۵ عنصر پیام‌رسانی در فرآیند تبلیغی معصومین (ع)
هر مکتب و جریان فکری پیامی را داراست که بی‌شک هر مکتب یا جریان اجتماعی نیز پیامی دارد که در واقع روح تبلیغ است و فرآیند تبلیغ بدون وجود آن بی‌معنی است. پیام مفهومی است که مبلغ آن را عرضه می‌کند و می‌تواند متحمل مجموعه‌ای از مفاهیم دینی، سیاسی، اخلاقی و... باشد. ارزش فرآیند تبلیغ در همین پیام‌ها نهفته است که محتوای فرآیند را تعیین می‌کنند
آیت‌الله اعرافی تشریح کرد
تأملی بر شیوه‌ها و رویکرد‌های پیش‌بینی آینده
در حال حاضر و در چارچوب معرفت‌شناسی مدرن ابزار‌های تحلیل و پیش‌بینی آینده به تدریج توسط صاحب‌نظران علوم مختلف ارائه و تکمیل گردیده است. به طوری که روش‌های شناسایی آینده سیاسی و اجتماعی هم اکنون یکی از پر‌رونق‌ترین مباحث در بازار علوم انسانی است
۱۵