کد خبر: 606702
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
به دنبال اظهارات روشنگرانه علیرضا زاکانی در مجلس شورای اسلامی درباره نقش آفرینی محمدعلی نجفی در فتنه 88 که منجر به افشای یکی از جلسات هاشمی رفسنجانی هم شد،‌ دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت باز هم دست بکار شد و تکذیبیه صادر کرد. این در حالی است که افکار عمومی به خوبی از حمایت هاشمی از فتنه گران و نقش وی در ناآرام کردن کشور در سال 88 آگاهند.
جوان آنلاین: دکتر زاکانی در نطق خود در مخالفت با وزارت نجفی، با اشاره به مسوولیتش برای پیگیری قضایای بعد از سال ۸۸ در دوران مجلس هشتم گفت: یکی از وظایفی که ما مسوول پیگیر آن بودیم، ترکیبی شامل آقای ابوترابی، جلالی، نادران و بنده بودیم که مامور شدیم تا پیش آقای رضایی، کروبی و موسوی برویم تا از آنها بپرسیم که مشکل کجاست؛ اولین نکته‌ای که بعد از گزارش آقای ابوترابی، آقای هاشمی در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۸۸ گفتند، این بود که صبح روز شنبه یعنی فردای انتخابات و زمانی که هنوز رای‌ها در حال شمارش بود، آقای خاتمی به ایشان زنگ زده و گفتند که با بنده کار دارند، آقای هاشمی نیز از آنها می‌خواهند که ظهر پیش آنها بیاید، ظهر همان روز آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی پیش آقای هاشمی رفتند و طبق گفته آقای هاشمی، اینها گفته‌اند که معتقد به تقلب هستند و راه‌های قانونی را آقای موسوی قبول ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: شاید آنها آن روز متوجه واقعیت نشدند ولی چرا تا امروز زبان در کام گذاشته و صحبت نمی‌کنند، این چه مرامی است؟

زاکانی یادآور شد: ما خدمت آقایان موسوی، رضایی و کروبی رسیدیم و دو بار پیش آقای هاشمی هم رفتیم، اینها یک کلمه استدلال راجع به فتنه نداشتند، ما متحیر بودیم که اعتراض اینها به چه دلیل است، آقای هاشمی پاسخ ما را دادند و گفتند که اینها از ظهر شنبه یعنی فردای انتخابات ادعای تقلب کردند و قوانین را قبول ندارند.

همچنین در نطق صبح دیروز، حکیمی یکی از مخالفان کلیت کابینه که رئیس ستاد مردمی روحانی نیز بوده است گفته بود: در جلسه‌ای که خدمت هاشمی بودیم ایشان شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند که ما جلسه را ترک کردیم. ولی شما [روحانی] خانواده وی را به مراسم تحلیف دعوت کردید.

در واکنش به این سخنان مستند بود که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای که به امضای محمد هاشمی رئیس دفتر و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی رسیده، به دفاع از هاشمی و توجیه اظهارات وی برخواست.

این اطلاعیه با ارائه توضیحاتی در واکنش به اظهارات یک نماینده مخالف کلیات کابینه یازدهم در جریان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی در صحن مجلس تصریح کرد: متأسفانه برخی نمایندگان در مخالفت با برنامه‌های دولت جدید، عنوان خویش و قداست یک نهاد قانونی را فراموش کرده‌اند.

این دفتر افزود: نمایندگان مذکور به جای انجام وظایف قانونی خود که نشانه مجلس زنده و پویا در نظام جمهوری اسلامی است، در اقدامی فراقانونی تریبون مقدس مجلس را که مذاکرات آن به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش می‌شد، آلوده به توهین، تهمت، افتراء و دروغ علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده وی کردند.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه توضیحات خود آورده است اگر چه نمایندگان محترم در فضای عمومی مجلس مانند مردم عزیز در فضای عمومی جامعه با اظهار تأسف از ادبیات این گروه انگشت‌شمار اعلام برائت کرده‌اند، اما برای اطمینان خاطر بیشتر مردم و مسئولان و برای ماندگاری در تاریخ اعلام می‌شود که نقل و قول از آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی درباره شورای نگهبان صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

این دفتر افزود: این گروه که از چهار سال بمباران تخریبی خود برای رویگردانی مردم از اصل اسلامی اعتدال نتیجه معکوس گرفته‌اند، با علم به پخش مستقیم مذاکرات مجلس از رادیو و تلویزیون، گویی دنبال فرصتی می‌گشتند تا پس از انتخاب دکتر روحانی با توهین و تهمت به شخصیت‌های محبوب جامعه، انتقام خود را از مردم بگیرند و تأسف بیشتر این است که برای انجام اقدام خلاف قانونی و اخلاق خود مقدس‌ترین نهاد جمهوری اسلامی را انتخاب کرده‌اند.

دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد هیئت رئیسه مجلس امکان پاسخگویی و دفاع به افرادی که به ناحق به آنها تهمت و افتراء وارد شد، بدهد و نهادهای مسئول امنیتی و قضایی پیگیری کنند که اگر چنین شود محافل خاص برای القاء اختلاف بین بزرگان انقلاب اسلامی شناسایی و به مردم عزیز معرفی خواهند شد.

به نظر می رسد افکار عمومی که بارها انتقادات خود به هاشمی را از جمله در حماسه 9 دی علنی کرده است، از پاسخگویی شخص هاشمی به این ابهامات استقبال می کند. ملت همچنان امیدوار است که آقای هاشمی رفسنجانی توضیح قانع کننده ای درباره علت حمایت خود از فتنه گران و اتهامات سیاسی، امنیتی و اقتصادی نزدیکانش داشته باشد و دست از رویکرد سینوسی خود بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار