کد خبر: 895159
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن را موجب افزايش اقتدار ملي و خنثي ساختن توطئه‌هاي دشمن دانست و...
رئيس قوه قضائيه حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن را موجب افزايش اقتدار ملي و خنثي ساختن توطئه‌هاي دشمن دانست و با بيان اينكه چنين حضور باشكوهي پشتوانه عظيم قوا براي خدمت‌رساني هرچه بيشتر است، از همه مسئولان خواست كه قدردان بصيرت مردم به عنوان يكي از بزرگ‌ترين نعمات الهي باشند. 
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با بيان اينكه حضور مردم موجب افزايش اقتدار ملي و خنثي ساختن دشمني‌ها است، تصريح كرد: دشمنان جمهوري اسلامي خصوصاً امريكا و اذناب آن در طول سال براي ايجاد شكاف ميان مردم ايران، ايجاد جو بي اعتمادي نسبت به نظام و سمپاشي درباره اصل و بنيان‌هاي انقلاب ميليون‌ها دلار هزينه مي‌كنند و هزاران رسانه، سايت و شبكه براي رسيدن به اين هدف ناصحيح، غيرعقلاني و غيرانساني به راه مي‌اندازند؛ اما حضور هرساله مردم به صورت يكپارچه و منسجم، تمام اين هزينه‌ها را بي فايده و توطئه‌ها را نقش بر آب مي‌كند. رئيس قوه قضائيه اظهار كرد: دشمن شناسي در شرايطي كه مردم مشكلات معيشتي دارند و دشمن هم با سوء استفاده از اين شرايط اقدام به سمپاشي عليه نظام مي‌كند، كار دشواري است اما مي‌بينيم كه ملت در اقصي نقاط اين سرزمين از شهرهاي بزرگ گرفته تا روستاهاي كوچك با وجود همه مشكلات به اين تشخيص در شناسايي دوست از دشمن رسيده‌اند و با حضور خود در صحنه، اتحاد ملي را به رخ جهانيان مي‌كشند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه مردم عزيز ما در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب طي قريب به چهار دهه سنگ تمام گذاشته‌اند، خاطرنشان كرد: مسئولان بايد بنا به تعبير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با روحيه انقلابي و كار جهادي به بصيرت مردم پاسخ دهند و براي خدمت هرچه بيشتر تلاش كنند. آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به تلاش براي ايجاد جو بي اعتمادي در كشور از سوي دشمنان تصريح كرد: ما نبايد در اين زمينه به دشمن كمك كنيم. دشمن سال‌هاست در پي اين است كه بگويد فساد گسترده در كشور وجود دارد. ما براي مقابله با چنين توطئه‌اي، به دور از هرگونه افراط و تفريط بايد برخورد جزمي مؤثر با فساد داشته باشيم و بدانيم كه برخورد با فساد نيازمند عمل است. 
‌رئيس قوه قضائيه ادامه داد: از سوي ديگر بايد خدمات انقلاب به مردم تبيين شود. در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دولت‌هايي با گرايش‌هاي گوناگون و اشتباهات مختلف سكان اجرايي كشور را در دست داشته‌اند كه با وجود انتقاداتي كه به سياست‌ها يا عملكرد هركدام از آنها وجود داشته است اما خدمات عظيمي هم داشته‌اند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه برخي تبعيض‌ها همچنان در خدمات‌رساني به مردم وجود دارد، خاطرنشان كرد: ما وجود فساد يا مشكلات معيشتي را انكار نمي‌كنيم اما قياس منصفانه با بسياري از كشورها نشان مي‌دهد كه وضع كشور ما آنچنان نيست كه دشمنان وانمود مي‌كنند گرچه بايد «وجود مشكلات» همواره در مقابل چشمان مسئولان باشد و به آنان گوشزد شود. 
  
نبايد اجازه داد فساد شكل بگيرد

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه نبايد واقعيات را بپوشانيم، بر لزوم قضاوت‌هاي منصفانه تأكيد كرد و گفت: نه ادعاي وضع ايده‌آل و نه ادعاي نفي خدمات هيچ‌كدام صحيح نيست. اين شيوه قضاوت منصفانه نيست. مشكلات و خدمات بايد در كنار يكديگر ديده شوند و از سوي ديگر ضمن مبارزه منطقي با فساد بايد در مقابل تلاش براي ايجاد جو بي اعتمادي از سوي دشمن ايستادگي كرد. مبارزه با فساد نيز وظيفه همه قوا و دستگاه‌هاست و نبايد اجازه داد كه فساد شكل بگيرد. رسيدگي به پرونده‌هاي مفاسد وظيفه ذاتي دستگاه قضايي است اما مي‌بينيم كه گاه وقتي قوه قضائيه به اين قبيل پرونده‌ها ورود مي‌كند، انگ سياسي كاري مي‌خورد، در حالي كه وظيفه ما رسيدگي و صدور حكم است. رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با تأكيد بر لزوم جديت هرچه بيشتر دادستان‌ها در احياي حقوق عامه اظهار كرد: اين موضوع در نص قانون اساسي و قوانين عادي وجود دارد و گرچه ممكن است مفهوم حقوق عامه واجد ابهاماتي باشد اما مصاديق مشخصي مي‌توان ذكر كرد كه دادستان‌ها بايد براي احياي اين مصاديق تلاش كنند. رئيس قوه قضائيه در بخش پاياني سخنان خود اشاره كوتاهي هم به تحركات جديد دولت امريكا و به‌ويژه شخص ترامپ عليه ايران كرد و افزود: امريكا باز هم با بهانه تراشي و ادعاهاي مضحك مبني بر ارسال موشك توسط ايران به يمن سعي دارد اقدامات ايذايي انجام دهد. اين در حالي است كه يمن در محاصره است و حتي اجازه ورود دارو به آن نمي‌دهند پس چگونه جمهوري اسلامي مي‌تواند به اين كشور موشك ارسال كند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار