کد خبر: 887992
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
رهبر معظم انقلاب با هشداري، افراد تريبون‌دار بي‌تقوا را از تکرار دروغ‌هاي شاخدار دشمن در کشور برحذر داشتند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار مسئولان و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در سراسر كشور...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار مسئولان و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در سراسر كشور، با اشاره به تلاش بي‌وقفه امريكا براي شبهه‌پراكني و گرفتن «اميد و اعتماد به نفس ملت»، از همراهي خواسته يا ناخواسته برخي افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد كردند و با يادآوري تحليل‌ها و تبليغات پوچ 40 ساله دشمن درباره شكست يا تضعيف جمهوري اسلامي تأكيد كردند: به فضل الهي و با اتكا به هوشياري و ايستادگي مردم، همچون گذشته بيني دشمنان را به خاك مي‌ماليم و با تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم، راه پيشرفت و سرافرازي را با اقتدار ادامه خواهيم داد. 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك سالروز ميلاد حضرت امام حسن عسكري عليه‌السلام و گراميداشت سالگرد حماسه مردمي نهم دي سال ۱۳۸۸، از «تبليغ» به عنوان مهم‌ترين وظيفه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ياد كردند و با اشاره به ريشه قرآني تبليغ گفتند: در اسلام تبليغ به معناي «رساندن صادقانه، صميمانه، مسئولانه و امانت‌دارانه يك پيام به افكار عمومي به منظور تفاهم با مردم» است تا آنان با احساس مسئوليت به سمت يك هدف والا سوق داده شوند و حركت كنند. 
‌    
گرفتن اعتماد به نفس ملت ايران، مهم‌ترين هدف جنگ نرم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تبليغ در اسلام كاملاً در جهت مخالف با پروپاگانداي غربي‌ها است كه با هدف رسيدن به پول و قدرت انجام مي‌شود و در آن فريب افكار عمومي، دروغگويي و بازيگري نيز جايز است. ايشان، دادن اميد و اعتماد به نفس به مردم و تبيين فرصت‌ها و تهديدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبليغ در اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: امروز مهم‌ترين هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن اميد و اعتماد به نفسِ ملت ايران است. 
رهبر انقلاب اسلامي، تبليغ را همانند عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي يك ميدان جنگ توصيف كردند و گفتند: برخي از اينكه گفته شود جنگ تبليغاتي يا جنگ اقتصادي و فرهنگي، خوششان نمي‌آيد و مي‌گويند بايد از صلح صحبت كرد، در حالي‌كه جنگ دشمن با ملت ايران، در عرصه‌هاي مختلف يك واقعيت است و اگر ما از اين واقعيت غافل باشيم، طرف مقابل هوشيار و مراقب است و طراحي خود را به پيش مي‌برد. 

جنگ نرم خطرناك‌تر از جنگ نظامي است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامي نيست زيرا آنها جنگ نظامي نمي‌كنند و غلط هم مي‌كنند اگر بخواهند جنگ نظامي كنند. ايشان جنگ نرم دشمن را خطرناك‌تر از جنگ نظامي خواندند و در بيان علت اصلي دشمني با نظام اسلامي افزودند: انقلاب اسلامي در طول 40 سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاكم بر دنيا را تغيير و نشان داده است كه يك ملت مي‌تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذير، نه زور بگويد و نه زير بار هيچ زورگويي برود. رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري انواع توطئه‌ها و فشارها اعم از جنگ و تحريم، تهديد و تهمت، نفوذ و ايجاد اختلاف داخلي براي مقابله با ملت ايران گفتند: ملت ايران 40 سال مقتدرانه ايستادگي كرده و توانسته است بر همه اين توطئه‌ها فائق آيد و از هفت‌خواني عبور كند كه ديگر ملت‌ها از يك‌خوان آن نيز نتوانستند عبور كنند. 
‌   
هزاران توپخانه فضاي مجازي عليه ملت ايران

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سرنوشت بيداري اسلامي در برخي كشورهاي عربي و شمال افريقا كه منجر به فتنه و جنگ داخلي و اختلافات مذهبي و قومي شد، خاطرنشان كردند: ملت ايران از همه اين مراحل با سربلندي و اقتدار عبور كرد و مقايسه ميان جمهوري اسلامي و سرنوشت بيداري اسلامي در برخي كشورها، مقايسه‌اي عبرت آموز است. ايشان با تأكيد بر استمرار دشمني‌ها با ملت ايران، گفتند: مهم اين است كه در هر دوره‌اي طراحي و نقشه دشمن در عرصه‌هاي مختلف را بفهميم و براساس آن، پيشگيري، دفاع خوب يا حمله پيش دستانه انجام دهيم. 

رهبر انقلاب اسلامي، مهم‌ترين طراحي جبهه مقابل در مقطع فعلي را نااميد كردن مردم به آينده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طريق بزرگنمايي مشكلات و ضعف‌ها و كاستي‌ها دانستند و افزودند: امروز در فضاي مجازي، هزاران توپخانه در حال شليك به سمت ملت ايران است و اگر گفته مي‌شود بايد مراقب فضاي مجازي بود از اين جهت است كه دشمن نتواند از اين فضا براي هدف قرار دادن هويت و موجوديت ملت و نظام اسلامي استفاده كند. 
‌    
برخي افراد بي تقوا، دروغ‌هاي شاخدار دشمن را تكرار مي‌كند

حضرت آيت‌الله خامنه اي، «انتشار آمارهاي بي پايه، ادعاهاي دروغ، تخريب چهره‌هاي مورد قبول مردم و انكار موفقيت‌هاي انقلاب اسلامي» را بخش‌هايي از اقدامات در فضاي مجازي براي بدبين كردن مردم به‌ويژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان كردند: متأسفانه برخي افراد بي تقوا در داخل با متهم كردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش براي صحيح جلوه دادن دروغ‌هاي شاخدار بيگانگان، همان كار دشمن را انجام مي‌دهند. 
ايشان افزودند: اين افراد به جاي آنكه سياست خود را «ديني» كنند، براي رسيدن به اهداف پَست و حقير سياسي، دين خود را با سياسي كاري همراه كرده‌اند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: اين افراد، بي ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دين و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن مي‌گويند و به قيمت نااميد كردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد مي‌كنند. 
‌   
مسئولان حق ندارند، نقش اپوزيسيون بازي كنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: كساني كه ديروز همه امكانات كشور در اختيار آنها بود و كساني كه امروز همه امكانات مديريتي كشور را در اختيار دارند، حق ندارند نقش اپوزيسيون بازي كنند و عليه كشور سخن بگويند بلكه بايد پاسخگو باشند، ضمن آنكه مردم آگاه هستند و اينگونه رفتارها در آنان تأثيرگذار نخواهد بود.  « بنده‌اي كه امكانات در اختيارم هست، نمي‌توانم مدعي باشم، من بايد پاسخگو باشم كه با اين امكانات چه كرده ام. به جاي اينكه پاسخگويي كنم، نقش مدعي را عليه اين و آن بازي كنم. مردم اين را قبول نمي‌كنند.» رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به خدمات مهم همه مديران جمهوري اسلامي از ابتدا تاكنون، تأكيد كردند: البته در كنار اين خدمات، صدماتي هم بوده است كه بايد از خدمات سپاسگزاري شود و صدمات هم مورد نقد منصفانه و مسئولانه و عاقلانه قرار گيرند نه نقد همراه با فحاشي و تهمت، چراكه نقد و نقدپذيري واجب است اما تهمت و لجن پراكني حرام است. ايشان خاطرنشان كردند: اينكه فردي مكرر، دستگاه‌ها يا قواي مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نيست زيرا هر كودكي مي‌تواند با يك سنگ، شيشه‌اي را بشكند، هنر آن است كه انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقي حرف بزند و از سخن گفتن براي هواي نفس و جهات شخصي و دستيابي به قدرت پرهيز كند چرا كه خداوند بابت هر سخني از انسان سؤال و مؤاخذه خواهد كرد. 
‌   
«انقلابي‌نمايي» غيراز «انقلابي‌گري» است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه «انقلابي‌نمايي» غيراز «انقلابي‌گري» است، گفتند: انقلابي گري كار سختي است زيرا پايبندي و تدين لازم دارد و نمي‌شود كه انسان در يك دهه همه‌كاره كشور باشد و در دهه بعد، تبديل به مخالف‌خوان كشور شود. ايشان تأكيد كردند: روز نهم دي با آن عظمت، روز پاسخ ملت به چنين بازي‌هايي و دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و دين بود كه البته امروز هم بحث پايداري بر ارزش‌ها وجود دارد. ايشان خاطرنشان كردند: در آن زمان در دفاع از انتخابات ايستادگي كرديم و همانگونه كه اعلام كردم و با وجود فشارها، زير بار ابطال انتخابات نرفتم. رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري سخنان حكيمانه امام خميني(ره) مبني بر اينكه «ميزان حال فعلي افراد است» خاطرنشان كردند: همه بايد مراقب باشيم زيرا هيچ‌كس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد. 

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان وظيفه مهم دستگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌ها را در پاسخگويي به شبهات ايجاد شده از جانب دشمن خاطرنشان كردند و افزودند: نبايد جوان ما احساس گيجي و حيرت كند و بايد شبهات را برطرف و ذهن‌ها را قانع و آسوده كرد. ايشان بزرگنمايي رسانه‌هاي دشمنان درباره ميزان مخاطبان را همچون وعده‌هاي آنان درباره اضمحلال جمهوري اسلامي، پوچ و دروغ خواندند و افزودند: روز اول انقلاب گفتند نظام اسلامي شش ماه بيشتر دوام نمي‌آورد، در پايان شش ماه گفتند دو سال، و بعد هم مدام اين تحليل‌هاي بي اساس را تكرار كردند اما بعد از ۴۰ سال جمهوري اسلامي به حيات طيبه خود ادامه مي‌دهد. 
‌   
امريكا و همدستانش را زمينگير خواهيم كرد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: همه بدانند در اين مرحله نيز امريكاي جنايتكار و همدستان او را به فضل الهي زمينگير خواهيم كرد. ايشان رژيم ايالات متحده امريكا را از فاسدترين و ظالم ترين حكومت‌هاي دنيا برشمردند و افزودند: حمايت اين رژيم از داعش و تروريست‌هاي تكفيري، همدستي با حكومت‌هاي ظالم و ديكتاتور همچون آل سعود و حمايت از جنايتكاران صهيونيست و جنايتكاراني كه هر روز در يمن مردم را به خاك و خون مي‌كشند، نمونه‌هايي است كه ماهيت پليد و فاسد رژيم امريكا را نشان مي‌دهد. 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبعيض نژادي حاكم بر امريكا و سيستم قضايي اين كشور گفتند: با وجود اين مشكلات و ايرادهاي مبنايي، آنها دستگاه قضايي ديگر كشورها از جمله دستگاه قضايي متدين ايران را متهم مي‌كنند. ايشان افزودند: البته دستگاه قضايي ما بدون ايراد نيست و بنده از اشكالات قوه قضائيه و قوه مجريه بي اطلاع نيستم اما بايد نقاط مثبت و منفي را در كنار هم ديد و نبايد همه را با يك چوب راند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هزينه‌هاي فراوان و طرح‌هاي پيچيده امريكا را براي ايجاد اختلاف سياسي، مذهبي، قومي و زباني در ايران، بي فايده و شكست خورده دانستند و افزودند: به اذن الهي ملت ايران و نظام اسلامي در همه عرصه‌ها امريكا را مأيوس خواهند كرد. رهبر انقلاب اسلامي با مقايسه ريگان از رؤساي جمهور سابق امريكا با رئيس جمهور فعلي اين كشور گفتند: ريگان از اين فرد فعلي هم هنرپيشه‌تر بود و هم قوي‌تر و البته عاقل‌تر، و عملاً هم عليه مردم ايران اقدام كرد و هواپيماي مسافربري ما را زد، اما اكنون در درگاه الهي مؤاخذه و عذاب مي‌شود و جمهوري اسلامي با اقتدار افزون‌تر به رشد و پيشرفت ادامه مي‌دهد. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اين مسير در دوره رئيس جمهور فعلي امريكا هم ادامه خواهد داشت و داغ از ميدان خارج شدن يا ضعيف شدن جمهوري اسلامي بر دل اينها هم باقي خواهد ماند. ايشان افزودند: البته بعضي مقامات امريكايي با نرمش‌هاي ظاهري و پوشاندن دست چدني خود با دستكش مخملي، توانستند در برهه‌اي سر بعضي از ما را گرم كنند اما زود رسوا شدند و امروز حقيقت نيات پليد امريكا در قبال اسلام و جمهوري اسلامي كاملاً آشكار شده است. 
‌  
اقتصاد مقاومتي و درون‌زا؛ علاج تحريم

رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان، اقتصاد درون‌زا و مقاومتي را علاج ابزار اصلي دشمن يعني تحريم برشمردند و افزودند: مسئولان اقتصاد مقاومتي را جدي بگيرند و به زبان آوردن آن اكتفا نكنند و متوجه باشند كه اقتصاد مقاومتي با واردات بي رويه و ضعف توليد داخلي نمي‌سازد. ايشان با تأكيد بر خريد اقلام مورد نياز دستگاه‌ها از توليدات داخلي، مردم را به اقبال جدي به محصولات داخلي توصيه كردند و افزودند: اينها باطل السحر دشمن است، البته نياز به زمان دارد و ممكن است در شش ماه يا يك سال جواب ندهد، اما تنها علاج واقعي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هوشياري در مقابل روش‌هاي مختلف دشمن از جمله نفوذ در دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير راكاملاً ضروري خواندند و گفتند: بايد نقشه دشمن را درك كرد و چاپلوسي، ابراز محبت‌ها و ارادت‌ها و دعوت او براي دست دادن و گفت‌وگو را جدي نگرفت. سخن پاياني رهبر انقلاب اين جمله بود: اگر اين موارد را رعايت كنيم جمهوري اسلامي به حركت رو به جلو ادامه مي‌دهد و مشكلاتي نظير تورم، ركود و مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم كه بنده از آنها مطلع هستم با همت و تلاش مسئولان قابل رفع است و خداوند گره‌ها را باز خواهد كرد. 

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت‌الله جنتي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در گزارشي با اشاره به مسئوليت اين شورا در برگزاري مراسم‌ها، گفت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي متعلق به همه مردم است و تلاش مي‌كند بدون وابستگي به جريان‌هاي سياسي، در همه برنامه‌ها، شعارها و قطعنامه‌هاي خود، انقلابي و مردمي عمل كند. آيت‌الله جنتي حماسه ۹ دي را يوم‌الله و معجزه الهي دانست و با بيان اينكه مردم انقلابي ايران قريب ۴۰ سال در صحنه حاضر بوده‌اند، افزود: براي بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب و برگزاري مراسمي باشكوه از ظرفيت همه نيروهاي انقلاب استفاده خواهيم كرد. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
سلام . این اقایان اپوزیسیون کدخداهای ... می سازند. و بعد چشم به اروپایی ها ای می دوزند که از کدخدا بدتر هستند.!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
دورود بر رهبر معظم کشور " سخنان شمارا باید مقامات و مدیران کشور " قاب کرده بالای سرشان نصب کنند " تا گذر زمان
هدف شان را در موقعیت هائی که در دستان شان ست " را به فراموش نسپارند " و باداشتن تمامی امکانات کشور در دستان
شان " در هنگام ناکارامدی خود " جوابگو باشند " نه اینکه نقش اپوزیسیون نظام را به خود بگیرند " ضمنا باید مردم باید عملکردهای مسئولین را زیر نظر داشته باشند " تا تفاوت بین انقلابیون و افرادی که نقش انقلابیگری را بازی می کنند را " تشخیص دهند " تا به توان از نفوذ دشمن درکشور " حراست کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
... فکر کنم آخر سر خود ملت باید جواب بده این امکاناتی که غیب شد چی شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار