مرور یک مثال ساده رفتاری درباره «کنترل» و «توجه»
فنری که فشرده شده بود- با تصمیم کنترلی- انرژی‌ای که جمع کرده بودی آزاد می‌شود و بیچاره‌ات می‌کند و به دنبال آن حس‌های منزجرکننده و بی‌رحمانه‌ای سراغ تو می‌آید. دقیقاً مثل یک محاکمه واقعی در دادگاه
خودآگاهی کلید کنترل خشم
خودآگاهی از کلید‌های مهم کنترل خشم است. خودآگاهی ما را با خود واقعی‌مان رو به رو می‌کند
چرا آستانه تحمل‌مان پایین آمده است؟
گرفتاری‌ها و سختی‌ها در زندگی هر انسانی وجود دارد و تنها خودمان هستیم که می‌توانیم از قدرت درونی‌ای که در وجودمان نهادینه شده، استفاده کنیم تا بر آن‌ها پیروز شویم
14 راهکار مؤثر برای کاهش استرس
اما به این معنی نیست که آن را نادیده بگیرید. درمان نکردن استرس، مشکلات جدی را برای سلامت جسمانی و ذهنی ایجاد می‌کند. نحوه واکنش ما به استرس می‌تواند اثرات استرس را نیز تغییر دهد
رفتار‌های کنترلی مخرب علیه روابط سالم زناشویی
قبل از ازدواج، افراد با مشکلات ناشی از تفاوت‌هایشان مواجه می‌شوند. این مشکلات در روابط طرفین خیلی زود آشکار می‌شود و باید به آن توجه شود. در نتیجه این توجه، آن‌ها می‌توانند آشکارا مشکلات احتمالی آینده را ببینند و هر چه زودتر روشی برای رویارویی با مشکلات اتخاذ کنند
درک تفاوت‌ها اصل مهم تفاهم است
هرگز در جمع و جلوی دیگران از همسرتان انتقاد نکنید حتی اگر رفتارش ایرادی دارد که نیاز به اصلاح است باید بین خودتان و در خلوت زناشویی مطرح شود
5 مهارت برای آرامش بخشیدن به زندگی مشترک
یکی از راه‌های مهم ارتباط میان ما انسان‌ها ارتباط کلامی است. از این نعمت در زندگی مشترک به نحو شایسته و با اصول درست استفاده کنیم
راز‌هایی درباره مزیت‌های ساده زیستن
اگر شما نتوانید در وضعیت کنونی‌تان شاد باشید، حتی اگر به تمام اهداف و آرزوهایتان هم که برسید باز شاد نخواهید بود. دلیل آن این است که وقتی به اهدافتان می‌رسید، دیگر به «همیشه ناراحت و ناراضی بودن» عادت کرده‌اید
نگاهی به عوامل اسراف و پیشنهاد‌هایی برای مقابله با آن
اسلام که مکتبی برای سعادت بشر است، اسراف را موضوعی به شدت ناپسند و مذموم می‌شمارد. دستیابی به موفقیت در عرصه‌های گوناگون با رواج مصرف صحیح در جامعه انجام می‌شود و این اراده مردمی با فرهنگ‌سازی و تلاش همه‌جانبه استمرار می‌یابد.
غلبه بر استرس با نگرشی آگاهانه
بسیاری از استرس‌ها به دلیل نوع دیدگاه ما به مسائل است. از وقایع بحران نسازیم. زاویه دید خود را تغییر و گسترش دهیم
۴