کد خبر: 463183
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
خراسان نوشت: طي ماه هاي گذشته، تعدادي از شهروندان با مراجعه به دستگاه قضايي ، عنوان کردند که به بهانه هاي مختلف، فريب افراد کلاهبردار را خورده اند و مبالغي از حساب دريافت يارانه آنان برداشت شده است.

يکي از شهروندان اين افراد که روز گذشته براي اعلام شکايت به شعبه ۲۲۶ مجتمع قضايي امام خميني(ره) مراجعه کرده بود در تشريح ماجرا به خراسان گفت:اواخر سال گذشته فردي به من مراجعه کرد و گفت: تا به حال سهام عدالت دريافت کرده اي؟ گفتم نه! من نمي دانم سهام عدالت چيست! شاکي پرونده ادامه داد: پس از آن اين فرد با چرب زباني مرا فريب داد و گفت که مي تواند برايم از دولت سهام عدالت بگيرد به همين منظور او مدارک شناسايي ام را گرفت و با هم به يک کافي نت رفتيم و آن مرد مدارکم را به فردي که پشت رايانه نشسته بود داد.

وقتي بيرون آمديم به بانک رفتيم و او مبلغ ۳۵۰ هزار تومان از من گرفت و گفت که منتظر باشم تا پول هنگفتي را به حسابم بريزند. شاکي پرونده ادامه داد: اما پس از مدتي متوجه شدم که ديگر يارانه نقدي به حسابم واريز نمي شود وقتي موضوع را پيگيري کردم متوجه شدم که آن فرد کلاهبردار شماره حساب يارانه ام را تغيير داد و از آن زمان تاکنون يارانه هاي نقدي ام را برداشت مي کند.

يکي ديگر از قربانيان اين گونه کلاهبرداري ها به خراسان گفت: به دليل اين که من بيسواد هستم مدارک شناسايي ام را در اختيار فرد ديگري گذاشته بودم تا او برايم حساب دريافت يارانه افتتاح کند اما پس از گذشت چند ماه از اين موضوع ، هيچ پولي به حسابم واريز نمي شد تا اين که چند روز قبل متوجه شدم او با کپي مدارک شناسايي و بانکي ام از يک فروشگاه دوربين فيلم برداري خريداري کرده و متواري شده است.وقتي موضوع را پيگيري کردم تازه متوجه شدم که اين فرد با دادن شماره حساب شخصي خود به بانک، يارانه هاي مرا نيز هر ماه دريافت مي کرده است. الان هم به دستگاه قضايي مراجعه کرده ام تا بتوانم حقم را بگيرم.

اين گزارش حاکي است، مقام قضايي در شعبه ۲۲۶ مجتمع قضايي امام خميني(ره) با تاييد شگردهاي جديد کلاهبرداران براي دريافت يارانه هاي برخي از شهروندان گفت: طي روزهاي گذشته پرونده هايي در دادسرا رسيدگي مي شود که حکايت از کلاهبرداري افرادي با شگردهاي متفاوت دارد.

قاضي جواد جاويدنيا افزود: در اين گونه پرونده ها بيشتر افراد معتاد، بيسواد و يا ساده لوح مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند و کلاهبرداران نيز با توجه به وضعيت خاص اين گونه افراد، به بهانه هاي مختلف مانند افتتاح حساب دريافت يارانه يا سهام عدالت و...، آنان را به بانک مي کشند و بدين ترتيب اقدام به کلاهبرداري مي کنند.

اين مقام قضايي به شهروندان هشدار داد هرگونه اقدامي درخصوص يارانه هاي نقدي و يا سهام عدالت بايد از طريق مراجع قانوني انجام شود و شهروندان هنگام مراجعه افراد ديگر نبايد به آنان اطمينان کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار