کد خبر: 610293
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان اعلام کرد
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از افزایش 7 درصدی آمار طلاق در سه ماهه اول امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
عبدالله خسروی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری 5 هزار و 36 واقعه ازدواج نیز ثبت شده و نسبت به مشابه سال قبل که 5 هزار و 179 مورد واقعه ازدواج بوده کاهش پیدا کرده است.

خسروی‌زاده همچنین تعداد طلاق‌های صورت گرفته در کردستان را یادآوری کرد و افزود: در سه ماهه اول سال جاری 895 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال قبل 7.7 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال گذشته 831 مورد طلاق در استان انجام گرفت و این رقم در سال‌جاری افزایش داشته است.

به گفته‌ وی، در بانه 97 مورد ازدواج اقرار نامه‌ای بوده که در استان 260 مورد بوده که ماموستاها صیغه‌ها را جاری اما به ثبت نمی‌رسانند که باید  از طرف مرکز بزرگ غرب اسلامی پیگیری شود.

خسروی‌زاده فراوانی 20 اسم منتخب در سه ماهه اول سال جاری عنوان کرد و گفت: «محمد» در میان اسامی پسران اول و «آرسام» دوم و در بین دختران نیز «آیلین» و «باران» اسامی برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل اداره ثبت احوال کردستان در پایان خواستار ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از وقوع طلاق و افزایش ازدواج و ولادت در استان شد و این مهم را مستلزم همکاری و همفکری مسئولان و کارشناسان خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار