کد خبر: 522553
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
بيشتر نامزدها در نشست‌هاي‌خبري از فضاي تعدد رقبا سخن گفتند
در حالي كه فضاي كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري روز به روز چهره انتخاباتي جدي‌تري به خود مي‌گيرد، تعدد كانديداهاي اين دوره از انتخابات در كنار فرصت‌ها، مخاطراتي را براي جريان‌هاي سياسي ايجاد كرده است و به نظر مي‌رسد منافع كشور و حتي منافع خود كانديدا‌ها در آن است كه هر چه زود‌تر از چالش تعدد و تكثر خود خارج شوند. همين تكثر كانديداها كه اكنون تعداد آنها از ۲۰نفر گذشته است، موجب شده است برخي رسانه‌هاي معاند ادعا كنند شوراي نگهبان هفت يا هشت نفر بيشتر از آنها را تأييد صلاحيت نخواهد كرد كه با واكنش حسينعلي اميري، عضو شوراي نگهبان مواجه شد. وي تصريح كرد: در شوراي نگهبان ملاك تنها اجراي قانون است و تعدد كانديداها موضوعيتي ندارد. در همين زمينه محمدرضا باهنر تلويحاً تعدد كانديداهاي انتخاباتي را مورد توجه قرار داد و ضمن تأكيد بر اينكه اصولگرايان بايد به سمت گزينه واحد پيش بروند، هشدار داد، نداشتن گزينه واحد مي‌تواند به تهديد جدي براي اصولگرايان تبديل شود. 

عضو شوراي ائتلاف پنجگانه اصولگرايان گفت: اگر تكثر كانديداها خوب مديريت نشود و همه به مديريت واحد تن ندهند، مي‌تواند تبديل به تهديد شود.
محمدرضا باهنر نامزد انتخابات رياست جمهوري و عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان در نشست خبري كه عصر ديروز در خبرگزاري فارس برگزار شد، گفت: انتخابات آتي رياست جمهوري دو ويژگي منحصر به فرد دارد كه يكي وضعيت كلي ايران در داخل و ديگري درگيري‌ها و مسائلي است كه با نظام بين‌الملل به خصوص شوراي امنيت داريم.
وي افزود: از طرف ديگر افراد مطرحي كه فعلاً در انتخابات و رقابت حضور پيدا كردند به نظر مي‌رسد بيش از دفعات قبل است كه برخي آن را فرصت و برخي تهديد مي‌دانند.
با‌هنر در ادامه تصريح كرد: به نظر من اين موضوع الان يك فرصت است كه هم به گرم شدن فضاي انتخابات كمك مي‌كند و هم اينكه جريانات مي‌توانند از درون خود يك انتخاب داشته باشند و بعد فردي را بين احزاب انتخاب كنند.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري خاطر‌نشان كرد: اگر اين موضوع توسط احزاب و گروه‌هاي سياسي خوب مديريت نشود و كانديداها به مديريت واحد تن ندهند، اين تكثر كانديداها مي‌تواند تبديل به تهديد شود و شاهد پراكندگي آرا باشيم.
باهنر همچنين تأكيد كرد بايد سعي كنيم مديريت واحد در اين خصوص ايجاد شود.
باهنر ادامه داد: تنوع كانديداها بايد مديريت شود چراكه هر چه به اوج انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم و هر چه به روز برگزاري انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم، قاعدتاً هيجانات انتخابات سنگين‌تر و بيشتر مي‌شود و كنار رفتن كانديدا مشكل‌تر خواهد شد.
وي افزود: توصيه‌مان همواره اين بوده كه قبل از ثبت‌نام به يك نامزد واحد برسيم البته ما به ائتلاف پيشرفت هم چنين توصيه‌اي داشتيم. عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان همچنين يادآور شد: ما در ائتلاف پنج نفره بارها هم اعلام كرده‌ايم كه همه تلاش‌مان را انجام مي‌دهيم تا قبل از ثبت‌نام به نامزد واحد برسيم.
باهنر در ادامه در پاسخ به اينكه آيا وي نامزد فراكسيون رهروان ولايت است يا خير، گفت: تا آنجا كه اطلاع دارم غير از جبهه پايداري كه نامزدش را رسماً معرفي كرده جبهه‌هاي ديگر نامزدي را معرفي نكرده و نامزدها به جرياني منتسب نيستند كه كانديداي آن جريان باشند.
وي افزود: در خصوص فراكسيون رهروان ولايت هم همينطور است. اين فراكسيون هنوز به جمع‌بندي نرسيده است و فكر نمي‌كنم تا آن زمان فردي براي كانديدا شدن نياز به اجازه از فراكسيون رهروان ولايت داشته باشد.
نامزد انتخابات رياست جمهوري تأكيد كرد: به نظرم فراكسيون‌هاي اقليت و اكثريت مجلس نبايد از كانديداي خاصي حمايت كنند چون اين فراكسيون‌ها بايد با دولت آينده كار كنند نه اينكه رقيب يا حامي فرد خاصي باشند.
باهنر با بيان اينكه تعدد كانديداها نوعي فرصت است، گفت: اينكه ما امروز با تعدد كانديدا مواجه هستيم نشان مي‌دهد نظام جمهوري اسلامي ايران فرصت‌سازي خوبي داشته است.
وي با بيان اينكه تا ۲۰ سال گذشته براي انتخابات رياست جمهوري معمولاً يك نفر كه كاريزما بود كانديدا مي‌شد و معلوم بود چه كسي رئيس‌جمهور مي‌شود، اكنون اين شرايط تغيير كرده است و ما با كانديداهاي متفاوتي مواجهيم كه ظرفيت رياست جمهوري را دارند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اشكالي ندارد دو، سه و حتي چهار قطب در انتخابات با يكديگر رقابت كنند، خاطر نشان كرد: بايد مراقب باشيم كه فرصت تعدد كانديدا به تهديد تبديل نشود. اخبار انتخابات را در صفحه ۲ بخوانيد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار