کد خبر: 890106
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اکبر محمودی

بحث حذف طرح ترافیک و اجرایی کردن طرح جدید ترافیک این روز‌‌ها خبر ناب رسانه‌‌ها شده است! هر روز خبر جدیدی از مسئولان شهری اعلام می‌شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از تصویب طرح جدید خبر می‌دهد و بسیاری از اعضای شورا از تصویب این طرح اظهار بی‌خبری می‌کنند و رئیس شورای شهر هم می‌گوید: «شهرداری تلاش می‌کند طرح جدید ترافیک مصوب شود. این در حالی است که دبیر شورای عالی ترافیک کشور به ایسنا گفته است: طرح جدید ترافیک نه در دولت مصوب شده و نه در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار دارد. در همین زمینه هم معاون ترافیک شهردار برخلاف گفته دبیر شورای عالی ترافیک گفته است که طرح مزبور در شورای عالی ترافیک  تصویب شده است.» 

کلاف درهم تنیده ترافیک پایتخت آنقدر پیچیده است که کوچک‌ترین مداخله بدون توجه به عواقب و پیوست اجتماعی بر بار ترافیک شهری خواهد افزود و حال از شهردار تهران و معاون وی باید پرسید: شما چه عجله‌ای برای جا انداختن طرح جدید ترافیک پیشنهادی خود دارید که هر روز خبری متناقض از آن انتشار می‌یابد؟! در حالی مختصات طرح جدید اعلام می‌شود که هنوز طرح پیشنهادی در جایی به تصویب نرسیده است تا قالب قانونی به خود بگیرد.

این پیشنهاد را نه شورای شهر تصویب کرده است و نه اعضا در جریان کامل آن قرار گرفته‌اند و حالا هم دبیر شورای عالی ترافیک فقط می‌گوید تاکنون فقط چارچوب کلی آن در شورای ترافیک شهر تهران بسته شده است و فقط یک محدوده زمانی برای مصوب شدن این طرح گذاشته‌اند که بر اساس آن باید تا قبل از 15 بهمن‌ماه نهایی و مصوب و برای فرمانداری ارسال شود. همواره از مسئولان ترافیک این انتظار می‌رود که در حوزه تسهیل در رفت و آمد شهری از تنش‌زایی پرهیز کنند. چه بهتر بود مسئولان ابتدا طرح پیشنهادی خود را در شورای شهر و سایر مراکز ذی‌صلاح مطرح و چکش‌‌کاری و سپس اقدام به بیان جزئیات آن می‌کردند.  
 شهرداری به هر قیمتی بخواهد از طرح پیشنهادی و سلیقه‌ای خود دفاع کند و در خلأ حمایت مالی قانونی آن را به شهروندان تحمیل ‌کند جای تأمل بسیار دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار