کد خبر: 520002
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
از ابتدای امسال تا دهم فروردین ماه جاری صورت گرفت
ستاد فرماندهی این سازمان در تشریح عملکرد خود از ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۲ گزارش داد که از آخرین چهارشنبه سال ۱۳۹۱ تا این تاریخ یک‌هزار و ۵۸۹ تماس با سامانه ۱۲۵ رقم خورد.
بر اساس این گزارش، در شب چهار شنبه‌سوری عملیات‌ حریق ۱۴ مورد همراه با ۱۶ عملیات امدادی بود.
اقدامات پیشگیرانه آتش‌نشانی که در همین گزارش به آن اشاره شده شامل استقرار و گشت‌زنی در حدود ۳۰ نقطه از مناطق مختلف شهر با حضور ۱۳ واحد اطفایی امدادی و ۳۶ موتور کراس بوده که به صورت شبانه‌روزی انجام شده است.
در ادامه این گزارش به استقرار آتش‌نشانان در چهار کمپ نوروزی اشاره شده و آمده که از یکم فروردین ماه ۱۳۹۲ استقرار، گشت‌زنی و بازدید از کمپ‌ها و محل اسکان میهمانان نوروزی به صورت شبانه‌روزی و طبق برنامه‌ریزی و متناسب با شرایط محل اسکان در کمپ‌های مختلف انجام شده که شامل استقرار ۷۵ واحد عملیاتی در ۲۹ کمپ نوروزی بوده است.
بر اساس این گزارش، استقرار و گشت‌زنی ۱۵۷ مورد و حضور برای کاهش حوادث احتمالی با متوسط ۶۰ واحد عملیاتی و هفت موتور کراس در مناطق پرتردد و حجم ترافیکی بالا انجام شد.
این گزارش ادامه داده که حضور شبانه‌روزی و فعال تیم اورژانس آتش‌نشانی در محل اسکان میهمانان نوروزی با متوسط امدادرسانی ۱۰۰ نفر در طول شبانه‌روز از دیگر موارد انجام شده در این ایام برای برقراری ایمنی بیشتر مسافران و شهروندان بوده است.
برخی از عملیات‌ مهم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز در ایام نوروز که در این گزارش به آن اشاره شده شامل سه مورد اطفای حریق پیک‌نیک چادرهای مسافرتی و امدادرسانی به موقع تیم اورژانس برای نجات یک زن باردار در سوم فروردین ماه جاری بوده است.
در این گزارش همچنین بیان شده است:‌ پنجم فروردین ماه عملیات نجات پسر بچه شش ساله تبریزی از حبس در کانکس و ششم فروردین ماه انفجار منزل مسکونی در شهرک رکن آبا‌د به دلیل نگهداری کپسول گاز انجام شد.
بر اساس گزارش آتش‌نشانی شیراز، هفتم فروردین ماه تصادف خونین پراید با نیسان دو فوتی و سه مجروح را در پی داشت و همچنین حریق گسترده انبار پلاستیک رخ داد.
در این گزارش ذکر شده که نهم فروردین ماه انفجار منزل به دلیل باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب به وسیله سیلندر ۱۱ کیلویی اتفاق افتاد که مجروح شدن شش نفر را در پی داشت و دهم فروردین ماه پارگی کابل بازی بالن در یکی از پارک‌های شیراز باعث گیر افتادن دو سرنشین آن شد که در تمام موارد آتش نشانی به سرعت وارد عمل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار