کد خبر: 894973
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مثل هميشه پيش‌بيني عبد صالح خدا حضرت امام خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) لباس حقيقت و واقعيت پوشيده و جهانيان شاهد تماشايي‌ترين راهپيمايي تاريخ انقلاب بودند...
سيد عبدالله متوليان
مثل هميشه پيش‌بيني عبد صالح خدا حضرت امام خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) لباس حقيقت و واقعيت پوشيده و جهانيان شاهد تماشايي‌ترين راهپيمايي تاريخ انقلاب بودند ؛ تماشايي نه فقط از حيث كميت و كثرت جمعيت (كثرت حضور ۳۹ سال است كه دائماً تكرار شده‌است) بلكه از حيث دشمن شناسي، خنثي سازي شيوه‌هاي دشمني دشمن، مرعوب عمليات رواني و تبليغات دشمن نشدن، تمييز بين حق و باطل، مطالبه‌ مبارزه با فساد و تبعيض و رانت‌خواري، مطالبه‌ مبارزه با اختلاس و قاچاق، مطالبه مشي انقلابي و جهادي مسئولان و دولتمردان، عصباني كردن نظام سلطه و... تماشايي و كاملاً متفاوت بود. 

مردم قهرمان و انقلابي ما در شرايطي در لاله‌زار ايران اسلامي و سرزمين دليران و شيران، با پاسداشت خون شهيدان و راهپيمايي بي‌نظير خود ورود به 40 سالگي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند و پهن‌دشت ايران را زير پا و عزم و اراده‌هاي پولادين خود به لرزه درآوردند كه مستكبران و باج‌گيران نظام سلطه‌ غرب صريحاً گفته بودند «انقلاب اسلامي نبايد به جشن 40 سالگي‌اش برسد» و براي اين هدف شيطاني خود بر بستر آسيب‌ها و ضعف‌ها و نقص‌هاي موجود در كشور (كه عمده آنها ميوه شجره خبيثه‌ ٤۰ سال دشمني و كينه‌توزي و شرارت، شبيخون و تهاجم سياسي اقتصادي نظامي فرهنگي و امنيتي غرب است) هر آنچه در چنته داشتند به ميدان آوردند و طي ماه‌هاي منتهي به چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي با فتنه‌گري و سازماندهي و به ميدان آوردن مخالفان و زمينه سازي براي اجراي پروژه ناامن سازي و واگرايي قوميتي، همه چيز را براي براندازي نظام از درون آماده كرده بودند و بر اين باور بودند كه با دميدن در كوره دوقطبي‌هاي «فقير/غني»، «دولت/مردم» و با برجسته سازي مفاسد اقتصادي و سياسي و سوءمديريت‌ها، نظام جمهوري اسلامي از درون فروخواهد پاشيد اما همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد (و در ۱۶ بهمن ماه در يادداشت «نسل چهارم انقلاب پيشگامان امنيت و اقتدار» نوشتيم) مردم به‌ويژه نسل سوم و چهارم انقلاب در جشن 40 سالگي انقلابِ خود سنگ تمام گذاشتند و جشن تماشايي بلوغ انقلاب را فراروي چشم جهانيان، خبرنگاران داخلي و خارجي و دوربين‌هاي دوست و دشمن به نمايش گذاشته و شگفتي بزرگ قرن روح‌الله را تصوير كردند. 

زيباترين آيه‌ قرآن كريم در وصف جشن (40 سالگي) انقلاب اسلامي آيه ۲۹ سوره فتح (كه ۲۹ حرف عربي را يكجا در خود دارد) است. قسمت اول اين آيه شريفه اوصاف و ويژگي‌هاي ياران انقلاب (اصحاب پيامبر اكرم) و يك مسلمان انقلابي را در چهار محور بيان مي‌كند (مسلماناني كه با چهره‌هاي نوراني و در مسير كسب رضايت پروردگار در عين مهرباني با يكديگر، بر دشمنان شديد و غضبناك هستند). در قسمت دوم آيه از رشد چشم‌گير شجره طيبه انقلاب اسلام سخن مي‌گويد كه از يك‌سو سبب تعجب باور نكردني مسلمانان شده و از ديگر سو موجب غيض و عصبانيت كفار و دشمنان انقلاب شده است. آري مردم ايران در راهپيمايي تماشايي ۲۲ بهمن آينه تمام نماي «اَشِدّاءُ عَلَي‌الْكفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم... يعْجِب‌ُالزُّرّ‌اعَ لِيغيظَ بِهِم‌ُالْكفّارَ» بودند كه اين وعده خدا به عمل صالح بندگان مؤمن خود است. عصباني‌كردن دشمن از منظر قرآن كريم مصداق عمل صالح است: «وَ لا يَطَؤون مَوْطِئاً يَغيظُ الكُفّار... الاّ كُتِبَ لَهُمْ بِه عَملٌ ‌صالِح»(سوره توبه، آيه ۱۲۰) «هيچ حركت دسته جمعى كه كفّار را عصبانى كند صورت نمي‌گيرد مگر آنكه براى آن؛ پاداش عمل صالح ثبت مي‌شود. » و به طور طبيعي در نقطه مقابل آن هر كس كه در جهت آرام‌سازي نظام سلطه عمل كرده و در فكر تعامل با دشمن باشد علاوه بر ساده انديشي مرتكب عمل سيئه، ناپسند، غيرصالح و مذموم شده‌است. 

باور عيني و عملي مردم ايران در ۲۲ بهمن امسال اين بود كه انقلاب اسلامي توانسته نظم فرعوني ٤۰۰ ساله نظام سلطه را برهم بزند و در ٤۰ سال گذشته فاصله خود را با دنياي علم و پيشرفت به شدت كاهش دهد و به رغم همه مشكلات، ناملايمات، نقص‌ها و ضعف‌ها و سوءمديريت‌هاي منبعث از نگاه‌هاي جناحي و غرب زدگي برخي مسئولان و... جمهوري اسلامي توانسته مسير رشد و تعالي و پيشرفت را هموار و ايران را به جايگاه رفيع قرون گذشته خود نزديك كند. شعارهاي مردم به مثابه جشن شكرگزاري، به عيان از خوش‌بيني مردم نسبت به آينده درخشان نظام اسلامي و غلبه بر مشكلات داخلي و تحميلي حكايت مي‌كرد و با اين حماسه با شكوه حضور به نظر مي‌رسد دشمنان قسم خورده نظام به اين باور رسيده باشند كه انقلاب اسلامي به عنوان يك موجود زنده از بين رفتني نيست و غرب بايد تفكر پوسيده‌ نابودي و براندازي انقلاب اسلامي را براي هميشه از سر بيرون كند. 

در جشن بلوغ انقلاب اسلامي، مردم رسماً و علناً خشم و انزجار خود را از تبعيض، رانت خواري، فساد، اختلاس، دريافت‌هاي تبعيض‌آميز نجومي، اشرافي‌گري، سوءمديريت، غربگرايي، مرعوب شدن در برابر دشمن، تحريف راه امام و انقلاب، ساده انديشي نسبت به دشمن، فرصت‌سوزي‌ها و... از يك‌سو و عشق به انقلاب اسلامي، حفظ وحدت و انسجام ملي، حفاظت از آرمان‌هاي انقلاب، بازگشت به سيره انقلابي حضرت امام خميني سلام‌الله عليه و ضرورت سرعت بخشي به حل مشكلات اقتصادي مردم را به مسئولان خود گوشزد كردند. 

تماشايي ترين راهپيمايي تاريخ انقلاب اسلامي در عين بصيرت و ارسال پيام استكبارستيزي و مقاومت به دشمنان ايران واجد پيامي بسيار مهم به مسئولان و دولتمردان كشور بود كه از بازي‌هاي سياسي و جناحي و پيروي از مدل‌هاي غربي و تحميلي نظام سلطه و تلاش براي تكاثر ثروت و غفلت از محرومان و پابرهنگان فاصله گرفته و با تبعيت از منويات مقام معظم رهبري و راهبرد‌هاي نظام، به صف جهاد بزرگ براي ريشه‌كني فقر، فساد اقتصادي و سياسي، تبعيض و رانت‌خواري، كاخ‌نشيني و اشرافي‌گري و... بپيوندند. مردم به مسئولان خود پيام دادند كه انقلاب پويا و زنده است و مقتدرانه به حيات سياسي خود و مبارزه با مشكلات و تلاش براي رفع همه موانع داخلي و خارجي تا وصول به قله‌هاي ترقي و پيشرفت ادامه خواهند داد. مردم با شعارهاي كوبنده و ظلم‌ستيز خود نشان دادند كه در دفاع از انقلاب و ارزش‌هاي الهي و انساني آن بسيار جدي بوده و منتظر نخواهند ماند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار