کد خبر: 890108
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران از كلنگ‌زني ساختمان 10‌طبقه جديد پلاسكو در 29‌دي خبر داد و گفت: ساخت ساختمان جديد پلاسكو حدود سه‌سال طول مي‌كشد. 
 مهدي حجت در اولين نشست خبري خود درخصوص سرانجام ساختمان پلاسكو گفت:‌از همان ابتدا بنياد مستضعفان سعي كرد با تشكيل كارگروهاي تخصصي روند كار را سرعت ببخشد و حتي مسابقه ايده طراحي ساختمان جديد پلاسكو را اجرا كرد. 
وي افزود: بنياد مستضعفان زميني كه در زير ساختمان بود، همچنين پاركينگ «اكبر» در شرق آن به مساحت 4هزارو200متر و ساختمان پنج‌طبقه پشتي را خريداري كرده تا بتواند مجتمعي بسازد.  معاون شهردار تهران با بيان اينكه ما تراكم قانوني را كه در طرح تفصيلي است به رسميت مي‌شناسيم، اما از سوي ديگر حقوق مكتسبه كسبه هم بايد در نظر گرفته مي‌شود، گفت: نهايتاً با جمع‌بندي‌هاي انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه در 29‌دي‌ماه جاري كلنگ ساختمان جديد پلاسكو زده شود، ساختمان جديد پنج‌طبقه پاركينگ دارد و در 10‌طبقه ساخته مي‌شود.  حجت با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي بارها اعلام كرده كه پلاسكو در حريم مدرسه «ژاندارك» است، گفت: با اين حال سازمان ميراث فرهنگي موافقت كرده كه با رعايت ضوابط ميراثي اين ساختمان ساخته شود، هرچند مي‌توانيم بارگذاري را در سمت پلاسكو كه نزديك مدرسه ژاندارك است با طراحي خاصي كمتر كنيم.  به گفته وي، بايد در پلاسكو 2هزارو300 پاركينگ ساخته مي‌شد، اما با توجه به اينكه تنها در پنج طبقه زيرزمين 1300 پاركينگ مي‌توانستند بسازند قرار است بنياد مستضعفان پاركينگ مقابل پلاسكو پاركينگ پروانه را مرمت و هوشمند كند تا مابقي ظرفيت پاركينگ‌ها در اين قسمت تأمين شود.  حجت با بيان اينكه تردد خودروها به پاساژ روبه‌رو موجب قطع شدن خط ويژه اتوبوس و بروز حوادثي مي‌شد، گفت: بنياد مستضعفان قبول كرد كه از طرح ايجاد خط ال‌. آر.‌تي در مسير بهارستان حمايت كند.  معاون شهردار تهران تأكيد كرد: شهرداري با بنياد مستضعفان در خصوص پلاسكو با قوانين جاري عمل كرد منتها براي اينكه ساخت پلاسكو مشكلات ديگري ايجاد نكند همه جوانب را سنجيده‌ايم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار