کد خبر: 610968
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: مساحت مجوزهای معدنی صادر شده نسبت به مساحت کل کشور هفت درصد می باشد که 11 درصد مساحت مجوزهای صادر شده نیز در مناطق حفاظت شده قرار دارد و توسط سازمان محیط زیست بلوکه و مسدود شده است.
بهروج

 به گزارش جوان ، رضا بسطامی  در همایش شناخت فرصت های سرمایه گذاری صنعت سنگ لرستان افزود: 20 درصد مجوزهای صادر شده در محدود ه های شهری و روستایی است و از مجموع 62 درصد باقی مانده، 23 درصد دارای درخواست ثبت محدوده هستند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و 500 معدن و پنج هزار و 500 واحد سنگبری در سطح کشور وجود دارد اظهار داشت: 176 پروانه بهره برداری معدن در لرستان صادر شده که از این تعداد 107 معدن فعال است.

وی با بیان اینکه صنعت سنگ در حال فراموشی است گفت: هم اکنون معادن سنگ غنی و با ظرفیت بالا در لرستان وجود دارد که متاسفانه بازار فروش این مواد معدنی رونق چندانی ندارد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن لرستان تصریح کرد: محصول سنگ لرستان هم اکنون جایگاهی در بازارهای جهانی ندارد بلکه فقط چند بازار بسیار کوچک اروپایی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس سنگ لرستان را خریداری می کنند.

بسطامی افزود: بازاریابی برای سنگ لرستان باید به صورت جدی رسیدگی شود که حضور در نمایشگاه های بین المللی و عرضه انواع سنگ های استان در این نمایشگاه ها، عامل مهمی در راستای معرفی سنگ لرستان به جهان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در نمایشگاه صنعت سنگ در تهران هیچ نماینده ای از لرستان حضور نداشت گفت: ایجاد شناسنامه صنعت سنگ لرستان برای ارائه توانمندی های لرستان به سرمایه گذاران امری ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار