کد خبر: 443178
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
با انکه ژاپن ابرقدرت اقتصادی است و تا چندی پیش پس از امریکا دومین اقتصاد برتر جهان به شمار میرفت اما میزان بدهی سرانه دولت ژاپن در مقایسه با امریکا دو برابر است و معلوم نیست که هزینه بازسازی شهرهای ویران شده و زیرساختارهای این کشور چگونه تامین خواهد شد. ضربه اقتصادی ناشی از این فاجعه طبیعی سبب شده است تا ارزش سهام ژاپن امروز در مقایسه با اخرین روز پیش از زمین لرزه شش درصد کاهش پیدا کند. گزارشگر بی بی سی که از شهر سندای بازدید و گزارش تهیه کرده است می گوید نظم و ارامش مردم ژاپن حتی در مواقع بروز فاجعه نیز بی مانند است.
این خبرنگار به مقابل یکی از فروشگاه های شهر سندای که بخش گسترده ای از نوار ساحلی ان کاملا ویران شده است رفته و از اینکه مردم در کمال ارامش برای خرید مایحتاج خود درصفی طولانی ایستاده اند شگفت زده شده است.
وی می گوید در هیچ یک از دیگر فروشگاه های این شهر کالائی برای خرید باقی نمانده و مردم در برابر این فروشگاه که اقلام اندکی برای عرضه به خریداران دارد صف کشیده اند.
میلیون ها نفر از ساکنان مناطق اسیب دیده از سونامی و زمین لرزه با کمبود مواد غذائی و اب اشامیدنی روبرو هستند و برق، اب و گاز بسیاری از شهرهای شمالی ژاپن جیره بندی شده است.
بسیاری از مردم در مناطق اسیب دیده که زمانی زندگی مرفه و اشرافی داشتند اکنون برای پختن اندک مواد غذائی که بین انها توزیع شده است همانند انسان های اولیه در فضای باز با چوب و هیزم اتش روشن کرده و پخت و پز می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار