کد خبر: 889857
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو مجرم سابقه‌دار كه پس از آزادي از زندان با معرفي خودشان به عنوان طلافروش دست به سرقت‌هاي طلايي مي‌زدند دوباره بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل صاحب يكي از طلافروشي‌هاي محله نارمك وارد شعبه پنجم دادسراي ناحيه‌4 شد و عليه دو متهم اعلام شكايت كرد. او به قاضي گفت: دو مرد جوان با معرفي خودشان به عنوان طلافروش از او كلاهبرداري كرده و چك 80‌ميليون‌توماني‌اش را سرقت كرده‌اند. وقتي پرونده براي انجام تحقيقات بيشتر به پايگاه چهارم پليس‌آگاهي فرستاده شد، شاكي جزئيات بيشتري از ماجرا را شرح داد. او گفت: مدتي قبل با دو جوان آشنا شدم كه گفتند مقدار زيادي طلا دارند و حاضرند كه طلاهايشان را به زير قيمت بازار به من بفروشند. اول به حرفشان توجه نكردم، اما آنها خيلي چرب زبان بودند و توانستند اعتمادم را به خودشان جلب كنند. آنها براي نمونه قطعه‌اي طلا به صورت پرس شده به من دادند. من هم طلا را به چند نفر از دوستان طلافروشم نشان دادم و همه آنها اصالت طلا را تأييد كردند. همين موضوع سبب شد تا اعتماد به آن دو نفر بيشتر شود تا اينكه تصميم به خريد يك كيلو طلا از آنها كردم. قيمت يك كيلو طلا در بازار 120‌ميليون تومان است، اما آنها حاضر شدند طلاهايشان را به قيمت 80‌ميليون تومان به من بفروشند و براي انجام معامله در خانه‌ام وعده كردند. يك روز قبل از قرار، يكي از آنها تماس گرفت و خواست كه پول را به صورت چك تضميني به آنها پرداخت كنم كه قبول كردم. شاكي ادامه داد: روز حادثه وقتي وارد خانه‌ام شدند ابتدا به واسطه آشنايي كه با آنها پيدا كرده بودم حرف‌هاي دوستانه زديم.

يكي از آنها گفت كه طلا داخل خودروي‌شان است كه بيرون خانه پارك شده است. او خواست براي اطمينان چك تضميني را به آنها نشان دهم كه من هم چك را به او نشان دادم. بعد خواست كه چك را داخل يك پاكت بگذارم. من هم چك را داخل يك پاكت گذاشتم و آن را روي ميز گذاشتم. لحظه‌اي بعد او خواست يك ليوان آب خوردن به او بدهم تا قرص‌هايش را بخورد. من هم به آشپزخانه رفتم و برايش يك ليوان آب آوردم. بعد از خوردن قرص، در حالي كه پاكت حاوي چك روي ميز بود، هر دو براي آوردن طلاها از خانه بيرون رفتند. هر چه منتظرشان شدم به خانه برنگشتند براي همين وارد كوچه شدم، اما از آنها خبري نبود. به رفتارشان مظنون شدم براي همين خودم را به خانه رساندم و به سراغ پاكت رفتم. آن جا بود كه فهميدم چك تضميني‌ام سرقت شده است. زماني كه براي آوردن آب به آشپزخانه رفته بودم آنها چك را سرقت كرده بودند. 
    
شكايت‌هاي مشابه

بعد از مطرح شدن شكايت و در حالي كه تحقيقات براي شناسايي و بازداشت دو مرد فريبكار در جريان بود دو شكايت مشابه به مأموران پليس گزارش شد. بررسي‌ها نشان داد كه دو متهم به همان شيوه از دو مرد صراف كلاهبرداري كرده‌اند. دو متهم زماني كه شاكيان براي آوردن ليوان آب به آشپزخانه رفته بودند پاكت‌هاي دلار و يورو را با پاكت دلار و يورو تلقبي عوض كرده و به بهانه آوردن طلا از داخل خودرو خانه را ترك كرده و فرار كرده بودند. 
     
شناسايي 2 مجرم سابقه‌دار

با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار پليس گذاشتند كارآگاهان موفق شدند با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، دو متهم به نام‌هاي منصور و مهدي را شناسايي كنند. بررسي سوابق آنها نشان داد كه منصور و مهدي قبلاً به همين اتهام بازداشت و به زندان افتاده بودند. آنها يك‌سال قبل بعد از تحمل حبس از زندان آزاد شده بودند.   در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه دو متهم را شناسايي كنند. آنها همچنين متوجه شدند كه متهمان قصد دارند به همين شيوه از طلافروش ديگري در تهرانپارس كلاهبرداري كنند. بعد از به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان صبح روز پنج‌شنبه 14‌دي‌ماه منصور و مهدي را در حالي كه وارد خانه مرد طلافروش شده بودند بازداشت كردند. 
سرهنگ كارآگاه فخرالدين افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: مالباختگاني كه به اين شيوه مورد سرقت و كلاهبرداري قرار گرفته‌اند براي طرح شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار