رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، مدرسهداری را پردرآمدتر از کارخانهداری و صنعت نفت را در عین حال کم دردسرتر از آن توصیف کرد و همین امر را علت رغبت سیاسیون به سرمایهگذاری در این عرصه دانست. ادعای این نماینده مجلس در حال حاضر که مدارس غیردولتی به جای تولید کادر و شهروند برای نظام، تولید طبقه اجتماعی میکنند و فاصله طبقات موجود را افزایش میدهند، اهمیت ویژهتری یافته است. علاوه بر اینکه میتوان عدم نظارت و کنترل کجرویها یا کج سلیقگیها در خصوصیسازی آموزش و پرورش را به این مسئله مرتبط دانست. در این میان هستند مدارس غیردولتی که به اهداف خود برای تربیت شهروند تراز جمهوری اسلامی و تربیت کادر برای کشور پایبندند و در این مسیر گرفتار دودوتا چهارتای اقتصادی در مدرسهداری نشدهاند.