کد خبر: 519998
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
آیت‌الله حائری ‌شیرازی تاکید کرد
آیت‌الله محی‌الدین حائری‌ شیرازی در دیدار با تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: شما دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع گوناگون تحصیل می‌کنید اما دانشجویان رشته‌های علوم انسانی وظیفه‌ای سنگین‌تر به عهده دارند.
وی افزود: به دلیل اینکه علوم انسانی تکلیف انسان را مشخص و مقصد را برای فرد روشن می‌کند همچنین ادیان با این علوم پیش رفته‌اند تاکید می‌کنم که دانشجویان این رشته‌ها وظیفه‌ای سنگین‌تر نسبت به دیگر جوانان بر عهده دارند.
حائری‌ شیرازی با اشاره به برخی جنایات مانند بمباران اتمی دو شهر ژاپن توسط ارتش آمریکا، خاطرنشان کرد: در بررسی حوادث و جنایاتی که در تاریخ صورت می‌گیرد، نقش علوم انسانی بسیار بیشتر از علوم تجربی است چراکه علوم انسانی دستور این اقدامات را صادر می‌کند و علوم تجربی تنها خدمه بوده و وظیفه ساختن ابزار را بر عهده داشته است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همان‌گونه که امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید دارند، باید علوم انسانی از قرآن و سنت استخراج شود و تا هنگامی که این امر به صورت کامل اجرا نشود در بسیاری از این زمینه‌ها مشکل داریم.
این مسئول با برشمردن علم اقتصاد در حوزه علوم انسانی بیان داشت: به دلیل اینکه اقتصاد اسلامی در کشور ما تدریس و اجرا نمی‌شود و پیرو علوم اروپا هستیم مشکلات بسیاری مانند سودی که بانک‌های ما از وام گیرندگان دریافت می‌کنند، به وجود آمده که لازم است با پیروی از اقتصاد اسلامی برای برطرف کردن این مسائل تلاش کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم داشتن صبر و بصیرت، بیان داشت: صبر به معنای داشتن استقامت بوده و بصیرت کیفیت این مهم را تعیین و دانشجویان با تلاش‌های خود مانند برگزاری راهپیمایی، صدور اعلامیه، تائید و یا نفی شخصی، در حقیقت صبر و استقامت می‌کنند و بصیرت آنهاست که خدایی بودن و یا مضر بودن این حرکت‌ها را مشخص می‌کند.
حائری‌شیرازی اضافه کرد: فعالیت سیاسی شما دانشجویان مانند عددی است که در نظر گرفتن رضای خدا علامت مثبت و یا منفی آن را مشخص می‌کند و اگر به بصیرت و ولایت‌مداری توجه نداشته باشید تبدیل به جنبشی می‌شوید که شما را مصرف می‌کند و برای مردم آسیب‌هایی در پی دارد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: دانشجویان قشری فعال، دلسوز و حساس به مسائل هستند که از این نظر یک اتاق فکر محسوب می‌شوند که بصیرت و ولایت‌مداری لازمه انرژی این جوانان برای خدمت به اسلام و مسلمانان است.
دیدار تعدادی از دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی دانشگاه شیراز و آیت‌الله حائری‌شیرازی با تلاش انجمن اسلامی مستقل دانشجویان این دانشگاه با موضوع «اخلاق سیاسی» در منزل وی برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار