کد خبر: 513330
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام خبر فوق گفت: لباس های محلی این استان ازجمله لباس ترکمن، قزاق، علی ابادی، گرگانی، رامیانی و... در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند و غرفه های قزاق، چاپ باتیک نیز از جمله غرفه های این نمایشگاه ملی است.
عباسی ادامه داد: شال و مانتوی سوزندوزی شاهکوه، تونیک سوزندوزی شاهکوه و روسری چاپ باتیک از استان گلستان نیز که موفق به دریافت مهر اصالت شده اند دراین نمایشگاه درمعرض دید عموم قرار گرفته است.
بنا به گفته وی در این جشنواره نشست های مختلفی با موضوع مد و لباس، روانشناسی رنگ ها، طراحی و دوخت لباس و کارگاه نقد برگزار ،مقالات علمی ارائه و در آخر به صورت کتاب به چاپ می رسد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: فرهنگ سازی هویت اسلامی، ایرانی و احیای این هویت که از مظاهر آن پوشاک اجتماعی است، حمایت از تولیدات همراه با استانداردهای ارائه شده و تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای عرضه لباس هایی متناسب با ارزش های اسلامی واحیای سنت و پوشش گذشته استان و تلفیق آن با مد از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
عباسی با بیان اینکه گلستان اولین استانی است که پس از تهران این نمایشگاه در آن برگزار می شود گفت: این جشنواره تا پنجم اسفندماه ادامه داشته و ۱۰ استانی که بعد از گلستان این نمایشگاه را برگزار می کنند در زمان برگزاری نمایشگاه به این استان سفر خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار