کد خبر: 1092949
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

حادثه آتش‌سوزی در جشن تولدی که در یکی از سفره‌خانه‌های شهرستان شهریار برگزار شده بود با مرگ هشت نفر به پایان رسید.
علت اولیه حادثه انفجار بادکنک‌هایی اعلام شده که با گاز هلیوم پر شده بود با این حال تحقیقات در این باره جریان دارد.
حدود ساعت‌۲۱ شامگاه سه‌شنبه ۲۴‌خرداد ماه حادثه آتش‌سوزی در یکی از کافه‌های سنتی شهرک مریم شهرستان شهریار اتفاق افتاد. کافه در زیرزمین ساختمانی بود که شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشید. لحظاتی بعد امدادگران در محل حاضر شده و بعد از ایمن‌سازی موفق شدند در کمترین زمان آتش را مهار کنند. آن‌ها همزمان پیکر یک مرد حدود ۵۰ ساله که گفته می‌شد صاحب کافه است، همسر و سه فرزند او، یک زن و دو کودک دیگر را از محل خارج کردند. امدادگران کودک سه ساله‌ای را که دارای علائم حیاتی بود به بیمارستان منتقل کردند، اما خیلی زود خبر رسید طفل هم فوت شده است. در اولین‌بررسی‌ها معلوم شد که درکافه جشن تولدی برقرار بوده است که براثر انفجار بادکنک حاوی گاز هلیوم حادثه آتش‌سوزی رقم می‌خورد. حاضران در جشن هم که از بیم آتش در انتهای کافه پناه گرفته بودند در حلقه دود و آتش گرفتار شده و به علت دود گرفتگی جانشان را از دست داده بودند. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس گفت که قربانیان حادثه سه کودک، سه تا شش ساله، سه خانم ۲۰ تا ۴۰ ساله و مردی حدود ۵۰ ساله بود. وی انفجاربادکنک هلیومی را علت اولیه حادثه اعلام کرد.
در مورد این حوادث گمانه‌زنی‌هایی مطرح است. یکی از گمانه‌زنی‌ها به شرایط پر کردن بادکنک‌های جشن تولد باز می‌گردد. بسیاری از خانواده‌ها می‌گویند وقتی برای برگزاری جشن تولد فرزندانمان به مراکز فروش لوازم جشن تولد مراجعه می‌کنیم، فروشندگان به ما دو گزینه پیشنهاد می‌دهند؛ بادکنک با گاز هلیوم یا گاز شهری؟ از آنجا که بادکنک‌هایی که با گاز شهری پر می‌شوند هزینه کمتری دارند، خیلی‌ها دست به چنین انتخابی می‌زنند. این تزئینات تا زمانی خطرناک نیستند که در معرض آتش قرار نگرفته باشند. اما به محض اینکه یک وسیله قابل اشتعال مثل شمع یا فشفشه روشن شود، این بادکنک‌ها منفجر می‌شوند.
جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی به «جوان» گفت: بادکنک‌هایی که با گاز شهری پر می‌شوند، همچون بمب عمل می‌کنند. درخواست ما از شهروندان این است که به هیچ عنوان به سمت بادکنک‌هایی که حتی با هلیوم پر می‌شوند نروند، چراکه آگاهی دقیقی از اینکه فروشنده بادکنک را با هلیوم پر کرده یا گاز شهری اطلاع ندارد. وی افزود: بهتر است از روش باد کردن سنتی برای بادکنک‌ها استفاده شود وگرنه بی‌شک خطرات جدی در کمین مردم خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار