کد خبر: 890263
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
روزنامه الانباء لبنان همزمان با افشاگری نیویورک‌تایمز درباره دلیل حمایت ترامپ از آشوب‌های ایران فاش کرد
ناآرامی‌‌‌‌‌ها در ایران تمام شده اما گزارش‌‌‌‌ها درباره ابعاد این ماجرا «نه». گزارش‌‌‌‌هایی که با تأمل بیشتر در آن جزئیات خط امریکایی- صهیونیستی تبدیل اعتراضات به مسائل معیشتی به آشوب خیابانی و خرابکاری بیشتر روشن می‌شود.
ناآرامی‌‌‌‌‌ها در ایران تمام شده اما گزارش‌‌‌‌ها درباره ابعاد این ماجرا  «نه». گزارش‌‌‌‌هایی که با تأمل بیشتر در آن جزئیات خط امریکایی- صهیونیستی تبدیل اعتراضات به مسائل معیشتی به آشوب خیابانی و خرابکاری بیشتر روشن می‌شود. از جمله اینکه دو شهر در همسایگی شرقی و غربی ایران محل هدایت فتنه‌گری‌‌‌‌ها بوده است. از سوی دیگر، نیویورک‌تایمز در گزارشی هدف ترامپ از حمایت از آشوبگران را لغو برجام و نه حمایت از مردم ایران دانسته است و به ترامپ گفته که اگر واقعاً طرفدار مردم ایران است، ممنوعیت سفر ایرانی‌‌‌‌‌ها به امریکا را لغو کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: برای عموم مردم ایران، وعده اصلی توافق هسته‌ای 2015 بهبود وضعیت اقتصادی بود. تحریم‌های بین‌المللی لغو خواهد شد، سرمایه‌گذاری خارجی سرازیر خواهد شد و استانداردهای زندگی که به دلیل سال‌‌‌‌‌ها تحریم‌های امریکا و متحدانش تحت فشار قرار گرفته بود بالا خواهد رفت و به ایران اجازه خواهد داد تا بار دیگر شکوفا شود اما این اتفاق رخ نداد یا دست کم به گونه مورد انتظار ایرانی‌‌‌‌‌ها نبود که در نهایت منجر به شرایطی شد که اعتراض‌های اخیر این کشور را در پی داشت.  این روزنامه امریکایی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت پایین نفت در این ناکامی ایران تأثیرگذار بوده است، نوشت: رویکرد رئیس‌جمهور ترامپ برای سوءاستفاده از ناآرامی‌های ایران برای از بین بردن توافق هسته‌ای با ایران اجازه از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش و وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور را خواهد داد که خشم ایرانی‌‌‌‌ها را از تهران به واشنگتن منتقل می‌کند. برخی مقامات امریکایی و تحلیلگران حتی می‌خواهند از این فراتر روند و دولت ایران را به پایین بکشانند.  نیویورک‌تایمز در پایان نوشت که اگر رئیس‌جمهور امریکا آن طور که ادعا می‌کند نگران مردم ایران است باید ممنوعیت سفر ایرانی‌‌‌‌‌ها به امریکا را لغو کند و به همراه متحدان غربی از حقوق مردم ایران برای تغییر مسالمت‌آمیز سیاسی حمایت کند. 
  
اتاق‌های ضد ایرانی در «هرات‌» و «اربیل» 

روزنامه الانباء در یادداشتی با عنوان تقابل احتمالی امریکا و ایران و درخواست کمک واشنگتن از تل‌آویو برای ترور ژنرال سلیمانی تأکید کرد که دشمنان ایران دست از فتنه‌انگیزی علیه ایران برنداشته‌اند.  طبق این گزارش به رغم سقوط توطئه انتقال نبرد علیه نظام جمهوری اسلامی به داخل این کشور، اما اطلاعات نشان می‌دهد که مثلث تجاوز صهیونیستی، امریکایی و سعودی نه تنها دست از سر تهران و حکومت انقلاب اسلامی برنداشته بلکه در حال حرکت به سمت سناریو‌‌‌‌های جدید علیه ایران است که این بار قهرمان آن «مایکل دی آندریا» ملقب به شاهزاده تاریکی نیست بلکه یک افسر اطلاعات مخفی در پشت صحنه است که در کشورهای مختلف آسیا فعالیت می‌کند. او «اندرو پیک»، یک افسر اطلاعات نظامی امریکا [و معاون دستیار ویژه وزیر خارجه این کشور در امور ایران] است.

رئیس‌جمهور امریکا به عنوان بخشی از آمادگی برای هرج و مرج و ایجاد شرایط مناسب به منظور توجیه مداخله نظامی امریکا در ایران، در روز 2017/12/6 «آندره لوئیس پیک»، افسر سابق اطلاعات نظامی این کشور را به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه خود برای ایران و عراق منصوب کرد. ترامپ او را عمداً به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه، نه دستیار وزیر امور خارجه، انتخاب کرد تا این انتصاب پیچیدگی‌های اداری نداشته باشد چون مقام معاون دستیار وزیر امور خارجه نیازی به حکم ریاست جمهوری یا تصویب مجلس سنا ندارد، بنابراین این انتصاب، تضمین شده و بسیار آسان صورت گرفته است.   وی افزود: توجه داشته باشید که اندرو پیک، افسر سابق اطلاعات امریکا جایگزین کریس بک مایر شد که معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور صرفاً ایران بود و جوزف بینینگتون، دستیار وزیر امور خارجه در امور عراق بود. انتصاب پیک به معنای سیطره وی بر سیاست‌های وزارت خارجه امریکا در امور عراق و ایران است به گونه‌ای که این حوزه را در اختیار محافل تهاجمی‌تر علیه ایران و ائتلاف مقاومت در دولت ترامپ قرار می‌دهد. این موضوع آنجا ثابت می‌شود که وزیر خارجه امریکا هیچ‌گونه موضع‌گیری درباره اغتشاشات ایران نداشت و به سفارش جراد کوشنر، داماد ترامپ به سر و صداهای ترامپ در این خصوص محدود شد.

نویسنده آورده است: پیک قبل از گرفتن پست جدید خود به همراه جراد کوشنر داماد ترامپ در سفری غیرعلنی در تاریخ 2017/10/25، با پرواز تجاری امریکا که چهار روز به طول انجامید به عربستان رفت در آنجا با محمد بن سلمان ملاقات کرد و با وی درباره بسیاری از جزئیات مربوط به تأمین مالی وراه‌اندازی اتاق‌های عملیات در هر کدام از شهرهای هرات افغانستان و اربیل در شمال عراق که تحت تسلط نیروهای پیشمرگه مسعود بارزانی است به توافق رسید.  وی افزود: این دو اتاق، ویژه اداره عملیات کشتار و تخریب در جمهوری اسلامی ایران هستند، یعنی همان اتفاقاتی که در روزهای اخیر از سال گذشته میلادی و نخستین روزهای سال 2018 اتفاق افتاد. ناگفته نماند، انتصاب او موجی از رضایت را در میان نیروهای افراطی در ایالات متحده، که موضع تهاجمی‌تری به ایران دارند برانگیخت، مانند الیوت آبرامز، شخصیت یهودی که در اردوی نومحافظه‌کاران است و در پاسخ به انتصاب پیک گفت: من اندرو پیک را سالیان سال است می‌شناسم و او را یکی از نظامیان کهنه‌کار در عراق و افغانستان می‌بینم که از تجربه بین‌المللی بی‌نظیر و شایستگی‌های آکادمیک و فرهنگی برخوردار است و گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای چنین کاری است.  

پیک در  2016/3/16 مقاله‌ای نوشت که روزنامه فارین‌افرز امریکا آن را به چاپ رساند. در این مقاله آمده است: عربستان نیاز به ایجاد بحران بزرگی در روابط خود با ایرانی‌‌‌‌‌ها دارد تا جایگاه ریاض را که در نتیجه بی‌توجهی امریکا در حمایت از عربستان برای مقابله با ایران، تنزل یافته بازسازی کند به‌خصوص که ایران بدون هیچ قدرت بازدارنده‌ای در حال گسترش نفوذ خود در کشورهای عربی است.
 
نامه هشدار ۵۲ کارشناس به ترامپ 

ترامپ ظرف چند روز آینده با دو ضرب‌الاجل برای اعلام نظرش درباره برجام رو به رو است. او بین 12تا 17 ژانویه بایستی ابتدا کنگره را از پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطلع کند و سپس درباره صدور یا عدم صدور معافیت‌های تحریمی برای ایران تصمیم‌گیری کند.  خبرگزاری رویترز نوشته: افسران نظامی بازنشسته، اعضای سابق کنگره و سفرای سابق امریکا از جمله شخصیت‌‌‌‌‌هایی هستند که این نامه را در آستانه تصمیم‌گیری ترامپ درباره توافق هسته‌ای برجام امضا کرده‌اند.  در میان امضاکنندگان نامه روز دو‌‌‌‌شنبه نام چهره‌های ایران‌ستیز فراوانی دیده می‌شود، از «ریچارد لوگار»، رئیس اسبق کمیته روابط خارجی سنا گرفته تا «پائول او نیل»، وزیر خزانه‌داری دوران «جورج بوش‌» پسر، «مایکل‌هایدن»، رئیس اسبق آژانس امنیت ملی و سازمان سیا و «اریک اولسون»، فرمانده سابق نیروهای ویژه امریکا. 
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
هم دولت افغانستان و هم اربیل بایست هواسشان را خوب جمع کنند؛که اگر جلوی این اقدامات خرابکاران برعلیه ایران نگیرند زمانی خواهد رسید که آتش خشم ایران اسلامی همه وحود آنها را در برمیگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار