ققنوس را سرچ بفرمایید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
6
28
دوتا بچه هم دارم خواش میکنم کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
8
11
سلام
مریم یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
9
15
آدرس مرکز معحزه ایرانیان درمان اعتیادباقرآن کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
سلام اگه ادرس گرفتین لطفا بماهم بگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
4
14
لطفا آدرس وتلفن خواهشا
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
3
15
ادرستون رو لطف کنید
پاسخ ها
زینب موسوی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
لطفا کمک کنید کسای رو‌که نمتوانیم بیاریم باید چه کنیم و خانم هستن آیا مرکز بانوان دارن اونجا
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
5
11
لطف کنید آدرس بفرستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
18
عالیه ادرس دقیقتون لطف میکگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
6
13
لطفا یگ شماره تماس بدین احتیاج مبرم دارم
پاسخ ها
فاطمه زارعی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
برادرم به متادون معتاد یه پسر داره جوون حالش خییییلی بده کمک....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
7
12
شماره تماس؟
پاسخ ها
شیرآقا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
سلام من تقریبا دوسال معتاد شیشه هیرویین شدم میخام ترکش کنم چندین بار قصد کردم رفتم دکتر نشده ترکش کنم بخدا خسته از این زندگی نمیدونم چیکار کنم میشه بامن کمک کنید واقعا ممنون میشم میشه آدرس یا شماره تلفن بفرستید باتشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
عالی اگه من پسرم بیارم میشه شمارتون بفرسید ۰۹۹۱۳۹۴۳۲۶۵اینم شمارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
11
18
سلام لطف میکنید شماره مرکز را بدین احتیاج دارم
پاسخ ها
علیرضا زینلی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
میبخشید میشه شماره تلفن موسسه رو لطف کنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
15
همسرم اعتیاد داره نیازبه کمک شماداریم
پاسخ ها
ستاره
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
شوهرم اعتیاد داره همش لغزش میکنه خواهش میکنم راهنماییم کنید
علیرضا زینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
4
18
میشه لطف کنید شماره تلفن مرکز رو بدین ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
سلام.چطورميشه باشماارتباط برقراركردجهت مداواي شخص معتاد؟اميشه لطف كنيديه شماره جهت ارتباط قراربدين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
7
22
شوهر من هم اعتیاد به تریاک داره خ خسته شدم .کمکم کنید تورو خدا...............
....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
4
9
سلام‌تورو‌خدا‌کمکم‌کنید‌شوهرم‌تریاک‌میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
2
7
تورادادم خدا کمک کنی همسر معتاد ترک بکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
5
14
زنی ۳۲ ساله هستم یک سال و دو ماه که ازدواج کردم خیلی رفیق باز و معتاد خسته شدم چکار کنم
رسولى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
4
15
شماره تماس لطفا
رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
5
14
تورو خدا شماره تماس بدید برادرم معتاد هست خیلی داره ما را اذیت میکنه ارامش و امنیت از ما گرفته تورو خدا کمک کنید دیگه خسته شدیم
پاسخ ها
محبوبه.
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
شماره.تلفن.لصفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
5
18
خواهش میکنم شمارتونو بفرستید احتیاج به کمک دلرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
2
12
سلام ما۱۱ساله ازدواج کردیم شوهرم وخانوادش به من نگفتن معتادخیلی تریاک میکشه ازتون خواهش میکنم شماره تماس بدیدتماس بگیرم بخداآنقدراززندگیم خسته شدم که بعضی وقتهافکرم میره روخودکشی
پاسخ ها
رویا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
من خیلی خستم شوهرم معتاده کی میتونه کمکم کنه راهی هست
صفورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
5
2
خیلی خوبه آخر حالا توکلاس های ترک اعتیاد عرفان های کاذب کار میشه که به منتهی میشه به نوعی کفر و الحاد یا بهتر بگم عقیده وهابیت آفرین برشما که بهترین راه را برای برگرداندند انسانهایی از دست رفته دارید
پاسخ ها
جلیل
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
بهترین راه برای درمان جلسات ان ای هستند
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
8
سلام شوهرم معتاد الان ب حساب خودش ترک کرده ولی نگو قرص مصرف میکنه ینی دائم لغزش میکنه خواهش میکنم کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
3
3
سلام لطفا شماره تلفن را بفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
سلام شوهرم ۱۸ سال معتاد تو رو خدا کمک کنید میخوام جدا بشم هر کارش میکنم ترک نمیکنه ۲ دختر دارم دختر بزرگم میگع خودم میکشم اذیت میشه اینم شمارم 09159741968
سیده صغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
1
3
شوهر من معتاد است کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
3
8
من برادرم اعتیاد پیدا کرده چکار کنم دیوانه شدم فکر کنم به همه مواد اعتیاد داره
محسن رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
6
برای گرفتاری از دام اعتیاد به شیره کمکم کنید آدرس و شماره تلفنتون رو بفرستین ممنون میشم
فاطمه کلانتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
3
خیلی عالی شماره تمای بدهید
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
5
سلام من هم یه پسرم معتاده دارمج داره زندگیش زنش بچه ش ازدست میده توورخدا کمکم کنید یه شماره تماس آ درستی بدیدبلکه بشه کمکش کرد
پاسخ ها
فا طمه
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
پسر م معتا د استبه شیشه هرچه گیرش بیاد تورا به خدا راهنمایی کنن چه سوره هایی بخونیم ممنون. منظر راههنمایی هستم اگر از دور می توانن کمکم کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
4
9
سلام شوهرم معتادموادصنعتی میکشه هرویین شیسه خواهش میکنم کمکم کنید
اسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
5
7
سلام شماره ی تماس لطفا زندگیم داره اازهم میپااشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
1
10
شوهرمن معتاداست به موادهرویین من چکار کنم نمیتونیم بیاییم تلفن بهم بدید چند ساله داریم بابچهام زجر میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
خواهش میکنم آدرس وشماره تلفن رولطف کنید
محسن داددشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
2
6
باسلام... خسته نباشی. شوهرمب بلای خانمانسوز هریوین افتاده خیلی زجرمیکشه منم تحمل ندارم جلو چشم داره نابودمیشه عاجزانه تقاضامیکنم کمکش کتید
ام.ا لبنین قلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
4
10
سلام من همسرم سردرد شدید یا میگرن دارد و برای همین ب عطاری مراجعه میکند و قرص ترمادور ک ب دروغ گیاهی بود والان چند سالی هست ک مصرف میکند من میخوام ترکش بدم و باز همون همسر قبلی بشع من نمیتونم ب تهران بیام میشه ی روش بهم بگین و انجام بدم خواهش میکنم کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
2
2
تو را خدا تلفن چگونه بدست بیاوریم
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
4
9
سلام همسرم اعتیادبه شیره داره ما حدود۲۷ سال ازدواج کردیم تابه حال بهش نگفتم مطمعن هستم چون علامت موادداره جز ادمایی هستم دوست ندارم رودرروبگم شاید حرمت شکسته بشه چون برادرام هم این مشکل دارن چطور بگم درصورتی که خانواده ام دارن به نظرتون درحال حاضر چکارکنم ایا کارم اشتباه بوده ممنون میشم راهنمایی کنید حالا چکار کنم همسرم نماز روزه هاشو انجام میده مردی مذهبی هستن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
