کد خبر: 890087
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهره مشهور تلويزيون امريكا مطرح كرد
مجري سرشناس تلويزيون امريكا كه امسال به عنوان برنده جايزه سيسيل ب دوميل در مراسم گلدن كلوب تجليل شد...
حامد جوادي

مجري سرشناس تلويزيون امريكا كه امسال به عنوان برنده جايزه سيسيل ب دوميل در مراسم گلدن كلوب تجليل شد، در اين مراسم سخنراني تأثيرگذاري درباره مقابله با آزار جنسي زنان در امريكا ارائه كرد و از اين سخن گفت كه ناامني جنسي زنان در امريكا به هاليوود محدود نمي‌شود. آسوشيتدپرس دراين‌باره گزارش داد كه اپرا وينفري با تأكيد بر به پايان رسيدن دوره آزار جنسي در امريكا جمعيت حاضر در مراسم يك‌شنبه شب را تهييج كرد. اين چهره سينمايي از اينكه زنان هاليوودي به خود اين شجاعت را داده‌اند كه پس از يك دوره طولاني سكوت اقدام به افشاگري‌هاي جنسي گسترده عليه مرداني كنند كه از اهرم زور و قدرت عليه آنان استفاده كرده‌اند، قدرداني كرد. 

وينفري گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري آزادي بيان در مطبوعات اهميت دارد، درست همان اندازه كه ما داريم سعي مي‌كنيم اين دوره پيچيده را بررسي كنيم و بايد بگويم آنچه به آن اطمينان دارم اين است كه صحبت كردن درباره حقيقت قدرتمندترين ابزاري است كه در دست داريم. من به ويژه به همه اين زناني كه احساس كردند به اندازه كافي قوي هستند و آنقدر قدرت دارند كه بخواهند موضوع‌هاي شخصي خودشان را بيان كنند افتخار مي‌كنم و از رفتار آنها تحت‌تأثير قرار گرفتم. در اين مراسم چهره‌هاي زن و مرد همبستگي چشمگيري در مقابله با آزار و اذيت جنسي در هاليوود و جهان نشان دادند و به حمايت از بيانيه «وقت تمام است» پرداختند كه توسط ۳۰۰ تن از چهره‌هاي زن به راه افتاده و در عين حال با پوشيدن لباس مشكي اين همبستگي را نشان دادند. وينفري گفت: امسال ما خود موضوع هستيم، اما اين تنها موضوعي نيست كه صنعت سرگرمي را تحت‌تأثير قرار داده باشد. اين چيزي است كه هر فرهنگ را در هر محل كاري در امريكا دربر مي‌گيرد.

وي در عين حال بر اين مسئله تأكيد كرد كه سوءاستفاده جنسي زنان و مردان صنايعي جز هاليوود را نيز آزار مي‌دهد. وينفري در سخنراني خود به موضوع ريسي تيلور اشاره كرد كه سال ۱۹۴۴ در آلاباما به او توسط گروهي از مردان سفيدپوست تجاوز شد. وي گفت: ريسي ۱۰‌روز پيش درگذشت. او سال‌هاي زيادي در فرهنگي زندگي كرد كه توسط مرداني خشن به خشونت كشيده شده بود. زنان باور نمي‌كردند كه دوران چنين مرداني به سر برسد. 
اپرا وينفري به عنوان نماد تاك شوهاي(برنامه‌هاي گفت وگو) روزانه كه طي ۲۵ فصل از سپتامبر ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ روي آنتن مي‌رفت، شناخته شده است. گرچه وينفري نخستين زن سياهپوستي است كه جايزه سيسيل ب دوميل گلدن كلوب را كسب مي‌كند، اما او پانزدهمين زن و چهارمين چهره سياهپوست در ميان ۶۴ برنده پيشين اين جايزه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار