کد خبر: 890252
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
سخنگوی سانحه نفتکش حادثه دیده:
در حالي كه تلاش‌ امدادگران دست‌ به عصاي چيني براي يافتن 31سرنشين نفتكش آتش گرفته ايراني در درياي چين ناكام مانده است، سخنگوي حادثه از ورود امدادگران ژاپنی به دلیل دست به عصا بودن امدادگران چینی خبر داد.
محسن بهرامي، سخنگوي كميته اضطرار سانحه نفتكش «سانچي» گفت: عمليات اطفاي حريق نفتكش متوقف نشده و قرار است ژاپني‌ها هم در اين زمينه همكاري كنند. وي افزود: از ژاپني‌ها براي كمك به نفتكش سانچي كمك خواستيم و قرار است آنها وارد عمليات شوند، زيرا چيني‌ها در اين حادثه بسيار با احتياط و دست به عصا حركت مي‌كنند، بهرامي ادامه داد: يك شركت امريكايي براي كمك به حادثه نفتكش ايراني اعلام آمادگي كرده اما تجهيزات لازم را براي اين اطفاي حريق در منطقه نداشته است بنابراين نمي‌توانست به سرعت كمك كند. 
وي ادامه داد: هويت جسد يافت شده كه به بندر شانگهاي چين منتقل شده است مشخص و ايراني بودن آن محرز شد، اما هنوز هويت دقيق و نام وي مشخص نشده است. 
وي افزود: خاموش‌كردن آتش نفتكش سانچي به دليل اينكه حامل ميعانات گازي بوده، زمانبر است زيرا ميعانات گازي حتي از بنزين فرارتر هستند و البته اين امر سبب مي‌شود كه لكه نفتي در منطقه ايجاد نشود. 
بهرامي با اشاره به راهكارهاي بررسي حادثه توضيح داد: كشتي‌ها داراي دو جعبه سياه هستند كه جزئياتي مانند، صحبت‌هاي اتاق فرماندهي و مسير را ثبت مي‌كند تا علت اين حادثه بررسي شده و ابعاد آن مخفي نخواهد ماند زيرا شركت‌هاي بيمه‌گر بين‌المللي به دليل مباحث مالي چند 10ميليون دلاري خود، جزئيات اين مسئله را به طور كامل بررسي خواهند كرد. 
براساس اين گزارش، نفتكش شركت ملي نفت ايران و تحت پرچم كشور پاناما حامل 136 هزار تن ميعانات گازي از بندرعسلويه به كره‌جنوبي بود كه شامگاه شنبه در محدوده دريايي چين با كشتي باري چيني برخورد كرد و دچار حريق شد. 
اين كشتي نفتكش‌ 32 خدمه داشته است كه 30 نفر آن ايراني و دو نفر تبعه كشور بنگلادش بوده‌اند و طبق اطلاعات به دست آمده چهار نفر از خدمه ايراني دانشجوي دريانوردي بوده‌اند كه دوره كارآموزي خود را در اين كشتي سپري مي‌كردند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار