تهیه‌کننده «دیدن این فیلم جرم است» مدعی شد
تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» با تأکید بر این نکته که خودمان را برای اکران نوروزی در سینما‌ها آماده کرده بودیم، مدعی شد از نمایش نوروزی این فیلم جلوگیری شده است.
نگاهی به فیلم «ژن خوک»
سطحی‌نگری ضعفِ اساسی سینمای ماست. فیلمساز برای ساخت فیلمش هیچ نگرش و ایدئولوژی خاصی ندارد، با یک طرح ناقص و الکن و با بهره‌گیری اشتباه از شعار‌های ریز و درشت فیلمی می‌سازد که بلاتکلیف است.
نسخه در حال اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به دلیل نداشتن مجوز توقیف شد
پس از نزدیک یک ماه از اکران فیلم رحمان ۱۴۰۰ و قرار گرفتن این فیلم در صدر گیشه نوروزی حالا یک مقام مسئول در سازمان سینمایی مدعی شده اساساً نسخه پخش شده این اثر آن چیزی نیست که آن‌ها به آن مجوز داده‌اند.
تازه ترین اثر علیرضا بیرانوند با نام فصل بهار منتشر شد. بیرانوند پیش از این ترانه هایی با عنوان مدافع وطن و حرم،قهرمان قهرمانان،به سوی موعود،قرار دلها را خوانده و تنظیم کرده بود.
بعد از اعتراضات مطرح شده به محتوای فیلم رحمان ۱۴۰۰، اکران این فیلم متوقف شد.
مسعود ده‌نمکی در برنامه اختیاریه با اشاره به وضعیت فیلم‌های کمدی:
مسعود ده نمکی، کارگردان سینمای ایران در یک برنامه تلویزیونی ضمن گلایه‌مندی از وضعیت فیلم‌های کمدی در سینما‌های کشور معتقد است که شاید در سینمای کشورمان غیرت وجود ندارد که چنین فیلم‌هایی تولید و اکران می‌شوند!
مدیر کمیته ناشران خارجی خبر داد
مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از راه‌اندازی سیستم متمرکز فروش خبر داد و گفت: ناشران لاتین و عرب برای فروش کتاب‌های خود به قیمت ارز نیمایی باید به سیستم متمرکز فروش مجهز شوند.
دبیر علمی نمایشگاه نقاشی انقلاب هنر:
دبیر علمی نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» این نمایشگاه را آغازی بر فعالیت‌های پژوهشی در حوزه هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: هنر‌های تجسمی پس از شعر، هنر انقلاب را متجلی کرده است.
محمدحسین مهدویان در برنامه «۳‌روز با مرتضی آوینی» مطرح کرد
کارگردان فیلم ماجرای نیمروز گفت: آوینی در فیلم‌هایش نگاهی مبتنی بر یقین داشت، در حالی‌که نگاه من در سینما از شک و تردید شروع می‌شود. این شاید فرق عمده فیلم‌هایی باشد که در این سال‌ها در مقایسه با فیلم‌های سید مرتضی آوینی ساخته‌ام.
نگاهی تحلیلی به چرایی شکست فیلم «غلامرضا تختی» در گیشه اکران نوروزی
وقتی قرار باشد قهرمان خود را در پایان به مسلخ ناتوانی و شکست ببرید، در واقع قهرمان خود را به دست خود ذبح کرده‌اید و گویی این پیام را از پیش به ملتی که باوری غیرقابل تغییر درباره اسطوره‌شان دارند، مخابره می‌کنید که به تماشای فیلم شما نیایند؛ چراکه قرار است قهرمان شما در آن سربریده شود.
۹