کد خبر: 604205
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲
مطیعی هر سال در جلسه شبهای قدر مسجد جامع بازار هم جوشن کبیر می‌خواند و هم روضه. خیلی‌ها این روزها می‌پرسند حالا که حاج آقا مجتبی نیست، برای شب‌های احیاء کجا برویم.
تسنیم: ماه رمضان امسال، تهران از نفس گرم آیت‌الله مجتبی تهرانی محروم است. خیلی‌ها در این شهر دلشان خوش بود که در شبهای ماه رمضان خصوصاً شبهای قدر سرنوشتشان را با عالم اخلاق و مجتهد شهرشان گره بزنند. جوانان زیادی خود را از گوشه و کنار تهران و حتی شهرهای دیگر به مسجد جامع بازار تهران برسانند تا از مباحث اخلاقی عرفانی و نفس گرم و روضه های معروف فقیه فرزانه و استاد اخلاق حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی بهره ببرند.

میثم مطیعی نیز که سالها در جلسات آن عالم فرزانه و معلم اخلاق شرکت می کرد خودش می‌گوید: مانند خیلی‌های دیگر یادم نمی‌آید که در شبهای قدر جایی غیر از جلسه حاج آقا مجتبی رفته باشم.

مطیعی هر سال در جلسه شبهای قدر مسجد جامع بازار هم جوشن کبیر می‌خواند و هم روضه. خیلی‌ها این روزها می‌پرسند حالا که حاج آقا مجتبی نیست، برای شب‌های احیاء کجا برویم. از میثم مطیعی می‌پرسم امسال برای شب‌های احیاء کجا می‌رود؟

هر چند نه اهل مصاحبه است و نه علاقه ایی به گفتگوی رسانه ای دارد اما به اصرار، کوتاه پاسخ می‌دهد و می‌گوید: ماه رمضان امسال، دوران سختی برای ما و همه مریدان، شاگردان و علاقه مندان حاج آقا مجتبی بود. حتی از روزهای وفات آن عالم ربانی سخت تر! هر چه به شبهای قدر نزدیک تر می‌شویم این اضطراب و دلهره و تشویش بیشتر می‌شود. اما به مقدرات الهی راضی هستیم. امسال به توفیق الهی در لیالی قدر در جلسه حضرت آیت الله جاودان حاضر خواهم شد.

مطیعی ادامه می‌دهد: این جزو اعتقادات من است که مداح حتماً باید پای مباحث و نفس یک عالم دینی زانو بزند و سایه یک عالم مهذب بالای سرش باشد. اگر همه ما خصوصاً مداحان عزیز که در معرض هستند چنین نکنیم تغییر مسیر و خدای نکرده انحراف از جاده اصلی محتمل الوقوع است. باید پیر و راهنمایی باشد تا باد آدم را تنظیم کند...»

او در پایان این گفتگوی کوتاه تاکید می‌کند: "حضور من در این جلسه در درجه اول برای استفاده است". به نظر می‌رسد طبق روال جلسات شب قدر مسجد جامع در مراسم آیت‌الله جاودان هم قرائت دعای جوشن کبیر برعهده مطیعی باشد.

جلسه شبهای قدر آیت الله جاودان از ساعت 23 در حسینیه آیت الله حق شناس واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، بن بست هدایت، برقرار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار