کد خبر: 895162
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
45 ميليارد تومان بودجه‌ براي شهرداري تهران در سال 97 درنظر گرفته شده تا براي آنچه «پاداش اتفاقي»! ناميده شده، هزينه شود.
45 ميليارد تومان بودجه‌ براي شهرداري تهران در سال 97 درنظر گرفته شده تا براي آنچه «پاداش اتفاقي»! ناميده شده، هزينه شود. مشخص نيست پاداش مديران شهرداري چند رقمي است كه 45 ميليارد تومان صرفاً براي پاداش‌هاي يك سال بايد در اختيار شهرداري باشد، يعني روزي 123 ميليون تومان! چقدر نجومي گرفتن‌ها عادي شده كه رسمي و صريح برايش رديف بودجه هم تعريف مي‌شود! قرار است مديران شهرداري پايتخت چه كار ويژه‌اي كنند و تاكنون در اين چند ماه چه كار خارق العاده‌اي كرده‌اند كه شايسته چنين پاداشي باشند؟ هنوز دو هفته نشده كه وضعيت شهر را در يك بحران عادي و معمولي مثل بارش برف در تهران ديديم؛ پاداش هم ‌مي‌خواهند؟!

روزنامه آفتاب يزد در بخشي از سرمقاله خود با اشاره به اين موضوع مي‌نويسد: «روزي 123 ميليون پاداش اتفاقي يعني خيانت به من و شما. اينجا آنقدر سوءمديريت، سوء رفتار، سوء‌استفاده و «سوء»هاي ديگر رخ مي‌دهد كه كسي شايستگي و لياقت پاداش گرفتن ندارد. بنابراين بهتر است اين بساط جمع شود. » سرمقاله آفتاب يزد كه ‌ به قلم سردبير هم است، در ادامه يادداشتي كه عليه چنين رديف بودجه‌اي است، از اصولگرايان بد مي‌گويد و به شكل كودكانه‌اي صريحاً مي‌نويسد: «اصولگرايان و محافظه‌كاران دور برندارند! صرفا در جريان باشيد كه اصلاح طلبان (البته از نوع واقعي آن) به درجه‌اي از عقلانيت رسيده‌اند كه هركس حتي اگر دكتر محمدعلي نجفي باشد پا كج گذاشت، نهيب بزنند. بنابراين «ما» فرسنگ‌ها جلوتر هستيم.»

ادبيات سرمقاله در حد جدل دبستاني‌هاست وقتي فخر داشتن خوراكي خوشمزه‌تر را به هم مي‌فروشند و شايد زبان‌شان هم براي زبان درازي بيرون باشد و پز ما بهتريم و ما خوب‌تريم بدهند! و از اين رو جايي براي جوابگويي نمي‌گذارد؛ صرفاً يادآوري مي‌كنيم كه باشد، شما خوبيد، اما آنچه امروز به عنوان پاداش اتفاقي در شهرداري دوستان اصلاح طلب تعيين شده، يادآور خاطرات دوران شهرداري غلامحسين كرباسچي، محكوم اقتصادي است كه بارها در دادگاه در مورد ارقامي كه بابت پرداخت غيرقانوني آنها متهم بود و محكوم شد، گفت كه به مديرانش پاداش داده و حالا محمدعلي نجفي با عبرت از دادگاهي و محكوم شدن كرباسچي، ترجيح داده با يك رديف بودجه من درآوردي! آن را قانوني كند تا فردا روزي اگر صداي پاداش‌هاي نجومي شهرداري درآمد، او هم بتواند مثل نوبخت سخنگوي دولت در مورد حقوق‌هاي نجومي، بگويد تخلفي روي نداده است! روشن است اگر دست مجلس و دولت و شورا و شهرداري در يك كاسه باشد، دزدي‌ها هم مي‌تواند قانوني باشد. حالا شايد آفتاب يزد هم متوجه شده باشد كه بحث خوب‌تري آنها نيست، بحث آن است كه در دوران كرباسچي و بعد هم سال‌هاي متمادي حقوق نجومي گرفتن در دولت، اصلاح طلبان و رفقاي كارگزاراني شان آنقدر كاربلد شده‌اند كه حالا همه مدل پرداختي را قانوني كنند؛ حتي اگر شرعي نباشد!

تيتر تقلبي روزنامه اصلاح‌طلب عليه جمهوري اسلامي
تيتر روزنامه بهار روي عكس بزرگي از راهپيمايي 22 بهمن و پرچم بزرگ ايران اين است كه «40 سال بس است، كينه را رها كنيد»! اين تيتر با توجه به تيترهاي ريز روي عكس كه نقل قول از رئيس جمهور در سخنراني راهپيمايي 22 بهمن است، به نظر مي‌رسد از قول حسن روحاني است، اما در متن سخنان روحاني اين جمله به اين شكل وجود ندارد و آنچه روحاني گفته اينگونه است كه «بياييد كينه‌ها را رها كنيم، چند سال كينه و سخن ناروا گفتن، همه برادر، مسلمان و ايراني هستيم. رها كنيد مسائل كوچك را. » تفاوت روشن است؛ روزنامه بهار كل عمر نظام را با « كينه» توصيف مي‌كند، اما جمله حسن روحاني چنين چيزي را نمي‌گويد. روزنامه بهار كه اكنون در آغاز چهل سالگي نظام به همه اين 4 دهه كه حداقل در 30 سال آن هم جناحي‌هاي روزنامه بهار در صدر امور كشور بوده‌اند، توهين مي‌كند. اين همان روزنامه‌اي است كه سال 92 همزمان با عيدغدير، در سرمقاله ولايت اميرالمومنين و طرح آن در غدير خم را به طور كامل منكر شد و رد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار