کد خبر: 889765
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پرداخت وام ۲ میلیارد تومانی اشتغال به روستائیان خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار شغل با تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی در مناطق روستایی و عشایری ایجاد خواهد شد.
تسنیم: سیدابوالفضل رضوی با اشاره به تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی که قرار است از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری پرداخت شود، گفت: این مبلغ قطعا تا پایان امسال جذب نمی‌شود، اما این تسهیلات سال مالی ندارد، زیرا از محل صندوق توسعه ملی است و حدود ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ۱۹ شهریور امسال این تسهیلات را تصویب و به دولت ابلاغ کرد، ادامه داد: آئین نامه اجرایی آن به تصویب دولت رسیده است و روش اجرایی آن را هم مشخص کردیم.

وی افزود: حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای ایجاد اشتغال در همه استان‌های کشور تا پایان امسال جذب خواهد شد.

رضوی اضافه کرد: این تسهیلات با توجه به نسبت معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و نرخ بیکاری آن در هر استان تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای هر طرح، ۲ میلیارد تومان است، گفت: اگر بیش از آن بود با تصویب کارگروه ملی متشکل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی اختصاص داده خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: محل اجرای طرح، سفته در حد ۲۰۰ میلیون تومان، سهام عدالت و کارت یارانه روستائیان می‌تواند به عنوان وثیقه تسهیلات پذیرفته شود.
رضوی با بیان اینکه محل اجرای طرح حتما باید در روستا و یا مناطق عشایرنشین باشد، افزود: این تسهیلات به نسبت پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت می‌شود و وام گیرنده هم باید آورده داشته باشد.
وی اضافه کرد: آموزش، بازاریابی و مشاوره به مجریان طرح ارائه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار