کد خبر: 100396
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۶
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران
یوسف رشیدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون 34 روز وضعیت آلودگی هوای تهران بالاتر از حد استاندارد بوده است، گفت: در صورتی که در مدت مشابه در سال گذشته 42 روز آلودگی هوا داشته‌ایم.
وی با اشاره به این که آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال افزایش می یابد، گفت: به دلیل وارونگی دما و پایداری اتمسفر آلودگی هوا افزایش می‌یابد و در این مدت تعداد روزهای ناسالم بیش‌تر می‌شود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است در آذر و دی با بحران آلودگی هوا روبه‌رو هستیم.
رشیدی با اشاره به این‌که باید تدابیری اندیشیده شود تا شهروندان کم‌ترین خسارت را ببینند، اظهار داشت: باید دولت مجلس و شهرداری با یک نگاه و حرکت جهشی به موضوع حمل و نقل عمومی نگاه کنند. در غیر این صورت مشکل آلودگی هوا طی سال‌های آینده نیز رشد خواهد یافت.
وی به آخرین اطلاعات بانک جهانی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران و سایر شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: در ایران خسارت سالانه بهداشتی آلودگی هوا بالغ بر 8 میلیارد دلار است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: اگر این عدد تقریباً معادل رقمی است که هزینه می‌کنیم و بنزین وارداتی وارد کشور می‌شود.
رشیدی گفت: می‌توان مشکل آلودگی هوای تهران را با توسعه حمل و نقل عمومی تا حدودی برطرف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار