کد خبر: 611017
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
آیت ا... علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف آمریکا از حمله به سوریه مسلط شدن بر منطقه و حاکم کردن اسرائیل در راستای شعار «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق این موضوع غیرممکن است.
ناهید معمر
جوان آنلاین: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: هدف آمریکا از حمله به سوریه مسلط شدن بر منطقه و حاکم کردن اسرائیل در راستای شعار «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق این موضوع غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه ، آیت ا... شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا قصد دارد با آتش افروزی در منطقه، کشورهای اسلامی را تحت سلطه خود درآورد که به لطف خداوند و بیداری اسلامی تحقق این امر ناممکن است.

وی ادامه داد: بنای این نظام را امام خمینی (ره) گذاشته است که در طول زندگی اش با وجود همه تهدیدها، تبعید و زندان حتی یک قدم از مواضع اسلامی اش کوتاه نیامد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) از همان ابتدای انقلاب اسلامی اسرائیل را غده ای سرطانی و آمریکا را شیطان بزرگ در جهان نامید و تا آخرین لحظه پایانی عمرش بر این مواضع پافشاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به فرازی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان ساخت :بیداری اسلامی هرگز از بین نخواهد رفت و با آمدن شخصی خاص و رفتن دیگری ، از بین نمی رود و خود آمریکا این موضوع را بخوبی فهمیده که آشکارا دست به ریختن خون مسلمانان در خاورمیانه می زند و هرکاری می کند که بتواند اسلام را از بین ببرد.

آیت ا... علما بیان کرد: اسلام، تکیه گاهی برای مسلمانان خصوصاً مسئولین است و دشمنان اسلام از همین کلمه اسلام هراس دارند؛ چرا که تمامی بیداری هاس حاصل شده ناشی از چنگ زدن به ریسمان اسلام است و از توجه به اسلام، بیداری و پیروزی حاصل می شود.

وی با اشاره به اول ذی القعده و تولد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: این روز را روز دختر نامیده اند که دختران ما الگوی خود را شخصی چون معصومه زهرا قرار دهند و اگر دختران چنین راه و روشی را در زندگی برگزیند به مقامی می رسند که حرم و مرقدش محل تربیت بزرگانی چون روح الله و مراجع عظام تقلید می شود که به برکت وجود این زن به چنین درجاتی رسیده اند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: قیام خونین 17 شهریورماه مردم تهران در میدان ژاله سبب شد درخت انقلاب ریشه دوانده و ماندگار شود را نباید هرگز فراموش کنیم و به یاد بیاوریم هنگامی که رژیم شاهنشاهی از زمین و از هوا توسط بالگرد به مردم شلیک کرد و آنقدر از مردم ایران را به شهادت رساند که گفته اند با بولدوزور پیکر شهدا و حتی کسانی را که هنوز زنده بودند را بردند و خاک کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت 19 شهریورماه سالروز وفات آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران، ادامه داد: ايشان عمر گرانبهايشان را در راه اسلام در زندان، تبعد و مبارزه با استبداد سپري كردند و به فرموده امام خمینی (ره) او ابوذر زمان بود؛ چرا که او آنقدر زبان نافذ و تاثیرگذاری برای تبلیغ و حفظ اسلام داشت که به آن صفت شهره بود و او را همانند ابوذر می شمردند.

خطیب جمعه کرمانشاه، با اشاره به 19 شهریورماه سالروز شهادت دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی تصریح کرد: ايشان یکپارچه نور و اخلاص بود و خوشبختانه از اين نور و بركت مدتي مردم كرمانشاه بهره مند و در پشت سر وي و در مسجد حاج شهباز خان اقامه نماز مي كردند و این شخصیت بزرگوار در طول زندگی و در قنوت نمازهایش دعایی می خواند که از آن شهادت در راه خدا را استدعا می کرد و در نهایت نیز در نماز جمعه دعایش به ثمر نشست و به شهادت رسید.

آیت ا... علما، ضمن اشاره به 5 ذي القعده مصادف با 20 شهريور روز تجلیل از امامزادگان، خاطرنشان ساخت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري ، امامزادگان باید به عنوان قطب های فرهنگی، مذهبی و تفریحی را فراموش نکنیم و در رسیدن به این مهم مسوولان کوشا باشند و این تلاش مسئولین را می طلبد.

امام جمعه کرمانشاه ، ضمن تبريك آغاز به كار چهارمین دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، بیان کرد: اعضای منتخب مردم در شوراهای اسلامی همیشه باید به خاطر داشته باشند که مردم فقط برای کار کردن و خدمت کردن به آنها رای داده اند و غیر از این نیز هدف دیگری نداشته باشند و از حاشیه ها و دیگر کارها بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، گفت: شوراها بايد تمام توان خود را در خدمت به مردم به كار گرفته و در استاني چون كرمانشاه با توجه به اولويت ها گام بردارند و اين را در نظر داشته باشند كه در كرمانشاه جا براي كار زياد است.

وی افزود: شوراها از آن جایی که منتخبین مردم و از بطن خود جامعه هستند می توانند در حل مشکلات شهری بسیار چاره گر باشند و اگر با یکدیگر همدل و متحد به خدمتگزاری فکر کنند، قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/م


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار