کد خبر: 420774
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۳
سردار نقدی در مراسم اختتامیه کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌المللی اسلامی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌الملل اسلامی بر لزوم توجه ویژه شاعران و هنرمندان برای جلوگیری از بروز رخوت و سستی در شعر مقاومت و پایداری تأکید کرد.
خبرگزاری مهر از ارومیه خبر داد، سردار محمدرضا نقدی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌الملل اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دشمن با تمام ابزارهای موجود درصدد از بین بردن ایمان و اصالت جوانان ایرانی است، افزود: شعر مقاومت می‌تواند به عنوان آتشباری روشن‌ساز مسیر واقعی را به این قشر از جامعه نشان دهد.
وی ضمن تأکید بر اینکه نباید لحظه‌ای از ارزش‌ها فاصله بگیریم، بیان داشت: جوان امروز مورد هجوم شدید‌ترین هجمه‌های ضد فرهنگی، دینی و مخرب اسلامیت، شرافت و غیرت از سوی دشمنان است.
اشعاری از عمق جان
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه گاهی شعری که از عمق جان برخاسته، ارزشمندتر از هر چیز دیگر بوده و کارهایی می‌تواند بکند که هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد، اظهار داشت: اکنون هجمه‌ها و تلاش‌های دشمنان به روز بوده و شعر مقاومت نیز باید به روز باشد.
سردار نقدی شعر مقاومت را جلوه و آمیزه‌ای از ذوق، زیبایی و هنر، در کنار تعهد و محتوا دانست و خاطرنشان کرد: شعر مقاومت فارغ از این خصوصیات اصالت خود را از دست داده و جذابیتی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه الگوی ناب شعر مقاومت در کلام زیبای امیرالمومنین(ع) نهفته که با زیبا‌ترین کلمات بهترین جمله‌ها را بیان فرموده است، افزود: امروز عزت و افتخار جمهوری اسلامی در سایه مقاومت و ایثار دلاورمردانی است که از جان خود در این راه گذشتند و پیام مستضعفین را به گوش جهان رساندند.
این مسئول، ایران اسلامی را پیام‌رسان فطرت انسان‌ها دانست و گفت: اگر بخواهیم این مسیر غیرت ایران اسلامی ادامه یابد، باید بر اصل ایمان و قرآن پایدار بمانیم و برگزاری چنین کنگره‌هایی بستری برای ظهور و بروز استعدادهای نهفته و توجه به ایثارگری‌های مدافعان نظام و انقلاب است.
همچنین در این مراسم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: شعر مقاومت به عنوان راهی برای اشاعه فرهنگ ایثار و مجاهدت، جلوه‌ای از اقتدار نظام است.
حضور 115 شاعر برجسته
سردار مهدی معینی، شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌الملل اسلامی افزود: متأسفانه با وجود ایثارگری‌های فراوان خطه شمالغرب از خاک اسلامی، شعر مقاومت در این استان غریب واقع شده است.
نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌المللی اسلامی در راستای ماه فرهنگی آذربایجان غربی با هدف شناساندن اشعار مقاومت و پایداری ملل اسلامی، حمایت از جنبش‌های اسلامی در کشورهای مسلمان در قالب شعر و ادبیات و ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری برگزار شد.
115 شاعر برجسته داخلی و خارجی، سیمین‌دخت وحیدی، موسوی ‌گرمارودی و شاعرانی از کشورهای ترکیه و عراق جز مدعوین ویژه این کنگره بودند که از 12 تا 14 آبان‌ماه سال‌جاری به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد.
این کنگره به مدت سه روز با همکاری سپاه شهدا، استانداری، شهرداری و تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در محل تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.
تجدید میثاق با شهیدان در محل گلزار شهدای ارومیه، بازدید از منطقه جنگی حاج عمران در پیرانشهر، شب شعر، میزگرد علمی و نمایشگاه عکس و پوستر در حوزه مقاومت از برنامه‌های جنبی این کنگره ادبی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار