کد خبر: 887545
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از جنگی که در یمن در جریان است با عنوان جنگی علیه کودکان یاد کرد.
فارس: صندوق حمایت از کودکان ملل متحد با توجه به آسیب گسترده‌ای که در یمن متوجه کودکان شده است، از جنگ در یمن با عنوان جنگ علیه کودکان نام برد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از جنگی که در یمن در جریان است با عنوان جنگی علیه کودکان یاد کرد.

شبکه ORF اتریش، با اعلام این مطلب افزود که جنگ در یمن بیش از هزار روز به طول کشیده است. این جنگ هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است. به دنبال پیامدهای این جنگ، یعنی کمبود مواد غذایی و دارو، حدود یک میلیون نفر هم به وبا دچار شده‌اند

سازمان ملل هم اعلام کرده است که 7 میلیون تن با خطر گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که فقط بخشی از مواد غذایی به دست مردم می‌رسد.

شیوع بیماری وبا از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز و در آوریل تشدید شد. این بیماری تاکنون جان بیش از 2 هزار و 227 نفر را گرفته است. صلیب سرخ اعلام کرد بیش از ۸۰ درصد مردم یمن دچار کمبود مواد غذایی، سوخت و آب آشامیدنی هستند و نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی دارند.

براساس اعلام صلیب سرخ هم اکنون ۱ میلیون نفر در یمن مشکوک به ابتلا به بیماری وبا هستند و این رقم برای کشوری که پیش از وقوع جنگ نیز کشور فقیری محسوب می شد به شدت نگران کننده و ویرانگر است.

تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن در مارس ۲۰۱۵ نقطه آغاز جنگی خانمان سوز در این کشور خاورمیانه ای شد. وقوع جنگ و درگیری در یمن تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار نفر را گرفته است. پس از آغاز جنگ ۳ میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند. تمامی زیرساخت های مهم و حیاتی یمن نیز تقریبا از بین رفته است. شیوع بیماری هایی نظیر وبا و دیفتری نیز بر وخامت اوضاع انسانی در یمن افزوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار