کد خبر: 603103
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
افزایش ۷۰۰ درصدی آبونمان تلفن ثابت برای مشترکان ۱۰۰ پالسی در ماه که به عقیده مخابرات چنین چیزی وجود ندارد، آبونمان تلفن ثابت را از ۶۳ به ۵۱۰ تومان می‌رساند.
تسنیم: شورای رقابت سرانجام بعد از گذشت پنج-شش ماه (انتهای سال ۹۱) از درخوسات مخابرات برای تغییر نرخ آبونمان به این حوزه ورود و با هم‌فکری رئیس هیات مدیره این شرکت چکیده‌ای از تصمیماتش را اعلام کرد.

براساس صورتجلسه ۱۵۸ شورای رقابت در تاریخ ۱۳۹۲/۴/۹ که به آبونمان تلفن ثابت هم رسیدگی شده بود، آمده است که "نرخ آبونمان تلفن ثابت بابت هر خط معادل هزینه ۱۰۰ پالس در ماه منظور گردید."

البته این نرخ ثابت و سراسری نیست و در قیود آن نحوه اعمال هم ذکر شده که طبق آن این آبونمان تنها باید برای مشترکانی در نظر گرفته می شود که استفاده آنان از خط تلفن ثابت کمتر از ۱۰۰ پالس در ماه باشد.

مشترکانی هم که بیشتر از ۱۰۰ پالس با تلفن صحبت کنند، شامل بخشودگی آبونمانی می‌شوند به این معنی که مبلغی به صورتحساب آنان به عنوان آبونمان منظور نمی‌شود.

حال با محاسبه‌ای سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که با پالس ۵۱.۰۳ ریال، مشترکانی که کمتر از ۱۰۰ پالس از تلفن استفاده کنند باید به اندازه ۱۰۰ پالس به عنوان آبونمان بپردازند که رقمی معادل ۵۱۰۳ ریال می‌شود.

با توجه به اینکه تا حال حاضر نرخ آبونمان ۶۳۰ ریال بوده است باید گفت که این افزایش رقم رشدی ۷۰۹ درصدی را نشان می‌دهد اما با این حساب جالب است که مخابرات به این مصوبه قانع نیست و معتقد است که از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار هزار خط تلفن فعال در کشور، هیچ مشترکی در ماه کمتر از ۵۱۰ تومان حرف نمی‌زند و عملا این مصوبه برای هیچ کدام از مشترکان مخابرات ایران قابلیت اجرایی ندارد.

البته با توجه به نارضایتی مخابراتی‌ها و فرصت در نظر گرفته شده از سوی شورای رقابت برای نهایی کردن این موضوع با حضور رئیس هیات مدیره مخابرات ایران در جلسه آتی، باید منتظر تغییر و تحولاتی در این زمینه باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار