کد خبر: 196365
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۷
سونامی تغییر در فدراسیون‌ها کمتر از یک‌سال به بازی‌های آسیایی
سعید احمدیان

پس از گزارش عملکرد 90 روزه علی سعید‌لو بود که موج تغییرات رؤسای فدراسیون‌ها کلید خورد. تغییراتی که پیش از این محافل خبری از قریب‌الوقوع بودن آن خبر داده بودند با برکناری رسمی دو فدراسیون تنیس روی میز و بولینگ عملی شد.

جلسات شبانه با فدراسیون‌ها
علی سعید‌لو از همان ابتدای گرفتن کلید ساختمان سفید خیابان سئول با هدف سر و سامان دادن به وضعیت ورزش کشور از برنامه‌های خود برای تحقق این وعده‌ها خبر داد. سعید‌لو در ادامه با انتخاب چهره‌های ورزشی به عنوان معاونان و مشاورانش نشان داد که برای تحول در ورزش آمده است. وی در بدو ورودش تأکید ویژه‌ای بر ارزیابی و نظارت دقیق برنامه فدراسیون داشت تا جایی که به حمید سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی تأکید کرد تا نشست‌های عملی با فدراسیون‌ها در طول هر هفته برگزار شود. رئیس سازمان تربیت‌بدنی همچنین از جلسات شبانه‌اش با رؤسای فدراسیون خبر داد. در این نشست‌ها به گفته سعیدلو وضعیت آن فدراسیون بررسی می‌شود و برنامه‌های رئیس آن مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ نکته‌ای که رئیس سازمان تربیت‌بدنی در گزارش عملکرد 90 روزه‌اش هم به آن اشاره کرده است: «فدراسیون ورزشی بازوان توانمند سازمان تربیت‌بدنی برای اجرای برنامه‌های کلان هستند. در این مدت جلسات جدا‌گانه‌ای با فدراسیون‌های مختلف برگزار شد تا برنامه‌‌های این فدراسیون‌ها را رصد کرده و آنها به صورت هماهنگ به سمت رشد و تعالی گام بردارند.»

تغییرات در راه است
اواخر آبان بود که برخی از خبرگزاری‌ها از موج تغییرات در فدراسیون‌ها خبر دادند، محافل خبری مدعی شدند که رئیس جدید ورزش بنا دارد برای تکرار نشدن ناکامی‌های ورزش در گذشته، در سیستم مدیریتی فدراسیون‌ها تغییراتی را به وجود بیاورد. این رسانه‌ها عنوان کردند که سعیدلو در نظر دارد تا رؤسای فدراسیون‌هایی که دو دوره یا بیشتر بر کرسی ریاست نشسته‌اند و دیگر کارایی گذشته را ندارند برکنار و افراد تازه نفس‌تری را که ورزشی هستند جایگزین آنها در فدراسیون‌های موردنظر کند.
بعد از انتشار این شنیده‌ها، حمید سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها درباره تغییرات در فدراسیون‌ها را تکذیب کرد: «سازمان تربیت‌بدنی قویاً چنین موضوعی را تکذیب می‌کند. تغییر و تحول در رأس فدراسیون‌ها به سنوات همکاری رؤسای فدراسیون‌ها با سازمان تربیت‌بدنی ارتباطی ندارد.»

آغاز تغییرات
یک هفته پس از صحبت‌های سجادی بود که با تغییر رؤسای فدراسیون تنیس روی میز بوولینگ شنیده‌های هفته‌های گذشته رنگ واقعیت به خودش گرفت.
شاهرخ شهنازی پس از چندین دوره حضور در فدراسیون تنیس روی میز از این فدراسیون خداحافظی کرد و علی زارع‌پور اشکذری از سوی سعید‌لو به عنوان سرپرست جدید فدراسیون انتخاب شد. همچنین رئیس سازمان تربیت‌بدنی با برکناری شعبانی‌فرد رئیس فدراسیون بولینگ، صمدی را به سمت سرپرست این فدراسیون تا تشکیل مجمع و انتخاب رئیس جدید منصوب کرد. وحید مرادی سومین رئیس فدراسیونی بود که دیروز پس از 20 سال حضور در سمت‌های مختلف در فدراسیون شنا با پایان دوره 4 ساله ریاستش از فدراسیون شنا خداحافظی کرد و امیرحسین آیت‌اللهی ملی‌پوش سابق شنا حکم سرپرستی این فدراسیون را دریافت کرد.

رضازاده در انتظار
شنیده می‌شود تغییرات در مدیریت فدراسیون‌ها همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده برای بعضی دیگر از فدراسیون‌ها احکام جدید صادر می‌شود.
در این بین فدراسیون‌ وزنه‌برداری از گزینه‌های اصلی این تغییرات است. پس از استعفای افشارزاده رئیس این فدراسیون از راهروهای سازمان خبر می‌رسد که حسین رضازاده پس از بازگشت از مسابقات جهانی به چین حکمش را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری دریافت می‌کند. البته در این بین برخی از رؤسای فدراسیون‌ها هم از حاشیه امنی برخوردار هستند و آن طور که شنیده می‌شود برخلاف برخی از گمانه‌زنی‌ها، به علت عملکرد قابل قبولشان در مسند فدراسیون خطر برکناری آنها را تهدید نمی‌کند. محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله رؤسایی هستند که به رغم تغییرات با نظر مساعد سعیدلو به کارشان ادامه می‌دهند.

منتقدان تصمیم جدید سازمان
پس از علنی شدن تصمیم سازمان تربیت‌بدنی برای دگرگونی در مدیریت فدراسیون‌ها برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های ورزشی به آن واکنش نشان داده‌اند. معترضان به تغییرات گسترده در سطح رؤسای فدراسیون‌ها معتقدند با توجه به زمان کم‌باقی مانده تا بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در چین این تحولات به صلاح ورزش کشور نیست و سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی در این رابطه به ایسنا می‌گوید: «قطعاً تغییر و تحولات در شرایطی که در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم در برنامه‌های ملی وقفه ایجاد می‌کند و موقعیت‌ها از دست می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار