کد خبر: 450481
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
واکنش نسبت به مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا
طرح رابطه با امریکا موجب می شود که امریکا در فضای رسانه این سخنان را انعکاس دهد و اعلام کند که فشارها بر ایران تاثیرگذاشته است و ایران در حال تسلیم شدن است و باید فشارها را بیشتر کرد، تا ایران امتیازات بیشتری به ما بدهد، کسانی که رابطه با امریکا را مطرح می کنند تا چه حد دغدغه حفظ منافع ملی را دارند؟!
سعد الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با ندای انقلاب با اشاره به مطرح کردن رابطه با امریکا از سوی جریان انحرافی گفت: مطرح کردن موضوع رابطه با امریکا بر نوعی خوش باوری متکی است، متاسفانه این اولین مرتبه نیست که برخی مسئله اصلاح رابطه با امریکا را مطرح می کنند و هزینه های زیادی را برای نظام ایجاد می کنند.
وی افزود: در سالهای اخیر رئیس جمهور بارها از طریق ارسال نامه مستقیم خطاب به رئیس جمهور امریکا یا مصاحبه های تلویزیونی، طرح آمادگی برای مذاکره و گفت وگو با امریکا را مطرح کردند، ولی ایشان نتیجه ای نگرفتند، این یک دعوت یک طرفه بود و از سوی مقام امریکایی پذیرفته نشد و هیچ واکنش مثبتی از سوی امریکا دیده نشد، حتی اوباما حاضر نشد یکبار با یک شبکه تلویزیونی ایرانی مصاحبه ای داشته باشد، در حالی که رئیس جمهور ما بارها با شبکه های امریکایی گفت وگو کرده است.
زارعی در ادامه عنوان کرد: ایشان موضوعاتی را مبنی بر علاقه ایران به اصلاح رابطه با امریکا مطرح کردند ولی هیچ گاه از سوی اوباما پذیرفته نشده است، حال با چه استدلال منطقی و با چه سابقه مثبتی موضوع مذاکره با امریکا مطرح می شود، باید رئیس جمهور پاسخ بگوید.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران هیچگاه برای امریکا مشکل نبوده است، عنوان کرد: ما در هیچ پرونده ای در نقطه مقابل امریکا قرار نگرفته ایم، در حالی که امریکایی ها در پرونده های مختلف در نقطه مقابل ما قرار گرفته اند، مثلا در بحث هسته ای علی رغم اینکه آژانس انرژی اتمی بارها اعلام کرده است که هیچ نشانه ای مبنی بر انحراف در فعالیت هسته ای ایران مشاهده نشده است، ولی امریکایی ها سرگرم تصویب قطعنامه های جدید علیه جمهوری اسلامی هستند و رایزنی خود را برای متوقف کردن برنامه هسته ای ما انجام می دهند.
زارعی اظهار کرد: در خصوص مسائل انرژی امریکا در حال کارشکنی در فروش نفت ایران هست و فشارهایی که این روزها بر هند وارد می کند تا این کشور در خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند، برخوردی نامناسب امریکایی ها با ایرانیان زندانی در امریکا هنوز وجود دارد، بیش از ۱۰۰ ایرانی در زندانهای امریکا به سر می برند و اکثر آنها سال هاست که بدون هیچ نوع رسیدگی قضایی و بدون بازجویی در زندان هستند، برخی از آنها ۱۲ سال است که در زندان هستند و بارها رئیس جمهور در جریان سفرهای سالانه به سازمان ملل آزادی آنها را درخواست کرده است.
وی عنوان کرد: این روزها دو زندانی امریکایی که غیر قانونی وارد مرزهای ما شده بودند و به ۷ سال زندان محکوم شدند، با یک تحلیل خوشبینانه آزاد شده اند، در حالی که امریکا برای آزادی حتی یک نفر از ایرانیان دربند در این کشور ابراز تمایل نکرده است.
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه امریکا باید موضع خود را اصلاح کند، افزود: متاسفانه خوشبینی افراطی سبب شده است که ما منافع ملی خود را نادیده بگیریم و در یک فضای پر از توهم روشهای غیر منطقی اتخاذ کنیم که این امر برای منافع ملی ما زیانباراست.
زارعی با اشاره به اینکه رابطه با امریکا در تضاد با منافع ملی کشور است، گفت: این امر به اقتدار ما کمک نمی کند و مطرح کردن رابطه با امریکا موجب می شود که امریکا در فضای رسانه این سخنان را انعکاس دهد و اعلام کند که فشارها بر ایران تاثیرگذاشته است و ایران در حال تسلیم شدن است و باید فشارها را بیشتر کرد، تا ایران امتیازات بیشتری به ما بدهد، کسانی که رابطه با امریکا را مطرح می کنند تا چه حد دغدغه حفظ منافع ملی را دارند.
وی در پایان عنوان کرد:در صدور قطعنامه ۱۹۲۹ که از سوی شورای امنیت علیه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران صورت گرفت، رفتار داخلی برخی از افراد موجب صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی شد و متاسفانه مطرح کردن رابط با امریکا در فضای کنونی نیز منجر به صدور قطعنامه جدیدی از سوی امریکا و همپیمانانش علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار