گفتاری از حجت‌الاسلام عابدی
بررسی تفاوت دو مقوله عرفان و تصوف و تأثیرات اختلاط این دو در نظام آموزشی
کتاب «فلسفه تکنولوژی» تألیف علیرضا عباسی، با جستار‌هایی درباره فلسفه تکنولوژی و مقالاتی درباره فلسفه علم است.
نقد اثبات‌گرایی در نگاه اندیشمندان و دانشمندان غرب
پوزیتیویسم را می‌توان مکتبی در منطق و معرفت‌شناسی دانست که در واقع سازوکاری در تقلیل و فروکاست همه است. صاحبان این نحله فکری، اعتقاد داشتند که باید تأثرات حسی را نقطه شروعی برای روش‌شناسی علمی پذیرفت و به کمک «منطق استقرایی» و آزمایش تجربی رابطه پدیده‌ها را کشف کرد
نخستین سخنی که به نخستین انسان در کره زمین زده شده، در سوره مبارکه بقره مطرح است. گوینده خدا و گیرنده هم آدم بوده است.
کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت خدیجه (س) یکی از چهار بانویی است که بر بانوان بهشتی دیگر برتری دارد و از نظر کرامت انسانی و فضائل اخلاقی به جایگاهی رسیده که غیر از دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا (س) شخصی به جایگاه و مقام حضرت خدیجه (س) نمی‌رسد.
خداوند پس از آنکه در آیاتی از قرآن از وجوب روزه ماه رمضان و برخی احکام آن سخن می‌گوید، آیه‌ای مطرح می‌کند که حاکی از نزدیکی استجابت دعای بندگان در این ماه شریف است.
پای منبر استاد انصاریان در ماه مبارک رمضان
دلت می‌خواهد دو زانو بنشینی، در پیشگاه پروردگار بشین! تملق می‌خواهی بگویی، دعاکردن بهترین راه تملق است، دعا زیباترین تملق از وجود مقدسی است که در کمالات بی‌نهایت است. تملق او را بگو، با او تملقانه حرف بزن!
پای منبر استاد انصاریان در ماه مبارک رمضان
عاشق یک گوشه نشست و این‌قدر گریه کرد که چشمش از کثرت گریه کور شد. پروردگار چشمش را برگرداند، دوباره این‌قدر گریه کرد تا دوباره نابینا شد و دوباره خدا چشمش را برگرداند. بار سوم که مست گریه شد، خطاب رسید: شعیب! یقین بدان که تو را به جهنم نمی‌برم!
آیت الله مدرسی:
یک مفسر قرآن کریم گفت: آیات قرآن کریم ظاهرش حکم است که باید آن را دقیق شنید و بدان عمل کرد و باطن قرآن نیز علم است که ما را با حقایق آشنا می کند.
دكتر مجيد معارف*
اگر وحی از سنخ الهاماتی باشد که به صورت فردی واقع می‌شود و مسیری برای زندگی فردی مشخص کند، می‌تواند با نزول و درخواست‌های ما محقق شود، اما اگر وحی تجلی خود خدا و «نازل منزله علم خدا» باشد و در این صورت اگر پیامبر بخواهد فعال باشد، معنای آن «احاطه پیامبر بر خدا» خواهد بود و این ممتنع است.
۱۳