کد خبر: 895117
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
پرسپولیس میزبان نسف قارشی ازبکستان است، استقلال به مصاف الریان قطر می رود...
دنيا حيدري

رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا که روز گذشته با برگزاري ديدارهاي تراکتور و ذوب‌آهن استارت خورده بود، امروز با برگزاري ديدارهاي پرسپوليس و استقلال، ديگر نماينده‌هاي ايران ادامه خواهد يافت، جايي که پرسپوليس در آزادي از نسف قارشي پذيرايي مي‌کند و استقلال در قطر به مصاف الريان مي‌رود. 
   
استارت ليگ قهرمانان در آزادي

پرسپوليس با توپ پر به ليگ قهرمانان بازگشته تا کار نيمه‌تمام سال گذشته‌اش را تمام کند، اين را مي‌توان از لا‌به‌لاي صحبت‌هاي برانکو که به کم قانع نيست، فهميد: «پرسپوليس بايد برنده شود، چه در ايران و چه خارج از ايران. نبايد اجازه دهيم نسف قارشي يا هر تيم ديگري غافلگيرمان کند». البته رسيدن به اين موفقيت، کار آساني نيست و اين را مرد کروات نيمکت پرسپوليس خوب مي‌داند. او در نخستين گام ساعت 17:15 امروز شاگردانش را در آزادي به مصاف نسف قارشي ازبکستان مي‌فرستد، تيمي که با پيروزي در پلي‌آف به اين رقابت‌ها راه يافته و حالا در اولين بازي بايد با صدرنشين بلامنازع ليگ برتر ايران رو‌به‌رو شود. ميزباني در نخستين بازي مزيت بزرگي براي پرسپوليس محسوب مي‌شود، با وجود اين برانکو به درستي تأکيد مي‌کند که بازي نخست هميشه سخت‌تر و حساس‌تر است، خصوصاً که ليگ جديد ازبکستان هنوز آغاز نشده و پرسپوليس جز ديدار نسف قارشي با الفيصل اردن، فرصت آناليز ديگر ديدارهاي اين تيم را نداشته است. اين تيم در 10 بازي اخير خود که شامل ليگ ازبکستان، جام حذفي و پلي‌آف ليگ قهرمانان بوده، 9 پيروزي به دست آورده و فقط در ديدار تشريفاتي هفته آخر ليگ شکست خورده است كه اين نشان مي‌دهد نماينده ازبک‌ها، حريف ساده‌اي نيست. از سوي ديگر برديف، سرمربي اين تيم ابايي ندارد از اينکه بگويد از اين بازي خارج از خانه تساوي مي‌خواهد: «آرزوي بازي در آزادي را داشتيم. بازي‌هاي سختي در پيش داريم. پرسپوليس و السد تيم‌هاي قدرتمندي هستند، اما فوتبال بازي با نام‌ها نيست. با وجود اين، برابر پرسپوليس در آزادي ادعاي بازي هجومي نداريم، خصوصاً که ما تيم بسيار جواني هستيم که چند بازيکن‌مان در المپيک ازبکستان بازي مي‌کنند.»
اوديلجون هامروبکوف، هافبک 21 ساله نسف‌قارشي يکي از اصلي‌ترين مهره‌هاي اين تيم است که يک ماه پيش با تيم ملي زير 23 سال ازبکستان قهرمان آسيا شد. او نه تنها در حذف ژاپن و کره‌جنوبي بلکه در کسب عنوان قهرماني يکي از عناصر مهم تيمش بود كه پس از پايان مسابقات نيز به عنوان بهترين بازيکن و ارزشمندترين فوتباليست زير 23 سال آسيا رسيد، اما دراگان سران صربستاني اصلي‌ترين اميد ازبک‌ها براي باز کردن دروازه پرسپوليس است. مهاجم 30 ساله‌اي که فصل گذشته در 15 بازي، 19 گل براي تيمش به ثمر رسانده و برانکو بايد برنامه‌اي براي مهار او داشته باشد. با تمام اين تفاسير، اما قهرمان فصل گذشته ليگ ايران که اين فصل نيز در پي تکرار اين عنوان است، حريف سرسختي در آزادي است که مي‌خواهد با يک برد خانگي گام نخست را محکم بردارد و در اين راستا نيز حساب ويژه‌اي روي عليپور، مهاجم جوان و 17 گله خود باز کرده است.
  
مهماني استقلال در قطر

شفر با حضور در جمع آبي‌پوشان پايتخت تحولي بزرگ در اين تيم ايجاد کرده و توانسته جاني دوباره به استقلال ببخشد و اين تيم را به رده‌هاي بالاي جدول نزديک کند، اما امروز نوبت امتحان آسيايي مرد آلماني نيمکت آبي‌پوشان است. استقلالي‌ها که فصل گذشته تا يک‌چهارم نهايي نيز پيش رفتند، اميدوارند با کادر فني جديد به موفقيتي به مراتب بهتر دست يابند، خصوصاً که با نتايجي که در ليگ گرفته‌اند، از روحيه و انگيزه خوبي هم برخوردارند. 
اولين بازي استقلالي‌ها در گروه  D که گروه مرگ خوانده مي‌شود، ساعت 18:40 امروز برابر الريان در قطر برگزار مي‌شود. تيم پرستاره‌اي که در چند سال اخير رودريگو تاباتا، سباستين سوريا و عبدالرزاق حمداله سه  ستاره ثابت و هميشگي آن بوده‌اند. دو نفر اول در تيم ملي قطر و حمداله در تيم ملي مراکش بازي مي‌کند و شانس بازي برابر ايران در جام جهاني را هم دارد. همين کافي است تا نشان دهد کار ياران شفر در نخستين بازي تا چه اندازه سخت است. با وجود اين، کادر فني استقلال با هدف برد به مصاف ميزبان قطري مي‌رود و شفر تأکيد مي‌كند که تيمش تنها به برد مي‌انديشد نه نتيجه ديگري مثل تساوي. سرمربي آلماني استقلال همچنين بارها در مصاحبه‌هايش از باخت سنگين استقلال مقابل العين امارات به بدي ياد کرده و گفته که استقلال بايد به موقعيت سال‌هاي نه‌چندان دور خود در آسيا بازگردد و ديگر تيمي نباشد که با آن باخت‌هاي اسفبار ميدان رقابت با تيم‌هاي آسيايي را ترک مي‌کند. 
 لادروپ، سرمربي حريف قطري آبي‌ها که اين روزها رده سوم ليگ ستارگان اين کشور را در اختيار دارد و با افتي شديد مواجه شده نيز قصد ندارد بازنده اين ديدار خانگي باشد: «استقلال تيمي با ستارگان بزرگ نيست و قدرتش متمرکز به عملکرد تيمي است كه گذشتن از سد آن غيرممکن نيست. ضمن اينکه فصل گذشته يک بازي خوب نبوديم و تاوانش را داديم. مي‌دانيم بايد قدر فرصت‌هايمان را بدانيم.»
   
ذوب بازي برده را باخت!

در چارچوب مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا دو تيم الدوحيل قطر و ذوب‌آهن ايران ديروز در ورزشگاه عبدالله بن خليفه شهر دوحه به مصاف هم رفتند که اين بازي با نتيجه ۳ بر يک به سود ميزبان به پايان رسيد. گل‌هاي اين بازي را کي‌روش استنلي (۱۳) براي ذوب‌آهن و کريم بوضياف (۷۴ و ۷۶) و يوسف مساکني (۸۴) براي الدوحيل به ثمر رساندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار