کد خبر: 197771
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳
پیام استکبار‌ستیزی دانشجویان در روز 16 آذر
علی رضایی - فضای دانشگا‌ه‌های کشور در 16‌آذر امسال با حضور گسترده دانشجویان مسلمان موجب شد شعار استکبارستیزی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته باشد و برای چندمین بار پیام 16 آذر سال 1332 را زنده کرد. بیداری و هوشیاری دانشجویان امروز پس از گذشت نیم‌قرن از واقعه تاریخی 16 آذر حاکی از آن است که محیط دانشگاه نمی‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و اکثریت این قشر همواره در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت خواهند کرد.
مهدی رجب‌بلوکات، دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به خبرنگار «جوان» گفت: پیام حرکت دانشجویان مسلمان در روز 16 آذر امسال، فراتر از مقابله با یک گروهک سبز بود. وی افزود: اتفاقی که روز 16 آذر امسال در دانشگاه‌های کشور افتاد و شعارهای سال 1332 دوباره به گوش رسید، یک پیام جدی به سطح جامعه و بین‌الملل داشت که جریان دانشجویی مسلمان پای آرمان‌ها ایستاده و اجازه نمی‌دهد این آرمان‌ها توسط عده‌ای قلیل پایمال شود. وی با تأکید بر اینکه جریان دانشجویی غالب در کشور همچنان مسلمان است، تصریح کرد: چندین و چند سال است که جریان‌های متفاوت سعی کرده‌اند روز 16 آذر را به نام خود مصادره کنند. اما بزرگداشت این روز تاریخی در سال جاری، غالب بودن دانشجویان مسلمان و خط امام (ره) بر سایر انشعابات انحرافی را اثبات کرد و مهر تاییدی بر این واقعیت بود.
بلوکات تأکید کرد: از سوی دیگر 16 آذر امسال، تقابل جریان دانشجویی مسلمان با افرادی که تهدیدکننده استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند را نشان داد و اعتراض خود را در برابر این دیدگاه و جنگ نرم دشمن ابراز کرد.
وی با اشاره به اینکه جریان دانشجویی مسلمان صداقت در رفتار، عمل و حرف را ثابت کرده است، گفت: در برابر این جریان با صداقت، فرقه‌ای وجود دارد که روز 16 آذر نیز در برخی از دانشگاه‌ها و خیابان‌ها حضور داشت و به‌رغم آنکه ادعای چند صدایی، آزادی بیان و تحمل مخالف را بیان می‌دارد، اما در عمل و رفتار، مخالف این ادعاهایش حرکت می‌کند و در واقع این جریان معارض و بی‌صداقت هر وقت در عرصه گفت‌وگو نتواند حرفش را به کرسی بنشاند، به خشونت روی می‌آورد. دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید بر اینکه امروز دانشجوی مسلمان در خط امام (ره)، انقلاب و مقام‌ معظم رهبری حرکت می‌کند، گفت: جریان معارض اگر به خط امام‌(ره)، اعتقاد ندارد،‌چرا مدعی این خط می‌شود؟ خط امام (ره) یعنی خط استکبارستیزی، تمکین به رأی مردم و حمایت از مستضعفین و اینها مواردی است که در عمل و رفتار این جریان دیده نمی‌شود.
دانشجویان فریب رنگ‌ها را نخورند
امیرحسین ثابتی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این خصوص به خبرنگار روزنامه جوان گفت: فریاد دانشجویان مسلمان در روز 16 آذر امسال جدای از مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، شعار «موسوی، کروبی این آخرین پیام است، دانشجوی مسلمان آمده قیام است» بود که در حقیقت این خلاصه‌‌‌ترین پیامی بود که دانشجویان به افکار عمومی اعلام کردند. وی افزود: این فریادها و شعارها به این دلیل بود که دانشجویان بیداری خود را نشان دهند و از اسلام ناب دفاع کنند. وی با بیان اینکه فرقه سبز مانند مجاهدین خلق و سایر فرقه‌ها و گروهک‌های ضداسلامی، خود به خود حذف خواهد شد، ابراز کرد: در نهایت ماهیت اصلی این فرقه رو خواهد شد و آن چیزی نیست غیر از مخالفت با اصل نظام که بر این اساس پیش از آنکه مردم وارد کار شوند، این فرقه به سمت نابودی می‌رود.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: روز 16 آذر امسال یکی از ضد آمریکایی‌ترین روزها طی نیم‌قرن اخیر بود و هنوز این فضا ادامه دارد و کسانی که فکر همراهی با آمریکا را در سر دارند، در عمل هیچ کاری پیش نخواهند برد و همواره با پاسخ قاطع و چندین برابری مردم مواجه می‌شوند. وی با اشاره به اینکه عقل و بصیرت باید بر دانشجو حاکم باشد، گفت: در غیر این صورت دانشجو فریب رنگ‌ها را می‌خورد و با در دست گرفتن یک بادکنک سبز و بستن مچ‌بند سبز کارهای ناشایستی را انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید همواره برای کنار رفتن پرده نفاق تلاش کند و اجازه ندهد برخی از منافقان از دانشجو و محیط دانشگاه سوءاستفاده کنند. ثابتی تاکید کرد: تا زمانی که دانشجویان هستند و زنده باشند، از اسلام ناب دفاع می‌کنند و اجازه ورود اسلام آمریکایی را به مملکت نخواهند داد. 16 آذر امسال هم این پیام دانشجویان را به خوبی انتقال داد.
امید معاندان نظام جمهوری اسلامی ناامید شد
احسان یاوری دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ نیز در رابطه با پیام دانشجویان در 16 آذر امسال به خبرنگار روزنامه جوان گفت: حرکت دانشجویان مسلمان در 16 آذر امسال، کور سوی امید در دل معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران را به ناامیدی کامل تبدیل کرد و این همدلی سراسری دانشجویان در مسیر منویات رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی و امام(ره) بود. وی افزود: دانشجویان در 16 آذر امسال پیام مهمی را به دنیا اعلام کردند که ایرانی و دانشجوی ایرانی زیر بار ستم و تاراج منافع مملکت نمی‌رود.
یاوری با بیان اینکه 16 آذر همواره یک مبنای استکبارستیزی دارد، تصریح کرد: عده‌ای از جمله استکبار جهانی قصد داشتند که 16 آذر امسال را با تبلیغات تحریف و شعار ضدآمریکایی این روز را عوض کنند. ولی بیداری و بیزاری دانشجوی ایرانی از آمریکا و حضور همیشگی این قشر در صحنه، سنگ بزرگی در برابر تلاش‌های دشمن بود.
وی با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی آرمان‌خواه و عدالت‌خواه همواره در مسیر رهبری قرار دارد گفت: 16 آذر به‌عنوان یک روز به یاد ماندنی همیشه در خاطره تاریخی مردم باقی می‌ماند و جنبش دانشجویی وظیفه دارد استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم را در این روز و روزهای دیگر زنده نگه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار