خريدهاي گران براي نيازهاي ساده
برخي از ما دچار سندروم «آخرين مدل» هستيم، آن هم آخرين مدل يک برند خارجي، کاري به اين نداريم که اين آخرين مدل قرار است به چه کار ما بيايد.
شيفتگي 400 ساله ما به کالاهاي بيگانه
چندي پيش با يک تحليلگر فرهنگي سخن مي‌گفتم. او در اثناي حرف‌هايش گفت ما از يک شيفتگي 400 ساله به توليدات خارجي رنج مي‌بريم
ايران فقط بستر خبرهاي بد نيست
«ژاپني‌ها يه ضرب‌المثل دارن ميگن: اگه ميخواي جاي رئيست رو بگيري، هلش بده بره بالا. ما هم تو ايران يه واقعيتي داريم: اگه ميخواي جاي رئيست رو بگيري، زير پاشو خالي کن.» اين نوشته نمونه‌اي از صدها و هزاران مطلبي است که هر روز در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌چرخند
«كاركرد تاريخي، سياسي و اخلاقي عياران در تاريخ معاصر ايران» در آيينه روايت و تحليل آيت‌الله سيدمرتضي مستجابي
كاركرد و كارنامه عياران و پهلوانان در رويدادهاي سياسي- فرهنگي ايران معاصر، از فصول در خور خوانش در ارزيابي رويدادهاي اين دوره است.
به بهانه انتشار يادنامه آيت‌الله‌العظمي حاج شيخ محمدتقي رازي‌اصفهاني
بي‌ترديـد نقــش شخصيت‌هاي تأثيرگذار ديني، علمي و تاريخي در حيات فرهنگي و اجتماعي امروز ما بسيار مهم و قابل توجه است.
ظهور ميكروروبات‌هاي الهام گرفته از طبيعت يا همان الگوبرداري از طبيعت بر پايه تقليد از مدل‌هاي طبيعي است.
نگاهي به پديده خريد فراغتي
جهاني كه امروزه در آن زندگي مي‌كنيم را مي‌توان به لحاظ سبك زندگي، جهاني مصرفي دانست و اين امر نيز ارتباط نزديكي با منطق اقتصادي حاكم بر جهان يعني منطق سرمايه‌داري دارد
پاساژگردي، تفريحي گران براي خانوار ايراني
مهم‌ترين ويژگي‌ مصرف در عصر مدرنيته متأخر، آن است كه از جنبه رفع احتياج، به سمت مصرفِ فراغتي، يعني مصرف براي پُركردن اوقات فراغت، تغيير جهت داده ‌است.
۸