2
7
خیلی عالی لطف کنید شماره موبایل به من هم بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
سلام تورو خدا کمک کنید ۱۸ سال زنش کباب شدیم دخترم میگه خودم میکشم هر کاری از دستون بر میاد کمک کنید ۰۹۱۵۹۷۴۱۹۶۸
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
3
3
سلام وقت بخیر لطفا شماره تلفن یا آدرس دقیق میزارید
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
3
9
سلام شوهرم من ومتادون و شیشه مصرف میکنه توروخداکمکم کنید چه دعای بایدبخونه براترک
سوسن ساغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
5
پسرم مشکل داره خواهش شماره ادرس بدید
شیوا
|
Russian Federation
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
5
6
همسرم اعتیاد خیلی شدید به قلیان داره،لطفا شماره تماس بدید بتونم کمکش کنم،۱۸ساله قلیان میکشه،دیگه نمیتونه نفس بکشه،لطفا کمکش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
8
سلام سوهرم معتادشیشه وهرویئن این بلای خانمان سوزهستش یه دختر7ساله دارم منو دخترم داریم زجرمیکشیم هرروزبحث ودعواوکتک کاری داریم دختر7ساله ام افسردگی گرفته توروبه جدم قسمتون میدم یه راهی جلوم بذاریدبویدچی بخونم که ترک کنه وبره سرکارش
محمد بیگی هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
7
شما را قرآن کمک کنید 9ساله ازدواج کردم شوهرم واقعا محتاد تریاک میکشه نشه نمیشه در کنارش شیره و قرص متادون هم استفاده میکنه دوتا بچه دارم کمکم کنید صحاب خانه جوابم کرده 4 ماهه اجاره ندا دم 3 ملیون ران دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
5
شوهرم نمی دانم چی مصرف می کند شربت معتادون هم می خورد تو به خدا کمکم کنید2 تا بچه دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
3
6
این مردی که معتادان را با قرآن درمان می کند شماره موبایل بده مردم تماس بگیرند یا راهنمایی کند
پونه
|
Austria
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
3
3
سلام من یک مادر هستم که در اتریش زندگی میکنم . به دنبال دعا بودم برای ترک اعتیاد پسرم که به مقاله شما برخورد کردم ، قبلش داشتم دعای توسل میخوندم برای جگر گوشه ام که در ایران زندگی میکنه و چند سال هست که دچار این بلای خانمانسوز شده ، یک بار برای ترک اعتیاد به مراکز ترک بردند ولی پس از بازگشت دوباره با وضعیت بدتر شروع کرد ، الان به درجه ای رسیده که ضایعات رو از خیابونها جمع میکنه و میفروشه و هفته ها حموم نمیره ، قلبم داره آتیش میگیره ، من و‌پدرش وقتی ۱۵ ماهش بود از هم جدا جدا شدیم . من برای تحصیل به اتریش آمدم ، پدرش هم ازدواج کرد و به استرالیا رفت .. پسرم با مادربزرگ از طرف پدر زندگی میکنه .. خیلی روحیه اش خوب نبود .. الان که به شدت پرخاشگر و عصبی شده .. یه دوست دختر هم داره که در یک شهر دیگه زندکی میکنه .. پسرم محسن ( دانیال ) در رشت زندگی میکنه .. من نمیدانم چه باید بکنم .. من اعتقادات مذهبی ام زیاد است وای پسرم خیلی از همه چی دور شده .. از شما عاجزانه میخواهم به تنها فرزندم کمک کنید . لطفا” نوشته های مرا نشر ندهید .. پسرم اصلا” دلش نمیخواهد خوب شود نمیدانم چه باید بکنم ؟! گفتم به شما پیام بفرستم بلکه وسیله ای از طرف پروردگارم باشید تا پسرم هدایت به سمت خدا و قرآن شود و ترک کند . پیشاپیش از شما تشکر میکنم . اجر شما با سیداالشهدا
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام شما مادر محترم یا هرکس که دنبال راهی کامل و اثبات شده واسه درمان اعتیاد میگرده که هم از یاری گرفتن از خدا قرآن واسه درمان استفاده میکنن هماز علم ودانش استفاده میکنن اگه میخوان معرفی کنم بهشون به پیجم که mey.arya33هستش پیام بده تا همتوضیح بدمو هم مراکزشرا تو شهری که هستین معرفی کنم.این مراکز رایگان و قانونی هستش.به جون مادرم قسم نیتم فقط کمک به خاطر خدا هست.مادر عزیزترین کس واسه همه هست.من مجبوریجان مادرم قسم خوردم که باور کنین قصدم خیر هست و اینکه اگهکسی نتیجه گ فت از راه و مرکزی که من معرفی کردم واسه سلامتی مادرم و پدرم دعا کنه.ومیدونم که نتیجه میگیرین.یاعلی(ع)مدد.درخدمتم پیام بدین.
بنده ی خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
6
12
برادرم معتاد وپدرومادرم ازش خیلی عصبی وناراحتن لطفا یه راه خوبی جلوشون بذار.؟
پاسخ ها
شیرآقا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
سلام تقریبا این دوسال میشه من معتاد شیشه هیرویینم میخام ترکش کنم واقعا خسته شدم بخدا از زندگیم بیزار شدم چندین بار رفتم دکتر نتونستم ترکش کنم واقعا کمک میخام ازشما اگه کمکم کنید خیلی ممنون میشم میشه شماره ات بفرستی آدرس بفرستی
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
1
4
باتشکر
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
2
1
میشه باهم تماس بگیرید به کمکتون احتیاج دارم ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
3
سلام شوهرم معتاد الان حامله ام اصلان هیچ توجی ب ما نداره خیلی گرفتارم کمکم کن
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
3
4
سلام من ایمیل ندارم و از اینترنت چیزی نمیدونم فقط از شما میخوام من رو نجات بدید و بگید چه کنم خیلی درمانده و بدبختم کمکم کنید تا خانوادم نجات پیدا کنن.من نمیتونم بیام مرکز شما ، چون خانم هستم و الان شش ساله که اعتیاد دارم بهم شماره تلفن بدید تو رو خدا کمکم کن
پاسخ ها
Mahsiran
| Turkey
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چرا وقتی میدونستی معتاده حامله شدی هان؟ شماها و پدرمادرای ما عامل اصلی بدبختی مان چرا مارو به دنیا میارید تا زجر بکشیم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
3
4
این همه ادم اسرار میکنن شماره بدیدین شوهر منم اعتیاد داره عاشقشم نمیتونم ولش کنم میخوام ترکش بدم کمک کنید به همه
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
2
کمک میخام برا ترک
محمد عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
7
من ۲۸ سالمه از سال ۸۸شروع به مواد کشیدن کردم سنعتی سنتی قرص ۴بار کمپ اجباری رفتم که آخرین کمپی که رفتم ۱سال اونجا بودم به اجبار وقتی اومدم خونه شروع کردم به خوردن قرص متادون ۵.من تنها مشکلم مغزمه نا امیدم امید به زندگی ندارم افسردم جونه عزیزت کمک کن یه دعایی بگو که بنویسم حمل کنم که دیگه هیچ عشق علاقه ای نداشته باشم به مواد ترو خدا
زهرا
|
France
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
2
سلام شوهرم چند وقته شبشه میزنه کمپ میره میاد چند روز پاک میمونه دوباره لغزش میکنه زندگیم داره میپاچه تورو خدا کمکم کنید
ثریا فرهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
3
4
سلام شوهرم ودوتا پسرام معتاد هستن از دستشون عاجزم راهی ندارم کمکم کنید چه سوره ای بخونم ممنون میشم اجرتون باسیدالشهدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
2
2
سلام شوهرم معتاد به تریاک واقعا بادوتابچه هام دریم زجر میکشیم خواهش میکنم شماره تماس لطف کنید به کمکتون احتیاج دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
2
3
سلام لطفا شماره بدین بخدا خسته شدیم دوتا بچه هم دارم شوهرم به شیشه گل و متادون اعتیاد داره زندگیم داره بهم مزخوره تورو خدا کمک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
2
سلام شوهرم به مواد صنعتی شیشه وهرویین اعتیاد داره کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
1
لطفا ادرس مرکز تون رو بدید. ممنون میشم
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
3
2
در مورد این مطلبی که گذاشتید درمان اعتیاد با قرآن،چجوری میشه آدرس و شماره تلفن این مرکزرو پیدا کرد ما خودمون ساکن شهرری هستیم چجوری میشه آقای کیانی رو پیدا کرد ممنون میشم جواب بدید
شیرآقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
1
0
میخام آدرس بدهی من حرضرم که بیام مرکز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
الکی بابا پس چرا شماره و ادرس نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
1
1
سلام لطف کنین درباره ترک اعتیاد فرزندم که از شهرستان مزاحم میشم منو راهنمایی کنید درظمن شوهرم نیز تریاک مصرف میکنه مسرم ءل ومنیر ودستمال میگه مصرف میکنه خودمم مریض سرطانی هستن بدون درامد واقعا برام خیلی سخته دیگه تحمل ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
2
2
لطفا راهنمایی کنید کسانی ک شهرستانی هستند چجوری میتونن با شما ارتباط برقرار کنند، ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
2
4
سلام نظر من اینه که فقط باید ی معجزه ای بشه از طرف خود خدا که اینا بخودشون بیان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
2
0
سلام شماره تماس بدیدن تماس بگیرم لصفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
2
0
فقط مردن یه فرد معتاد رو فقط با مردن میشه ترکش داد تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
2
4
سلام لطفا شماره تلفن رو بگید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
6
کمک نیاز دارم۱۰ساله برای ترک همسرم کجا باید مراجعه کنم ممنون
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
1
2
باسلام بنده 4_3سال است که اعتیادبه سورچه وشیشه دارم و مصرفم هم حدودا هفته ای4گرم سورچه و2گرم شیشه است... 23سال عمرگرفتم ازخدا ولی انگار100سالمه وهیج انگیزه ای ندارم برای زندگی...تواین مدت3_4ساله که مصرف میکنم ترک زیادکردم هم کمپ رفتم هم توخونه خوابیدم ولی هیچ کدوم جواب نداد وبعدترک حتی نتونستم یک هفته خودم رونگه دارم.. خیلی گوشه گیرشدم وافسرده والانم ک دارم مینویسم بخداخیلی دلم گرفته وکسی روهم که حال دلم روبفهمه وحرفام رو درک کنه ندارم تاباهاش حرف بزنم وخودموخالی کنم خلاصه هیچی بهم حال نمیده این چندوقته حتی همین موادسفید که دیگه خیلی وقته ک حس نعشگیش پریده وفقط برای اینکه بتونم روپام وایستم بتونم برای 2ساعت بشم یه آدم عادی... همیشه دعام اینه که خدا این مرض رونصیب سگ دشمن آدم نکنه..فقط دلم یه همدم میخاد که بتونم حرفای دلم روبهش بزنم وخودم روخالی کنم این دنیا تنهاامیدم اول خداست بعد14معصوم ...خیلی حرفا تودلم هست ولی بیشترازاین سرتون روب درنمیارم.. برای همه ی معتادین درحال عذاب وچه اونایی ک پاکن دعامیکنم.. خواهش میکنم شماهم برام دعاکنید... یاعلی
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
3
سلام برادرم دوهفته کهاز کمپ آمده دوباره شروع به کشیدن کرده ومن پدر ندارم کسی هم کمک نمی کند خیلی صدا می‌کند تورا خدا بگوید چگونه کمکش کنم ترک کند مادرم هر شب از صداش میتر َس این قدر خودش می‌زند تورا خدا کمک کنید که ترک کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
سلام خسته نباشین من 15 سالع شیره مصرف میکنم بارها سعی کردم ترک کنم اماچون خانوادم معتادن نتونستم الانم میخوام ازدواج کنم موندم چطور انجامش بدم اخه گناهه من چی بوده که ازبچگی سمتم مواد فوت میشده
ناشناسان آ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
1
0
من آدرس و تلفن مرکز ومی خواستم ممنونم از لطفتون
لیلا منافی
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
3
1
پسرم معتاده کمیکال وگل مصرف میکنه چند بار کمپ بردیم توخونه نگهداشتم ولی فایده نداره به قرآن خوندن هم علاقه نداره پدرش هم دیگه نمیبره کمپ چیکارکنم خسته شدم منم با پسرم زندونیم تو خونه افسرده شدم تورو خدا کمکم کنید
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
بیست سال ازدواج کردم همسرم معتاد ،چندبار سعی کرده ترک کنه اما نشده،داری دو فرزند هستم،خواهش میکنم آدرس یا شماره تلفن برام بفرستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
1
0
من ۱۵ سال ازدواج کردم شوهرم معتاد هست چکار کنم شوهرم ترک کند دو تا دختر دارم دارم به خدا دیونه میشم راهنمایی کنید تورو خدا چکار کنم شوهرم ترک کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
1
سلام بابای من اعتیاد ب قمار داره بد جور در این سایت پیش بینی اعتیاد پیداکرده میشه کمک کنید باید چکار کنیم که دست برداره؟
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
1
0
سلام توروخدا کمکم کنید یه شوهر معتاد به هرویین وهر چی دیگه ی که پیدا میکنه می‌کشه به خدا خسته شدم چکار کنم با دوتا بچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
سلام..لطفا شماره تلفن بدین..برادر منم معتاد شیشه هستش..خیلی خانواده اذیت میکنه..احتیاج به کمک داریم..لطفا شماره بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
من معتادم.میخوام.ترک کنم ولی نمیتونم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
2
سلام ممنون از راهنمایی شما لطفاً راهنمایی کنید شوهرم ناس مصرف می‌کنه ممنون
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
2
0
سلام. من معتاد هستم. میخواستم کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
2
0
سلام برادر بنده معتاد ب شیشه یا هریین شده نمیدونم فقط پشت سرهم سیگار میکشه رنگش سیاه شده بعضی موقع توهم میزنه زیز بار هم نمیره ک معتاد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
1
چرا آدرس و تلفن نمیدی کار مردم راه بیفته؟
شما نمدونید که خانواده ای که معتاد داره هر لحظش زحر کشیدن و غصه خوردنه، آب شدن عزیزش و از دست رفتن رویاهاو آیندشو جلو چشمش میبینه چه حالی داره؟!
هرلحظه زندگی واقعا زجر و آه و درده ، شما رو به جون عزیزتون قسم میدم یه ادرسی تلفنی چیزی بذارید واسه ما
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
برادرمن ۲۰ ساله معتاد به هروئین وشیشه چطور ترکش بدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
1
لطفا بخاطرخداشماره تلفنتون درکانال بزاریدتاکسانی که معتاددارن مشکلشونو باشمابیان کنن خداخیرتون بده
ما نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
سلام زنی هستم که شوهرم همه چیز میکشد خیلی دروغ میگوید بیکار هم هست کار نمیره با ضایعات جمع کردن پول مواد خود را جور میکند ما هم هیچ تورا به خدا به ما کمک کنید
ما نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
سلام زنی هستم که شوهرم همه چیز میکشد خیلی دروغ میگوید بیکار هم هست کار نمیره با ضایعات جمع کردن پول مواد خود را جور میکند ما هم هیچ تورا به خدا به ما کمک کنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
2
بابام معتاده دوست دارم خوب شه تازه از زندان اومده شبانمیخوابه کمکم کنین خیلی اذیتیم دوس دارم خوب شه اعصابم نداره زیاد
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
سلام من داداشم معتاد نمیدونم اسمش چی که میکش ولی هرچی که هست خیلی حالشو خراب کرد مثل روانی هامیشه وبعدشم خیلی احساساتی شد خیلی زود رنج هم شد توراخدا اگر ادرسی شماره تلفنی چیزی دارین بهم بدین که من داداشم را بیارم انجا داداشم زنو بچه ام دارم دلم خیلی ب حال داداشم میسوزه اصلا هیچکدام مون تحمل این حال برادرم رانداریم توراخدا حتما بهم شماره بدین الهی جدم خودش دست تون را بگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
1
0
سلام اجر شما با خدا الان که دارم پیام رو مینویسم باچشمی گریان با شما صحبت میکنم واز شما دل شکسته ها میخوام برای برادر من هم دعا کنید که از اعتیاد نجات پیدا کنه واز درگاه خداوند مهربان خواستارم که همه شما و ما راعافیت ببخشد و عاقبت به خیرمان کند ان شاالله
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
1
میشه راهنمایی کنید تو خو نه به معتاد کمک کرد تا خوب بشه چون قبول نمیکنه جایی بره راحت می زاره کنار ولی ابریزش وعطسه امانش میبره وفتی قطع میشه میدونم دوباره استفاده مکنه چکار کنم ؟؟؟خسته ام از دست این کارا
رضا رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
2
سلام خداخیرتان بدهدتورابه همین قرآن قسم میدم کمکم کنید الان چندسال است به این بلای خانمان سوز گرفتارم ولی به دلیل اینکه خرج خانواده ام و مادرم مریض میباشه بایدکارکنم نمیتونم به هیچ مرکزی مراجعه کنم توراخداکمکم کنیدتومنزل ترک کنم وسرکارهم بروم .خداخیرتان بدهد
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
4
باسلام
چطوری میشه فرد معتاد رو پیش شما بیاریم میشه آدرس یا شماره تلفن بزارین منون میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
2
2
سلام لطفا کمکم کنید شوهرم وبرادرم معتاد هستن هر کدوم دوتا بچه داریم لطفا شماره تماس بزارین شهرری هستیم
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
سلام لطفا کمکم کنید شماره تماس یا آدرس رو برام بزارین ممنون میشم
زینبن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
همسرم هرمزگانی مواد مصرف میکنه کمکم گنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
2
من‌میخام‌ترک‌کنم‌یکی‌کمکم‌کنه
جمشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
سلام. خواهشمندم شماره تماس لطفا.
قدیری هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
1
0
میخوام شوهرم ترک کنه شیشه مصرف میکنه زندانی هم هس دلش میخوا ترک کنه ولی زندانی داره
نجاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
1
2
آدرس و شماره تلفن لطفا ؟
خاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
2
سلام خواهشن شماره وادرس بدیدگناه دارن واقعن این قدالتماس دستتون نرسیدباتشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
1
من شماره تماس میخوام
ناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
آدرس بدین لطف کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
0
خدا لعنت کنه کسانی رو که مواد مخدر و اینقدر راحت وارد کشورمیکنن..فقط همین
محبوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
2
1
سلام منم شوهرم اعتیاد داره الان 10سال مصرف میگنه ولی 1سال معتا د است به تریاک اگه شماره از این موسسه ترک اعتیاد به وسیله قران به منم بگید ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
سلام برادرمن شیشه مصرف میکنه خیلی وضعیتش خرابه توهم میزنه خواهش میکنم شماره بدین کمکمون کنین
پژمان کمری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
1
توروخدا من اعتیاد به قرص متادون دارم به خاطر خدا زندگیم زنم بچه ام داره از دستم می ره به خاطر خدا کمکم بکنید سواد داره تواخدای بزرگ تورا آن قرآنی که معجزه می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
1
3
سلام من آقام 20روز ترک کرد ولی خیلی وسوسه داره راهنمایم کنید لطفا
پاسخ ها
ان ای
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
سلام جلسات ان ای بهترین کمک برای از بین بردن وسوسه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
سلام توراخداکمک کنیدبرادرم معتادهس جلوچشمم هس چندبارهم رفته کمپ هیچ فایدی نداشته تاامده بیرون بازرفته دنبالش تورابه امام حسین علیه السلام اگرمی توانیدکمکش کنیددوتاهم بچه داره یاامام رضاکمک همه بکن کمک برادرمن هم بکن یاصاحب زمان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
1
سلام لطفاشمارتونوبذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
0
سلام من برادرم معتاده الان شش ماه از خانه زده بیرون میخواهیم بیندازیم کمپ میکه خودم می کشم تورو خدا ممنون میشوم کمکمان کنید من شوهرم هم اعتیاد دارد سال یکبار هم ترکش میدهم ولی میاد بیرون ادامه میدهد
نامشخص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
1
0
سلام تو رپ خداادرس مرکزتون رو بدید مادری هستن که چندبار پسرم رو برای ترک به کمپ بردم ولی فایده ای نداشته شاید قران معجزه کنه .خواهشا ادرس روبفرمایید.ممنون
خانم محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
1
4
سلام تو رو خدا شماره تماس بدید برادرم معتاد یک بچه هم داره بچه ش دارد بزرگ میشه میفهمه پدرش معتاده خجالت میکشه تو رو به حق پنج تن آل عبا کمک کنید تا برادرم بتونه ترک کنه.ممنونم ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
سلام من حدود ۵ ساله شوهرم معتاد است یک بار هم ترک کرد واز ترکس یک روز نگذشت که دباره به سراغش رفت خیلی دوست دارم کمکم کنید من به قران خیلی خیلی اعتقاد دارم شمار تماس بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
2
4
سلام خسته نباشید اگه میشه راه هلشوبه ماهم بگید ممنون میشم
آ ق هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
شوهرم از سن ۱۳ سالگی تا حالا اعتیاد داره و۱۱ساله که شیشه وهروین مصرف میکنه ازتون خواهش میکنم کمکش کنید ۲سالم هس که ساقی مواد شده ۱۶ ساله عروسی کردیم اما بچه دار نشدیم به نظر شما میشه براش کاری کرد اول خدا بعدم امیدم به شماس آخرم خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
1
سلام تورا بخدا چکار کنم شوهرم ترک کنه ۱۳ سال هست که اعتیاد داره خسته شدم پسر ۱۱ساله دارم که هر دو تامسون رو به نابودی رفتیم چکار کنم راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
ترو خدا ب منم ی دعا بدین حالم خوب شه میگرن دارم قرص میخورم دیگه نمیخام بخورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
سلام توراخداکمک کنید اگر شماره پیدا شد بهم خبر بدهید
سلام من برادرم اعتیاد داره اعتیاد خیلی یخت احتیاج به کمک دارم تورو خدا شماره تماس بدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
کمکم کنید داداشم اعتیاد داره تورو خدا کمک کنید شماره تماس ادرسی:
علی
|
United States of America
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
سلام خآهیش میکنم آدرس یا شماره تلفون میشه بفرستین ممنون میشم؟
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
ادرس بدین بیاییم اونج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
سلام خواهش میکنم کمک کنین بیست سه سال شوهرم معتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
سلام لطف میکنید آدرس مرکز را بفرمایید ممنون میشم
زهرا هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
سلام خواهش میکنم یه شماره تماس برام بفرستید، خیلی داغونم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
2
باسلام
نظرات رو خوندم خیلی متاثر شدم
عزیزانی که خودشون اعتیاد دارن یا یکی از نزدیکانشون هر روز دعای توسل ،روزی چند مرتبه ( حداقل ۳مرتبه ) بخونند مطمین باشند بیماری اعتیادشون خوب میشه
م گ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
1
رفت به کلاس های NAکمک زیادی میکنه به کسی که میخوادترک کنه
راحله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
0
سلام کمکم کنید شوهرم چند سال است شیشه مصرف میکند کمکش میکنم ترک می‌کنه تو خونه تا ۲۰ روز تموم میشه باز لغزش می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
0
باسلام خسته نباشد شوهرم اعتیاد خسته شدم دیگه تورو راه حلی بهم بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
1
0
سلام شوهرم معتادواعتیادبه موادمخدر ازجمله هروءین وشیشه می باشد لطفا مراراهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
1
لطفاشماره تلفن وآدرس بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
2
لطفا شماره بدین
نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
3
سلام
تو رو خدا شماره تلفن و آدرس بدین برای برادرم میخوام
خواهشا کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
واقعا جای تأسف داره این همه التماس میکنند که شماره تماس بدید
واقعا چرا شماره تماس نمیذارید
منم ساعت هاست که دنبال راه دینی برای ترک اعتیاد همسرم هستم خیلی خوشحال شدم وقتی شما رو پیدا کردم اما متاسفانه شما ه ای در کار نیست ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
خواهش میکنم شمارا به همون قرآن قسم میدم شماره تماس یا آدرس بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
3
سلام وخسته نباشید لطفا شماره تلفن بدید نیاز به کمک برای ترک اعتیاد شوهرم دارم ممنون از شما
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
1
سلام لطفا یه شماره تماسی بدین ممنون
ط م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
آدرس این مرکز
به بهزیستی شهر ری مراجعه کنید و آدرس بگیرید ،
سید مرتضی کیانی ، مسئول مرکز ترک اعتیاد در یکی از مناطق جنوب تهران ، شهر ری

.
فهیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
1
اگر شماره تماسی دارید بگزارید جهت راهنمایی برادرم خواب و از چشم پدر وادارم گرفته کمک کنید
پاسخ ها
زهره
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
لطفاً من را راهنمایی کنید
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
0
1
سلام تورا خدا کمکم کنید ،خودم شوهرم معتاد هستیم. قسم میدهم به قرآن کمکم کنید .به خاطر پسرم ،شمار تلفن همراه برام بفرستید ،تا عمر دارم نوکری خودت و خانواده محترمتان میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
از اینا شماره یا آدرس در نمیاد. تو گوگل سرچ کنید ک. فرقی نمیکنه چه موادی مصرف میکنید. به تون کمک میکنه. جلسه هم تو اکثر شهرها داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
1
پسر معتادم باعث عذابم خدایا کمکم کن از دستش راحت بشم شرش رو ازمن کم کن خیلی عذاب میده منو کتک میزنه چه کنم خدایا خدایا به همه خانواده هاکه معتاد دارن کمک کن به منم کمک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
1
1
سلام اگر بخواهیم تماس بگیر م چطوری شماره شرایط اومدن وندارم گرفتار اعتیادم هستم مشاوره میشه داد 0990392....
خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
0
0
لطف می کنید شماره تلفن بدین، یا سوره های درمانی رابیان کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
2
سلام آدرس یا شماره تلفن
فاطمه زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
1
0
برادرم معتاد به تریاک ومتادون داره میمیره کمک.....
سلام لطفا شماره تماس یا آدرس من هم درگیر مواد مخدر هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
کمک میخواهم با قرآن خیلی عالی هست
علی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
تو رو خدا شماره تماس بدهید
یا با این شماره لطفا تماس بگیرید
09132....
سلام تورو به خدا کمک کنید من شوهرم مه چی میکشه چکار کنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
0
سلام تورو خدا کومکم کنید شوهرم همه چی مکشه خیلی ازارم میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
واقعا منم کمک میخوام انشالله مشکل همه مارو خداوند بزرگ حل کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار