کد خبر: 895130
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
اقرار کارشناسان صهیونیست به شکست‌پذیری نیروی هوایی اسرائیل
در پی سرنگونی یک فروند جنگنده اسرائیلی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه، برخی رسانه‌های عبری زبان به انعکاس نگرانی‌های موجود در مورد برتری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه پرداختند.
در پی سرنگونی یک فروند جنگنده اسرائیلی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه، برخی رسانه‌های عبری زبان به انعکاس نگرانی‌های موجود در مورد برتری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه پرداختند. این رسانه‌‌‌ها اعلام كردند كه دشمنان اسرائیل به طور بالقوه می‌توانند جنگنده‌های اسرائیلی از جمله جنگنده‌های جدید و خیلی پیشرفته اف- ۳۵ را هک کنند. 
سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه، موجی از نگرانی‌‌‌ها را در سرزمین‌های اشغالی به دنبال داشته است. سایت «تایمز آو اسرائیل‌» روز دو‌‌‌شنبه در گزارشی نوشت:«نیروی هوایی اسرائیل به تبلیغ درباره برتری خود در منطقه پرداخته بود اما اتفاقی که روز‌‌‌‌ شنبه رخ داد، در واقع هشدار کارشناسان اسرائیلی در زمینه مسائل جنگی را در پی داشت که هیچ ساختار نظامی ایده‌آلی که نتوان آن را شکست داد، وجود ندارد». این سایت عبری زبان نوشت:«جنگنده‌های پیشرفته اف- ۱۶ و اف- ۱۵ و نیز اف -۳۵ که از دسامبر به کار گرفته شده‌اند، کاملاً بر سامانه‌های دفاع هوایی قدیمی روسیه برتری دارند اما این برتری به صورت مطلق نیست. » روزنامه جروزالم‌پست هم دیروز طی یادداشتی به توانمندی‌های سایبری ایران پرداخت و نوشت: «پهپاد‌های ایران و راکت‌های حزب‌الله، تنها غافلگیری‌‌‌‌هایی نیستند که اسرائیل با آنها مواجه است. » این روزنامه صهیونیستی نوشت:«متأسفانه، در تخمین خطرات سایبری که به طور بالقوه از جانب دشمنان اسرائیل ناشی می‌شود، لیست خطرات، ممکن است بلند بالا باشد. فرضِ اینکه آنها تقریباً می‌توانند همه چیز را انجام دهند، ساده‌تر است. تنها چیزی‌های کمی وجود دارد که آنها نمی‌توانند انجام دهند. تمرکز اصلی بر ایران و حزب‌الله است، کسانی که در حوزه سایبری نسبت به اسرائیل در مرتبه‌ای پایین‌تر به حساب می‌آیند، اما در زمین بازی، تهدید جدی هستند. » كابینه رژیم صهیونیستی یك‌‌‌شنبه شب برای بررسی سرنگونی جنگنده این رژیم در سوریه، جلسه فوق‌العاده تشكیل داد كه جزییات آن منتشر نشده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از افزایش نفوذ ایران در سوریه نگران است و از طریق كانال‌های دیپلماتیك اروپایی سعی دارد مانع درگیری با ایران شود. کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی یک‌‌‌شنبه شب در گزارشی مدعی شد که نتانیاهو پیام‌های شدیداللحنی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک اروپایی در روزهای اخیر به تهران انتقال داده و نسبت به فعالیت‌های ادعایی این کشور در سوریه هشدار داده است. اسرائیل كاتص، وزیر اطلاعات اسرائیل هم مدعی شد كه تل‌آویو استقرار ایران در سوریه را نخواهد پذیرفت. ترس و نگرانی مقامات تل‌آویو از افزایش نفوذ ایران در سوریه، پس از سرنگونی جنگنده تشدید شده است. نتانیاهو روز‌‌‌‌ شنبه نیز از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور خواست تا به ایران اعلام كند كه به دنبال درگیری جدید در منطقه نیست. صهیونیست‌‌‌ها كه از شکست گروه‌های تروریستی در سوریه نگران هستند، سعی داشتند با انجام حملات هوایی به خاك سوریه، آمادگی خود را در مقابل نیروهای مقاومت افزایش دهند اما سرنگونی جنگنده اف- 16 این رژیم توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، نشان داد كه نیروی هوایی اسرائیل در مقابل مقاومت ناكارآمد است. 
 
پهپاد ایرانی از نوع RQ-170

در شرایطی كه ایران ادعای صهیونیست‌‌‌ها درباره سرنگونی پهپاد ایرانی را تكذیب كرده‌‌ است اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد پهپاد ایرانی که هدف قرار گرفته شد، نسخه‌ای از مدل امریکایی RQ-170 بوده است. جاناتان کانریکوس، در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان‌» گفت این پهپاد نسخه‌ای از مدل RQ-170 ساخت امریکا که شش سال پیش از سوی ایران تصاحب شده بود. کانریکوس با بیان اینکه این اولین بار بود که یک پهپاد ایرانی وارد حریم هوایی اسرائیل‌‌‌ می‌شد، ادعا کرد از مسیر پرواز این پهپاد مشخص شد که مأموریت خاصی داشته است اما از ارائه جزییات بیشتر اجتناب کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درپی این حادثه مدعی شد: «سوری‌‌‌‌ها و ایرانی‌‌‌‌ها دارند با آتش بازی می‌کنند. البته ما خواهان تشدید تنش نیستیم. آنهایی که علیه ما اقدام کردند، بهای سنگینی خواهند داد.»
  
تركیه و امریکا در مسیر قطع روابط 

حمایت امریکا از كردهای سوریه تنش‌‌‌ها را بین تركیه و امریکا  در شمال سوریه تشدید كرده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه روابط با امریکا را بحرانی توصیف كرد. چاووش اوغلو اعلام کرد:«روابط ما در لحظه کاملاً بحرانی قرار دارد. ما می‌توانیم روابط خودمان را بهبود ببخشیم یا اینکه این روابط به صورت کامل فرو می‌پاشد». به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه گفت:«انتظارات ترکیه آشکار و واضح است و به واشنگتن اعلام شده است». وزیر خارجه تركیه با اشاره به اینکه اعتماد بین دو کشور باید ایجاد شود، گفت:«دیگر از امریکا قول و وعده نمی‌خواهیم بلکه انتظار داریم گام‌های محکمی برای بهبود مناسبات با ترکیه بردارد، زیرا در غیر این صورت وضعیت بسیار وخیم خواهد شد. » وی با بیان اینکه نظامیان امریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، از یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) حمایت می‌کنند، تأكید كرد:«اما آنها حتی به مناطق تحت سلطه داعش نزدیک هم نشده‌اند.» ‌وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد:«اگر امریکا اقدامات لازم علیه شبه‌نظامیان کُرد را انجام ندهد، ما در مناطق دیگر شامل «منبج‌» گام‌های لازم را برمی‌داریم.» مقامات تركیه در هفته‌های اخیر بار‌‌‌ها از حمایت‌های امریکا از كردهای سوریه انتقاد كرده و از نیروهای امریکایی خواسته‌اند تا هرچه زودتر شهر منبج در شمال سوریه را ترك كنند، چیزی كه با مخالفت واشنگتن مواجه شده است. روابط آنکارا و واشنگتن بعد از کودتای ژوئیه 2016 با تنش رو‌به‌رو است و این تنش به علت حمایت واشنگتن از کُردهای سوریه که ترکیه آنها را به عنوان «تروریست» تلقی می‌کند، تشدید شده است.
کشته شدن ۲۰۰ نظامی ترکیه در یک هفته در عفرین
یگان‌های مدافع خلق کرد از انهدام دست‌کم پنج تانک ارتش ترکیه و کشته ‌و زخمی شدن دهها نظامی ترکیه و هم‌پیمان عرب آنها در دو روز گذشته در عفرین خبر دادند. کرد‌‌‌ها همچنین تأکید دارند که در هفته اول فوریه نزدیک به ۲۰۰ نظامی ترک را کشته‌اند. به گزارش روزنامه الیوم‌السابع، یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه روز دو‌‌‌شنبه با پخش تصاویری ویدئویی مدعی شدند، یک تانک ارتش ترکیه را در شمال منطقه عفرین منهدم کردند که در اثر آن، تعدادی از افراد مسلح اطراف تانک کشته یا زخمی شدند. یگان‌های مدافع خلق سوریه همچنین اعلام کردند در عملیاتی علیه یکی از پایگاه‌های نیروهای عرب‌«ارتش آزاد سوریه»، وابسته به ارتش ترکیه در شهر «اعزاز»، در ۲۰کیلومتری عفرین، چهار تانک، انبار مهمات و چندین سلاح‌‌‌‌ سنگین ارتش ترکیه را که برای پشتیبانی از نیروهای ارتش آزاد در این منطقه مستقر شده بودند منهدم و پنج نظامی ترک را کشتند. از سوی دیگر، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در بیانیه‌ای نتایج درگیری کرد‌‌‌ها با ارتش ترکیه و گروه‌های عرب هم‌پیمان آنکارا در عملیات نظامی «شاخه زیتون‌» را در بازه زمانی یکم تا هشتم فوریه اعلام کردند. بنا بر این بیانیه، نتیجه این درگیری‌‌‌‌ها در ۱۲ محور در طول مرزهای سوریه با ترکیه کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ نظامی ترکیه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار