کد خبر: 890748
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا:
رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا با بيان اينكه رويكرد پليس در تمدن نوين اسلامي از مأمور مسئول به سمت مجاهد مسئول است از پاسخگويي پليس به مطالبات مردم به دليل تغيير مطالبات عمومي در گذر زمان خبر داد.
سردار احمدرضا رادان در نشست خبري ديروز كه در مركز مطالعات راهبردي ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اولين همايش ملي ناجا و تمدن نوين اسلامي گفت: مركز مطالعات راهبردي ناجا يكي از جوان‌ترين مراكز مطالعاتي در ميان نيروهاي مسلح است، اما خوشبختانه از زمان تأسيس تاكنون توانسته جاي خود را در ميان نيروهاي مسلح  باز كند. 
وي با اشاره به مراحل پنج گانه مسير انقلاب اسلامي از نگاه مقام‌معظم‌رهبري به عناوين انقلاب اسلامي، نظام اسلامي، دولت اسلامي، جامعه اسلامي و تمدن اسلامي افزود: ما دو كار ويژه و مهم در مركز مطالعات راهبردي ناجا در دستور كار خود قرار داده‌ايم كه يكي معماري ناجاي آينده و دومي رويكرد اين معماري و روش پليس در معماري ناجاي آينده است. 

سردار رادان با تأكيد بر اينكه در افق‌هاي مختلف، ناجا بايد نيرويي مدرن و پاسخگو باشد، گفت: اين پليس بايد بتواند ارتباطي بهنگام با بخش‌هاي مختلف جامعه برقرار كند، چراكه ناجا از جمله نهادهايي است كه بيشترين ارتباط را با مردم دارد و غير از اينكه نيرويي مسلح محسوب مي‌شود، داراي كاركردهاي اجتماعي هم هست. از طرفي هم سطح دانش و بينش مردم در گذر زمان در حال تغيير است كه اين تغييرات به تغيير مطالبات مردم مي‌انجامد و به همين دليل ناجا بايد خود را به روزكند و پاسخگوي مطالبات مردم باشد .  رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا با بيان اينكه رويكرد ما در تمدن نوين‌اسلامي و نقش ناجا در اين تمدن اين است كه پليس از مأمور مسئول فراتر رفته و به مجاهد مسئول برسد، خاطر نشان كرد: اگر مأموري كه امروز در سر چهارراه حضور دارد، بخواهد تنها يك مأمور مسئول باشد شايد در آينده نتواند انتظارات مردم را به خوبي پاسخ  و حتي نتواند وظايفش را به خوبي انجام دهد و خوشبختانه در سال‌هاي اخير توانستيم رويكرد پليس را از مأمور معذور به مأمور مسئول تغيير دهيم و در نهايت محصولي كه از نيروي انتظامي در تمدن نوين اسلامي توقع داريم، حركت از مأمور مسئول به سمت مجاهد مسئول است. 

سرادر رادان در پاسخ به سؤال خبرنگاري درخصوص تغيير مأموريت ذاتي پليس از ضابطيت به سمت تصميم‌سازي در آينده ناجا گفت: هرگز مأموريت ضابطيت از نيروي انتظامي سلب نخواهد شد، اما معتقديم اگر ضابط قضايي هم بتواند   حين اجراي احكام، بهترين كاركرد را داشته و در نقش مهندس، مأموريت خود را انجام دهد اثرگذاري بيشتري خواهد داشت، از اين رو است كه ما بايد به سمت مجاهد مسئول حركت كنيم.  وي در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا مأموران پليس توان قرارگرفتن در زمره پليس مجاهد مسئول را داشته و چند درصد از آنان مي‌توانند به اين مرحله برسند، گفت: من سال‌ها با نيروي انتظامي كار كردم و در مأموريت‌هاي مختلف در كنار آنها بودم، با تمام وجود به بچه‌هاي ناجا افتخار مي‌كنم و در مأموريت‌هاي مختلف نيز كه عمليات‌هاي سنگيني بوده است بيشتر به آنها افتخار كرده‌ام. مأموران پليس افرادي كم‌توقع و پركار هستند كه مأموريت خود را انجام مي‌دهند و اتفاقاً من در برخي از وقايع جلوه‌هاي ويژه‌اي را  از مأموران پليس  ديدم كه آن را تنها در دوران دفاع مقدس ديده بودم. 
رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي و حفظ سازمان نيروي انتظامي را دو مأموريت مفهومي ناجا به غير از مأموريت ديگر آن شمرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار